Summer Paradise ~ Chapter 04

Publicerad 2012-08-18 21:05:31 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 03:
När vi kommer upp på bron ser vi 5 eller 6 killar längst bort. Men det är en kille jag känner igen, med frisyren alltså. Nej, nu börjar de gå hit.. Äsch Kelly, även om det vore han skulle han inte känna igen dig. Var inte dum, tänkte jag för mig själv och sänkte ner min blick på bron och sedan upp igen när jag hör skratt som kommer närmre och närmre. En av killarna pratade högt och jag kände igen rösten och dialekten. Irländskt.
Jag och Ellie gick långsamt på bron men jag ville bara gå snabbare. Men ändå inte, jag ville ju se om det verkligen var han. Å andra sidan var det nästan pinsamt för tänk ifall om han skulle känna igen mig. Att jag var den fulla tjejen som han fick ta hand om på festen. 
"El, can we go little faster?" mumlade jag och hon kollade på mig som om det var något fel på mig.
"No, I like to go in this motion" sa hon och tittade ut på vattnet. Jag suckade och fick gå med på att gå långsamt. Killarna gick förbi oss och visst var det dom, One Direction. Men jag slår vad om att det inte var den blonda killen som tog hand om mig. Tanken fick mig att flina för mig själv och jag ser att Ellie kollar på mig. 
"Why are you smiling like that?" frågar hon mig och jag kollar upp på henne. Leendet försvinner snabbt men kommer tillbaka.
"Like what? I'm not smiling" sa jag och tittade bort mot killarna. Åhgud, nu var de bara några meter ifrån oss. Jag kollade på killarna länge och så fort jag såg att den blonda killen kollar på mig med de blåa ögonen tittar jag genast bort åt samma håll som Ellie. Nej, det kan inte varit han, det är inte han. Nej nej nej. Vi fortsatte gå och kom sedan längst bort av bron. Äntligen. 
 
~ 2 timmar senare, Ellie's & Kelly's place~
Efter 2 timmar på stranden hade vi äntligen kommit hem. Mina fötter var döda och mina ben var trötta, och det var jag med. Ja, jag är lite slö av mig men ändå åker jag skateboard. Det är liksom det bästa jag vet. 
Ellie och jag hade fixat jordgubbssmoothie och just nu satt vi runt köksön och drack vår smoothie. 
"You know, we should invite some friends and have a movie night or something" sa jag när jag hade slurkat det sista av min smoothie. 
"Yeah, that would be great. But we don't know much people" sa Ellie och suckade när hon sa den sista meningen. Justja.. Vi flyttade från Los Angeles till Malibu bara för 4 månader sedan. Sen då har vi inte haft tid att skaffa ny vänner, förutom Chloé och våra andra vänner men de var ofta någon annanstans. Jag suckade när jag tänkte på saken, men blev helt till mig när min mobil pep. Jag gick hysteriskt till köksön och tog upp min mobil. Ett sms. Mitt hjärta blev glad och det blev även jag när jag såg vem det var ifrån.
From: "Mom", 3:34pm
Hi dear, I'm thinking of you and your brother misses you. When are you coming and visiting us? We all mis you, even Phil.. xx
Mitt leende försvann när jag läste hans namn. Phil. Klart han saknar mig, allt han gör är att titta på mig som om han vill ha mig. Ew. Jag började genast att skriva ett svar till mamma.
To: "Mom", 3:35pm
Tell Joe that I miss him too!!! I miss you too mommy, but I don't know when I'm coming to visit you.. I love you too .. xx
Joe var min storebror som varr 22, men bodde fortfarande hos mamma men han hade faktiskt ett jobb men ingen lägenhet. Som i alla filmer, storebröderna skaffar jobb för att spara pengar till en lägenhet. Jag la ifrån mig mobilen och tog mitt glas och ställde ner i disken. Klockan var snart bara 4. Tiden går så sakta.. 
"You wanna watch a movie with me?" frågade jag Ellie och det såg ut som om hon är intresserad.
"Yeah, sure" log hon och tog med sig sitt glas. Hon satte sig i soffan medans jag letade efter en bra film i dvd-hyllan. 
"Do you wanna watch this?" frågar jag och håller upp "American Pie: Naked Mile". Hon fnissade och nickade. Jag förstog att hon ville skratta och det ville jag med. Vi satte igång filmen och släkte ner nästan hela huset och kollade på filmen. 
 
~Samtidigt hos killarna (One Direction)~
"What do you guys wanna do tonight?" frågade Louis och kollade på oss alla som satt och hade ingen aning. 
"Party?" frågade Harry. Party.. Party.. Party! Justdet, det finns mig att minnas den kvällen då jag fick ta hand om tjej som hade varit stupfull och konstigt nog var jag nykter. Jag vet inte varför men jag var nykter vilket jag nästan aldrig brukar vara på fester. Det fick mig att tänka på om det inte var hon som gick förbi oss idag med den där blondinen på bron. Var det hon? Jag visste att denna tjej hette Kelly eller något och hennes kompis hette Ellie. Jag kommer nog inte glömma hur hon tittade på mig med sina bruna, vackra ögon, idag när vi gick på bron. Jag ville veta mer om henne. Vad hon hette, om hon inte hette Kelly, och vart hon bor. Särskilt om hur gammal hon är. Jag hoppas jag får se henne igen..

Kapitel 04!! Vad tyckte ni? (: Värt att fortsätta?
Tack för alla fina kommentarer jag fick!! :) 
8+ kommentarer för nästa då? x Klarar ni det?
 
-Felicia, xx
 
 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-08-18 21:22:27

Jätte bra :))))))))

Postat av: annie

Publicerad 2012-08-18 21:32:18

Jätte bra!

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-18 21:37:43

Skit bra :D (Y)

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-08-18 21:50:48

Skriiiv meeeer för den e jäääätte braaaaa :D

Postat av: jennie

Publicerad 2012-08-18 21:53:47

Kommer mina kommentarer ens fram? :o
Hoppas jag! Du ärjätte bra! :D meera meera(:

Postat av: One Direction Novell av Evelina

Publicerad 2012-08-18 22:40:10

More! ^^

Postat av: agnes

Publicerad 2012-08-18 23:34:06

hejsan! hoppas du läser denna kommentar för jag vill säga att du är så jäkla grym på att skriva! Sen har jag en liten fråga också, tänker du på någon speciell person när du skriver om tex kelly och ellie? tänker du på dig själv när du skriver om personligheten eller din bästa kompis m.m, vem? :D kram! <3

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-08-18 23:55:49

Nu kometerar jag för att det ska bli 8 kommentarer så du fortsätter (tehe) :3 För den e så sjukt bra :3

Postat av: Felicia

Publicerad 2012-08-19 09:02:11

Mer :D Fortsätt skriva :D♥

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-19 10:11:26

MER :D När kommer nästa del? :D

Postat av: Ryan

Publicerad 2012-08-19 21:16:49

Så jävla duktig du är , Felicia! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela