Summer Paradise ~ Chapter 02

Publicerad 2012-08-18 17:22:24 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise ~ Chapter 01:
När vi var klara tog vi våra brädor och gick sedan upp till huset. 
"Party tonight?" frågade Kelly men jag hade ingen lust för att festa.
"You can go on party, I just wanna relax" sa jag lugnt och hennes leende försvann en aning men chansade på att hon var glad att hon skulle på fest. 
Vilken dag..
Jag hade väntat på att få festa rätt så länge nu. Jag sprang upp till badrummet och slängde av mig alla kläder och ställde mig i duschen. Jag schamponerade mitt hår och sköljde bort det. När jag var klar steg jag ur duschen och torkade mig och satte på mig mina rena underkläder och gick vidare till mitt rum för att välja vad jag ska ha på mig för kläder ikväll. Jag öppnade min stora garderob och hittade en klänning direkt som jag skulle ha. Den var inte så lång, men den var tajt & snygg och hade många snygga mönster och färger på den. Jag tog ut ett par svarta strumbyxor som skulle passa perfekt till klänningen. Jag drog på mig strumpbyxorna och sedan klänningen. Jag gick fram till mitt nattduksbord och tog upp min mobil. 7:57pm. Fan, jag måste dra snart ju. Festen började alltså för 57 minuter sedan men jag visste ändå att festen skulle fortsätta tills alla hade däckat eller dragit hem. Jag gick vidare till min skohylla som fanns inuti garderoben och drog fram ett par neonrosa klackskor. Jag tog min mobil och mina bilnycklar och gick ner. Jag struntade i jackan och gick ut till bilen. Nu är det dags för fest!
Jag rullade upp för grusbacken som vad vid Chloés hus, hon som har festen, och parkerade där de andra bilarna stog. Jag klev ur bilen och gick fram till dörren men innan jag ens knacka stog det en halvfull och glad Chloé framför mig. 
"Hi!" flummade hon fram och gav mig en kram. Jag gick in och började att festa. 
 
~~
Drink efter drink, shots efter shots, öl efter öl och cider efter cider kändes det som om allt hade blivit till dimma. Jag vinglade fram till ett hörn för att hålla balansen men jag ångrar mig när jag känner hur alkoholen är på väg upp. Jag håller för munnen och springer in till närmsta toalett och for upp allt. Jag känner att någon lägger en hand på min rygg och jag tittar upp. Det var en blond kille som hade brunt där bak och kollade på mig oroligt. Han såg inte så full ut, mest.. Nykter? 
"I think you should go home" sa han. Det var inte amerikanska utan.. Irländskt? Jag försökte höra vad han sa men allt jag hörde var.. Nästan inget men jag försökte att lyssna igen. 
"Yeah.. yeah.." mumlade jag och killen hjälpte mig upp. Vem var han och varför just hjälpa mig? Vi kom ut till parkeringen och jag hade min arm runt hans nacke och hans hand var på min höft. Tydligen för att jag skulle kunna stödja mig, vilken gentleman.. 
"Where's your car?" frågar han helt plötsligt och jag pekar på min röda cab. Konstigt nog känner jag igen min bil på fyllan men kan inte köra den. Han gick fram till min bil och hjälpte mig att sätta mig i den. 
"Where's your car keys?" frågade han och jag fiskar upp mina nycklar. Jag suckade och lutade mitt huvud bakåt mot huvudstödet. 
"What's your address?" sa han och jag ger honom min mobil och mumlar att han ska ringa min kompis, Ellie.
Han ringer henne och jag hör bara "Hi, my name is.." innan allt slocknar.
 
~Nästa morgon~
Jag vaknar upp i ett ljust rum som jag känner igen. Ja, mitt rum. Jag sätter mig upp och känns som om det finns en hammare innuti mitt huvud som slår på min skalle. Jag höjer min hand mot pannan och suckar. 
"Fuck, hangover" mumlar jag för mig själv och dörren öppnas och in kommer Ellie. Hon har ett glas med vatten i högra handen och huvudvärkstablett i ena handen. Hon ger mig båda och jag stoppar in tabletten i munnen och sväljer det med vattnet. 
"I'm gonna take a shower" sa jag till Ellie och hon nickade. Jag tog fram ett par nya underkläder och nya kläder och gick in till badrummet. Jag hatar verkligen baksmälla.. Jag slet av mig alla kläderna och ställde mig i duschen ett tag. 
När jag var klar klev jag ur duschen och torkade mig innan jag satte på mig nya och fräscha kläder. Jag borstade genom mitt hår och drog några drag med mascaran och gick ner där Ellie var, hoppas jag.
Men hon var inte där, som vanligt var väl hon och surfade. Eller snarare spanade in killar. 
Jag gjorde i ordning frukost till mig själv och slängde en blick på klockan. 1:34 på dagen.. Segare kunde ju det inte gå. Helt plötsligt piper min mobil. 

Ojoj, vem var den blonda killen? Och vem fick hon sms av? 
Om ni vill veta mer så får ni ta & kommentera! x
 
-Felicia, xx

Kommentarer

Postat av: annie

Publicerad 2012-08-18 17:37:13

asbra, vill ha meer c:

Postat av: sara

Publicerad 2012-08-18 18:18:17

super bra :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela