Summer Paradise ~ Chapter 01

Publicerad 2012-08-18 14:12:10 i Summer Paradise [Avslutad]

 
"Come on girl!" ropade Ellie på mig från hallen. Ellie skulle lära mig att surfa, typiskt henne att alla hennes vänner ska surfa. Jag menar, jag älskar att åka skateboard men surfing? Knappast. Men får man vara snäll måste man ge tjejen en chans. 
"I'm on my way!" ropade jag tillbaka och drog på mig mina shorts över min bikinitrosa. I Malibu var det alltid sol och bra värme. Nästan så att man tröttnar på det men har man flyttat ner hit får man nästan skylla sig själv. Jag sprang ner till Ellie som stog med sin surfingbräda på hennes högra sida och kollade på mig.
"Why are you so slow?" suckade Ellie och drog ut på "slow". 
"Relax girl, the beach doesn't disappear just like that" sa jag och himlade med ögonen. Hon suckade och gav mig brädan. Ellie brukade alltid vara så här innan vi drar ner till stranden men sen blir hon världens gladaste tjej på stranden. Jag tog emot brädan och vi gick ut. Vårt hus låg bara runt 10-20 meter till stranden, så vi brukade alltid att gå. 
"Do you think we'll see hot guys today?" frågade Ellie när vi hade kommit på vägen. 
"Ellie, it's always hot guys on the beach" sa jag och skrattade. Det var ju sant, det fanns alltid snygga killar på stranden som man kunde spana in. Ellie var min bästa vän sen vi kunde stå på benen. Hon har alltid funnits där för mig till exempel som när min pappa dog. Min pappa var en soldat, men han dog inte i kriget. Han tog snarare självmord. Bara att tänka på det får mig att bli på dåligt humör och ledsen. Men nu bor jag i Malibu med min bästa vän och ska lära mig att surfa. Ja, undra hur det kommer att gå..
När vi kom ner till stranden valde vi en plats för att lägga ner våra handdukar och saker innan vi rörde oss mot havet för att surfa. Eller, lära Kelly att surfa. Bara att tänka på det fick mig att skratta. Vi tog av oss shortsen och gick ner till vattnet. Det var inte mycket folk, men gott om folk var det här. Och ungar.. 
"Lay down the board like this" sa jag och la ner min bräda enkelt på den heta sanden. Hon gjorde som jag sa. 
"Then you lay down on the stomach on the board like this" sa jag och la mig ner. Hon la sig ner och andades ut. 
Att surfa var det bästa jag visste, förutom att vara med min familj & vänner. Jag började visa hur hon skulle göra med armarna och hon härmade mig. 
"When you're on the water, it's like skateboarding, with waves" sa jag när vi hade ställt oss upp och var redo att börja surfa. Vi gick ut till vattnet och la ner brädan. Egentligen, att lära folk nya grejer tyckte jag inte om men jag gjorde mitt bästa för min bästa vän, liksom. 
"Look there! There's a small wave" sa jag och pekade mot en våg som var rätt så liten att en 12-åring skulle klara. Hon ställde sig på brädan och såg rätt så relaxad ut. Jag log mot henne när vågen kom och drog iväg henne. Hon vinglade hit och dit och plums, så var hon i vattnet. Det såg så roligt ut så att jag började skratta.
Jag måste lära henne lite mer grejer..
 
~ 2 timmar senare ~
Efter två timmars lärande och vinglande kunde hon till slut surfa lite i alla fall och klarade en hel del vågor. 
"Why can't you show how you surf?" frågade hon när hon kom upp ur vattnet. Jag ryckte på axlarna och la mig på magen på brädan och började simma utåt. Jag letade efter en stor våg och ser en direkt. Jag börjar simma mot vågen och ställer mig upp när den blir större. Jag kör genom vågen med ett stort leende. Den känslan är underbar, när man vet att man verkligen kan något som man älskar att göra. Jag drar handen genom vattnet i vågen och lägger mig ner på brädan igen när vågen hade försvunnit. Jag simmade iväg till Kelly som såg imponerad ut.
"Wow, you're great" sa hon och log stort. Jag log tacksamt och sedan gick vi upp till våra grejer. Vi la ner våra brädor på handdukarna och tog upp våra extra handdukar och började att torka oss. 
När vi var klara tog vi våra brädor och gick sedan upp till huset. 
"Party tonight?" frågade Kelly men jag hade ingen lust för att festa.
"You can go on party, I just wanna relax" sa jag lugnt och hennes leende försvann en aning men chansade på att hon var glad att hon skulle på fest. 
Vilken dag..

woop woop! Första kapitlet!! Vad tyckte ni? :) 
2+ kommentarer för nästa :P xx
 

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2012-08-18 14:30:52

jätte bra! meer :D

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-08-18 15:19:07

JÄTTE BRA! Min nya favorit!
Skulle ni kanske kunna tipsa om min blogg? Har nyss börjat skrivit, eller jag har bara lagt upp om huvudpersonen. Skukle bli jätte glad :)

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-08-18 15:49:25

Aaaawesome! :DD

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-08-18 16:02:04

Hje! jätte bra!! meeeer!!!

Postat av: elin

Publicerad 2012-08-18 16:06:24

bra, jag kommer verkligen fortsätta läsa (:

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-08-18 16:18:32

Jätte bra :D

Postat av: Ryan

Publicerad 2012-08-19 18:06:35

Jätte bra!! :)

Postat av: Lana

Publicerad 2012-08-20 12:53:01

Fett bra :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela