Summer Paradise ~ Chapter 05

Publicerad 2012-08-19 13:02:00 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 05 (Niall's perspektiv):
Jag kommer nog inte glömma hur hon tittade på mig med sina bruna, vackra ögon, idag när vi gick på bron. Jag ville veta mer om henne. Vad hon hette, om hon inte hette Kelly, och vart hon bor. Särskilt om hur gammal hon är. Jag hoppas jag får se henne igen..
"Wake up.." hör jag någon viska i mitt öra. Rösten var bekant och ju mer jag vaknade desto mer kände jag igen rösten.
"Kelly, how much time is it?" mumlar jag trött och gnuggar mig i ögonen. 
"Only 11am, I woke you up because I didn't wanted to feel alone in the kitchen" sa Kelly och jag hör till och med att hon flinar. Jag suckar och tar kudden över mitt huvud. Men jag hade svårt för att somna om, så jag la undan kudden och la den under mitt huvud istället och gick upp för att göra frukost. Jag gick fram till min garderob och det första jag såg var mina USA-shorts och en grå t-shirt som räckte bara 5-10 centimeter från shortsen. Jag drog på mig kläderna och gick ner. Idag ska jag surfa, tänkte jag för mig själv. Vilket jag gör varje dag, surfar alltså. 
"Already eaten?" frågar jag Kelly när jag kommer ner. Hon nickade och gjorde någon rolig grej med munnen. Jag smålog och gick till kylskåpet. Inget gott alls. Jag stängde igen kylskåpsdörren och gick ut till hallen. När det inte fanns någon god frukost som jag kunde fixa brukade jag alltid äta på Starbucks, som låg rätt så nära vårt område. 
"Are you going to starbucks?" hör jag Kelly ropa från vardagsrummet när jag är i hallen och sätter på mig mina flippflopps. 
"Yeah" ropade jag tillbaka och gick ut. Jag visste att hon inte ville följa med, så som lat som hon är.. Eller ibland är hon lat men inte alltid. Jag gick till min silvriga cab och körde sedan iväg. Nu fick nog jag vara lite lat.. 
När jag kom fram gick jag ur bilen och gick in i cafét. När man kom in lukftade det alltid kaffe eller nybakat. Nybakat vet jag inte varför, men det luktar alltid det. När Zoe får syn på mig får hon ett stort leende på läpparna. Zoe är ägarens dotter och vi två har känt varann sen lekis, tror jag.. 
"The usual?" frågar hon mig och ler när jag kommer fram till kassan.
"The usual" sa jag och log. Jag tog upp min plånbok och betalade. Jag tog emot muggen med ett leende och gick och satte mig där jag brukade sitta - vid ett fönster. Perfekt plats på morgonen. Det var inte mycket folk här och det var väldigt lugnt. När jag tittade ut genom fönstret ser jag bekanta ansikten.. Eller, två i alla fall. 
Vänta.. Är det där Harry Styles och Louis Tomlinson? Jag försökte att se lugn ut när de gick förbi fönstret. Haha vänta nu, tittade nyss Harry på mig? Nej, det gjorde han inte. Jag skakade bort tanken och slurpade i mig det sista av min dricka. 
Jag och Louis gick förbi Starbucks och när vi går förbi ett fönster får jag syn på en vacker flicka. Hon var blond och hade vackra ögon, tror jag. Hon fångade min uppmärksamhet och jag kunde inte slita blicken från henne tills  Louis viftade med sin hand framför mig.
"Yooo, are you there?" frågar han och tittar på honom. 
"Yes" skrattade jag och vi fortsatte att gå. Vem var hon? Och varför fick hon just min uppmärksamhet som andra tjejer inte fått förut. Fan, nu kan jag inte få ut henne ur huvudet.. 

Taadaa! Kort kapitel, förlåt! :/ Men vad tyckte ni då? Är det värt att skriva ett kapitel 06? 
5+ kommentarer för nästa! x
 
-Felicia, xx

Kommentarer

Postat av: Adde

Publicerad 2012-08-19 13:11:10

Meeer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-19 13:23:19

MEER :D♥(Y)

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-08-19 13:52:40

Jätte braaaa!! :)

Postat av: One Direction Novell av Evelina

Publicerad 2012-08-19 14:22:35

More! :)
Tänk bara på att inte gå för fort fram bara och skriv liiite mer detaljer! :D

Svar: Okej! Tack ^^
summerparadiseff.blogg.se

Postat av: Moa!

Publicerad 2012-08-19 14:24:27

MEEEEEEEEEEEEER!

Postat av: Ida :)

Publicerad 2012-08-19 14:25:27

Självklart är det värt att skriva ett kapitel 06, längtar efter det, jättemycket :)

Postat av: Jen :)

Publicerad 2012-08-19 14:35:48

Meeer! ;))

Postat av: Lexi.

Publicerad 2012-08-19 14:38:26

Tycker du ska skriva mer i detalj annars är det jättebra!! :D

Postat av: Frida

Publicerad 2012-08-19 14:48:16

mer snäääällla :D

Postat av: Ryan

Publicerad 2012-08-19 22:10:53

jätte bra :) men jag fattar inte... hur kan hon känt zoe sen lekis när hon bara bott där i 4 månader? :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela