Summer Paradise ~ Chapter 10

Publicerad 2012-08-20 14:21:44 i Allmänt

Tidigare ur Summer Paradise -Chapter 09 (Elli's perspektiv):
"Are you okey?" frågar han när jag vänder mig om mot honom.
"Yeah, just fine" svarar jag och putsar bort all sand. 
"What's your name, dear?" frågar han och jag tittar upp på honom.
"Ellie, and yours?" svarar jag och småler.
"Harry. Harry Styles". 
När jag hörde att han sa vem han var studerade jag hans ansikte noga och ja, det var verkligen Harry Styles jag hade krockat in i. Eller han i mig.. Sak samma. 
"Let me buy you a new shirt and a milkshake" sa han och kollade ner på min tröja och sedan i mina ögon. 
"No, it's fine" sa jag och tog av mig tröjan. Så smart som jag är hade jag bikinitop under tröjan. Jag tog upp glaset som låg i sanden och slängde det, det var ju ändå en plastmugg. Harry's ögon blev stora när jag tog av mig tröjan men sedan tittade han bort när jag märkte att han tittade. Killar. 
"Can I join your walk?" frågar han och ler. 
"Yeah, sure. I you want to" sa jag och log tillbaka. Jag började gå och han följde med mig. Varför går jag här med världskändis och varför vill han just gå med mig? Kändisar är konstiga...
"So, where's the lads?" frågar jag efter en lång tystnad.
"They're on the hotel" svarade han och la sina händer i byxfickorna. Jag nickade ett 'okej' och tittade ner. 
"Why are you up so early?" frågar han mig och jag kollar upp på honom. 
"I was taking a walk before you bumped into me and I always do that on the morning. What about you then?". Han tittar på mig och ler.
"Sorry.. I couldn't get back to sleep so I decided to jog on the beach". 
"Oh really.." suckar jag och tittar ner igen. När jag hör vattnet inte är lika tyst längre kollar jag upp och ser en som surfar. Han svänger hit och dit med brädan, som jag brukar göra.. Att tänka på att jag inte få surfa på en hel månad krossar mig, fortfarande. 
"What's the matter?" hör jag Harry fråga och jag känner att få tårar hade runnit ner för min kind. Jag torkade snabbt bort de med handen och tittade ner igen.
"Nothing" ljög jag och tittade ut igen. Fan.. 
När vi hade gått en bit såg jag mitt hus och jag började röra mig mot det.
"Before you go.." började Harry säga och tog tag i min hand. Jag vände mig hastigt om på huvudet och kollade på hans hand och sedan på min. 
"Can I have your number?" ler han och jag kollar in i dom vackra, gröna ögonen. 
"Uhm.. Sure." sa jag och han släppte försiktigt min hand. Jag rabblade upp mitt nummer och han skrev in det på sin mobil.
"Thank you" sa han och log. Ett väldig charmigt leende som man inte kunde motså att le tillbaka till. 
Jag log och vi gick skilda vägar. Jag hade inte med mig min mobil, vilket jag sällan har när jag är ute. 
När jag kommer hem hör jag att det håller på i köket. Det måste vara Kelly som är uppe. 
"Helloo" ropade hon från köket och jag tog av mig flippfloppsen och gick in.
"Hey" sa jag och hon tittade på mig.
"What've happend to your shirt?" sa Kelly och pekade på min tröja med skeden som hon hade i handen. 
"Oh.. Milkshake" sa jag snabbt och tittade på den. Hon skakade på huvudet och flinade. 
"Haha, very funny" suckade jag ironiskt och joggade upp till mitt rum för att byta tröja och sedan lägga in den smutsiga i tvätten. När jag var klar med det jag skulle göra plingade min mobil till. Jag tittade förvånat bort mot den som låg på mitt skrivbord och gick dit. Ett sms. 
From: "Unknown", 11:34
Hello, remember me? It's Harry :) x
Ett leende kom fram och jag gick till min kontaktlista och la till Harry's nummer.
To: "Harry", 11:35
Yes I do remember you ;) Haha, Hi harry :) x
Jag skickade iväg sms:et och ett leende sprack upp igen när jag hade fått ett till sms.
From: "Harry", 11:35
How great, haha (: Changed shirt yet?x
To: "Harry", 11:36
Yeaah ;P x
Jag la ner mobilen i fickan och la mig ner i sängen. Mobilen vibrerade i fickan och jag fiskade upp den.
From: "Harry", 11:37
Great, then maybe you wanna hang out sometime? xx
To: "Harry", 11:37
Yeah, sure (: x
Vänta, skrev jag nyss att jag ville? Mobilen vibrerade i händerna på mig och jag läste sms:et. Vill han 'hänga'..ikväll?

Kort & dåligt kapitel, förlååååt! Ni nådde tyvärr inte 10 kommentarer på den andra men här har ni kapitel 10! Men vad tyckte ni? Är det värt att skriva ett till kapitel?
8+ kommentarer för nästa! x
 
-Felicia, xx

Kommentarer

Postat av: Ida :)

Publicerad 2012-08-20 14:28:44

Nästa kapitel, nu tack! Älskar din fanfiction! (:

Postat av: One Direction Novell av Evelina

Publicerad 2012-08-20 14:33:50

MEra :)

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-20 15:53:28

MEER :D

Postat av: Ryan

Publicerad 2012-08-20 15:54:12

Jag älskar den!:) skriv mer <3

Postat av: Bella

Publicerad 2012-08-20 16:56:59

Jätte bra! :)

Postat av: Ida :)

Publicerad 2012-08-20 16:58:35

Skriv mer, snälla? :D

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-08-20 17:00:32

MEEER :D

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-08-20 17:18:45

Jätte bra!!!!!! :)

Postat av: Jen

Publicerad 2012-08-20 18:25:48

Sjukt bra, MER! :D

Postat av: Elvira

Publicerad 2012-08-20 19:21:43

Mer!!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela