Summer Paradise ~ Chapter 08

Publicerad 2012-08-19 20:26:04 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 07 (Elli's perspektiv):
"Thank you for the news. When can I go home?" frågade jag sedan och doktorn kollade på mig. 
"You can go home whenever you want but take it easy" sa han och log. Jag log ett fejkat leende tillbaka och han försvann ut genom dörren. 
"I wanna go home" sa jag till Kelly och hon log. Att inte få surfa på en hel månad.. Hur ska jag klara mig?
Två dagar hade nu gått sedan Ellie's olycka. Jag hade nog aldrig sett henne så.. deppig. Att surfa var det bästa hon visste och nu kan hon inte göra det. Jag ville gottgöra och gå ner till stranden och simma lite eller något.
"El, you wanna go to the beach?" frågar jag och hon tittar på mig. Hon suckar djupt och kollar ner i sitt knä igen.
"Sure" sa hon och reste försiktigt på sig. Hon hade fortfarande en skada i ryggen men kunde ändå gå ner till stranden och göra något annat, bara hon inte surfar. Jag tycker det är konstigt men ändå roligt för henne, att hon får gå ner till sitt favoritställe - stranden. 
Jag reser mig upp ur soffan och gick till hallen. 
"I think you have to take the flops" sa jag och tittade på henne när hon stog och kollade ner på skorna. 
"Yeah.." mumlade hon och bet sig i läppen. Hon tog fram sina flippflopps med fötterna och satte in fötterna i skorna. Jag tog mina flippflopps jag med och sedan gick vi ner till stranden. 
"Are you feeling okey?" frågar jag efter en lång tystnad. 
"Yeah.." mumlade hon igen och jag tittade på henne. När vi gick förbi en glasskiosk kom jag på att hon älskade glass, särskilt med jordgubbsmak. 
"Wait here" sa jag och hon stannade när vi kommit en bit bort. Jag småjoggade bort mot kiosken och beställde två jordgubbsglassar i en bägare. Jag betalade och tog emot glassarna med ett leende och joggade bort till Ellie.
"Here you go" sa jag och räckte fram glassen. Hon tog emot den tacksamt och log.
"Aww, thank you Kelly" sa hon och kramade mig på sidan. Att se henne le under en smärta var nog nästan det bästa. Vi gick vidare till stranden och när vi kom fram satte vi oss på en bänk och åt våra glassar. Jag ville inte fråga hur hon kände efter att fått veta att hon inte fick surfa på en månad men jag var tvungen.
"How does it feels?" frågar jag och hon kollar på mig. 
"About the surfing or the back?" frågade hon mig och jag kollade ner på min glass och sedan upp på henne igen.
"Both" sa jag med ett leende, som inte var så passande..
"The surfing, terrible. The back, it's fine" sa hon snabbt och tog en sked av sin glass och stoppade in i munnen. Jag suckade och strök hennes rygg tröstande & försiktigt. Hon log och tittade upp. 
"Hey, isn't that the boy band?" frågar hon och jag tittar upp.
"Where?" frågar jag och kollar runt tills jag ser fem killar komma upp ur vattnet. Topless. De skrattade och hade leende på läpparna. Jag smålog och tittade sedan på henne.
"I have no idea, why?" småskrattade jag och log. 
"One of the guys looked at me two days ago before the accident at the Starbucks" sa hon och tittade ner. Med ett leende. Aww, hon rodnar..
"Oh lala, I think you've got someones attention" sa jag med en rolig ton. Hon log och tittade upp. Två killar tittade åt vårt håll och de 3 andra snackade och skrattade med varann. Jag blir nästan uppstoppad när en av de två killarna pekade på oss. Vänta, pekade på oss?

Kapitel 08! Ojoj, kort kapitel. Förlååååt! :( Men vad tyckte ni? Värt att fortsätta?
8+ kommentarer för nästa! xx
 
-Felicia, x

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-19 20:31:38

SÅ JÄVLA BRA :D

Postat av: Jojoo

Publicerad 2012-08-19 20:31:52

Sjukt bra! :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-19 20:33:39

meer, älskar din fanfic :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-08-19 20:35:46

Så sjukt bra!!!!! :))

Postat av: Em

Publicerad 2012-08-19 20:47:05

Meer! älskar den!<3 :D

Postat av: annie

Publicerad 2012-08-19 21:11:35

FORSTÄTT KVINNA! :D

Postat av: Jen

Publicerad 2012-08-19 21:21:05

Så Sjukt Bra :D

Postat av: One Direction Novell av Evelina

Publicerad 2012-08-19 21:33:34

Mera!

Postat av: Ryan

Publicerad 2012-08-19 22:49:16

MER NU!!! Beroende :D

Postat av: Why Me Fanfic - Ella

Publicerad 2012-08-20 08:08:02

Keep it going! :)

Postat av: Elvira

Publicerad 2012-08-20 08:29:21

MER!! :)

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-20 11:09:20

När kommer nästa? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela