eye of a fighter - chapter 7

Publicerad 2013-07-21 14:43:35 i Eye of a Fighter

Previously on Eye of a Fighter: 
"Be careful" skämtade han. Vi fortsatte med vad vi gjorde innan Cash hade rusat in och skällt ut mig. Jag hoppas verkligen, faktiskt, på att få träffa henne igen. Men nu var jag väldigt osäker på om hon ville träffa mig. Jag tog upp mobilen och skrev snabbt ett sms. 
To: Cash
I want to get to know you. x
From: Zayn 
I want to get to know you. x 
 
Jag stannade upp mitt i mitt gående och läste orden. Jag himlade med ögonen och svarade kaxigt tillbaka.
To: Zayn 
Yeah right, by marking me? never in your dreams.
 
Jag la ner mobilen snabbt i byxfickan och gick till bilen. Jag satte mig framför ratten och körde nu hem. 
Hela vägen hem hade min mobil fortsatt att plinga till flera gånger utan att jag hade tagit upp den. Jag rullade in bilen i det stora garaget där alla andra bilar befann sig och sedan gick jag till bakluckan där min väska skulle befinna sig. Jag bar upp den på min högra axel, låste bilen och tog hissen upp till min lägenhet. Jag vred om nyckeln i nyckellåset och steg in. Den ljumma värmen slog till mig och jag andades djupt. Mitt hem är det enda stället jag kan slappna av. Vara helt själv. Jag hade helt glömt bort att jag hade fått sms tills mobilen pep till igen. Jag fiskade upp mobilen ur fickan och såg att jag hade fått två nya sms från Zayn, en från pappa & en från mamma. Jag kollade först mammas där det stod att hon saknade mig och undrade om jag skulle ha fest när jag fyller år. Från pappa var det bara att han ville träffa mig & hur mycket han tänkte på sin "ängel". Jag himlade med ögonen och öppnade de två meddelanden från Zayn. 
 
From: Zayn 
well, sorry. We both were drunk? Come on
From: Zayn 
Come on Cash. I were by your bed at the hospital, remember? Give me a chance, come on. x
 
Om jag skulle få han att sluta tjata, skulle jag vara tvungen att svara ja. Men han hade rätt; han var ju vid min säng på sjukhuset den dagen, flera veckor sedan. Om jag ska vara ärlig var han en aning attraktiv, men jag hade sagt till mig själv att inte ägna min tid åt killar och istället för boxningen. Men vad skulle jag ta mig till? 
 
To: Zayn 
Fine. 
From: Zayn 
Awesome :) 
To: Zayn 
Yeah yeah whatevr. Starbucks, 16. 
 
Jag bestämde mig för att inte klä upp mig & ha det jag hade på mig nu istället; ett kort mag linne, jeansshorts och en rutig "fejk" skjorta. Jag la ner mobilen på köksön och började att packa upp de smutsiga träningskläderna och la dem i tvätten. Jag tog sköljmedlet, hällde i det försiktigt och sedan tvättmedlet och gjorde samma sak. Jag startade igång tvättmaskinen och sedan tog jag en lång, varm dusch. När jag blev klar tog jag på mig rena underkläder och de kläderna jag hade på mig innan. Jag torkade håret med handduken och sedan hårtorkaren. Jag gick ut ur badrummet och gick sedan till vardagsrummet där min laptop stog. Jag satte igång TV:n och brydde mig inte om vilken kanal det var och sedan tog jag upp datorn till mina lår och placerade den där. Mina ben placerade jag på soffbordet. Jag slog upp facebook, inget nytt. Jag följde inte så många sidor eller kändisar, de enda jag följde var boxningsstjärnor. 
 
Klockan hade slagit fem i fyra och jag traskade iväg till hallen för att ta på mig mina svarta låga converse, ta med mig mobilen och bilnycklarna. Jag låste efter mig och tog sedan hissen ner till parkeringen. Jag gick rakt fram till min bil, eftersom att jag visste vart den stog, och låste upp den. Jag satte mig framför ratten och motorn brummade på högt och det ekade. Jag stängde dörren och körde iväg. Jag suckade tröttsamt när jag insåg vart och vem jag var på väg till. Jag kom äntligen fram till Starbucks parkering, som låg bakom självaste Starbucks-cafeét, och klev ut. Jag stampade iväg till cafeét och det plingade till när jag öppnade dörren. Jag kollade efter Zayn och hittade honom snabbt sittandes vid en fönsterhörna vid ett bord för två. Jag traskade iväg till bordet och när han såg mig sken han upp. Nej, fall inte för det där löjliga leendet, Cash! hördes det en röst inom mig och jag satte mig istället. 
"I've already ordered coffee, I'm just gonna go out for a smoke. I'll be right back" sa han och jag tittade på honom. Helt plötsligt blev jag till mig. 
"I go with you." Jag reste mig upp och exakt när kaffekillen kom med våra kaffen tog Zayn kopparna och gav mig en. Jag tog emot den, tacksamt faktiskt, och följde med honom ut. Vi ställde oss i en hörna av cafeét och han tog upp ett cigarettpaket. 
"You don't mind, then?" sa han och tittade på sin cigarett. 
"No, give me one." Sa jag och han tittade förvånat på mig. "What? Oh, you didn't think I was smoking" sa jag ironiskt, vilket var sant. Han skakade på huvudet och tog upp en cigarett till. Jag tackade när jag tog emot den. Jag förde den mellan mina läppar och väntade på att Zayn skulle ge mig tändaren, men han tände cigaretten åt mig istället. Jag tog ett bloss, placerade cigaretten mellan pekfingret och långfringet och blåste ut. 
"I just thought that you were a boxer and weren't allowed by your trainer not to smoke?" sa Zayn efter en lång tystnad. Jag granskade honom diskret när han förde cigaretten upp till munnen, hur hans kinder drogs ihop varje gång han tog ett bloss och sedan hur de mjuknade upp när han blåste ut det. 
"He's my trainer, but not my dad or babysitter. I'm twentytwo years old, I'm not a kid anymore" svarade jag och drog ett bloss och när min cigarett började ta slut tog jag ett sista bloss och slängde sedan ner cigaretten och stampade på den. Han gjorde samma sak och sedan gick vi iväg med våra kaffe i handen. Vi gick till min bil och satte oss där inne. Jag slängde koppen innan, när kaffet var slut, och jag körde till ett ställe där ingen av mina vänner visste om. 
"Where are we going?" frågade han, nästan oroligt. Jag log för mig själv. 
"A place where I'm the calmest person on earth. Now it's up to you; don't make me uncolm" sa jag och flinade mot honom. Han tittade på mig och jag skrattade. "I'm joking. Jeez, don't worry. But we are going to a place where no one of my friend or in my family knows about, and it's where I'm the calmest person on earth". 
Jeez, långt kapitel. Vet ni hur glad ni gör mig med era kommentarer? Very happy. ♥
4+ kommentarer för nästa! :) 
 
 

Kommentarer

Postat av: Zoé - Hold Me Fanfic

Publicerad 2013-07-21 15:06:09

omg, älskar när det är långt! Du är grym ♥♥

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-07-21 15:06:54

Gimmie moreeeee

Postat av: amanda

Publicerad 2013-07-21 15:08:09

OMG MEEEER!

Postat av: sanna

Publicerad 2013-07-21 16:56:23

Azuum you go girl. Vet i te varför jag skrev på engelska

Postat av: Agnes xx

Publicerad 2013-07-22 00:17:37

jätte bra!!!!! merr!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela