Summer Paradise ~ Chapter 11

Publicerad 2012-08-20 21:50:23 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 10 (Elli's perspektiv):
Jag la ner mobilen i fickan och la mig ner i sängen. Mobilen vibrerade i fickan och jag fiskade upp den.
From: "Harry", 11:37
Great, then maybe you wanna hang out sometime? xx
To: "Harry", 11:37
Yeah, sure (: x
Vänta, skrev jag nyss att jag ville? Mobilen vibrerade i händerna på mig och jag läste sms:et. Vill han 'hänga'..ikväll?
From: "Harry", 11:37
Tonight? (: Maybe a drive in movie? Just as friends, of course! x
Jag suckade lättat och blev nästan glad när han skrev "just as friends", liksom jag känner ju inte killen. Ivring förde jag mina tummar mot skärmen och skrev ett sms till honom.
To: "Harry", 11:37
Yeah, sure (: x
Jag la ifrån mig mobil på sängen och gick till badrummet för att ta en dusch. Jag tog av mig alla kläder och steg in i duschen. Det varma vattnet strömmade ner för min solbrändbruna kropp och jag schamponerade mitt hår. 
Efter en lång, skön dusch stängde jag av vattnet och klev ur duschen. Jag tog den vita handduken som låg på en stol bredvid duschen och torkade mig. Så fort jag vart klar virade jag runt handduken runt min kropp och gick ut till mitt rum. Jag gick fram till min garderob och tog fram jeansshorts och en tunt stickad tröja och la sedan på sängen. Sedan gick jag till min byrå för att ta fram ett par rena underkläder och la sedan på sängen. Jag suckade och tog på mig försiktigt kläderna. När jag var klar och hade lagt handduken i tvätten, la jag mig i sängen och tog upp mobilen. 3 sms från Harry. 
1: From: "Harry", 11:38
When do u want me to pick you up? Or do you want to meet somewhere? xx
2: From "Harry", 11:40
What do u say? :)xx
3: From "Harry", 11:42
Heeello dear? xx
Jag log och suckade. Hur orkar han skicka sms så ofta egentligen?
To: "Harry", 12:03
I'm alive! Oh my god, haha (; . I don't know, you choose, it doesn't matter to me x
Min mobil pep till i fickan och jag fiskade upp mobilen. Ett sms. Jag log när jag såg vem det var ifrån.
From: "Ellie", 12:03
I'm alive! Oh my god, haha (; . I don't know, you choose, it doesn't matter to me x
Jag gav ifrån mig ett tyst skratt och började genast skriva ett sms.
To: "Ellie", 12:04
Great!! ;) Okay then, I'll pick you up. Which time? xx
"Who are you texting?" hör jag någon säga och jag tittar snabbt upp. Louis, såklart.
"Just a..friend" sa jag och låste snabbt mobilen. 
"Yeah right" sa han och himlade med ögonen och gick ifrån mig. Jag pustade ut och tittade till min mobil igen och kollade om jag hade fått ett sms. Jo visst hade jag det.
From: "Ellie", 12:06
Haha okey. Maybe.. 7-8pm? xx
To: "Ellie", 12:06
8pm (: xx
Det tog inte lång tid denna gång att få svar.
From: "Ellie", 12:06
See you tonight then :)xx
Ett stort leende spräckte upp på mina läppar när jag läste sms:et. Det var något speciellt med Ellie. Jag vet inte riktigt vad, men hennes leende som gjorde mig knäsvag och hennes isblåa ögon som fick en att drunkna i de. 
Hela hon är speciell, ingen tjej som henne har fått mig att känna så här för en tjej.
Hon är speciell.

Kapitel 11 och kort! Förlåååååt! :'(
Är det värt att skriva ett till kapitel?
8+ kommentarer!
 
-Felicia, xx

Kommentarer

Postat av: Ryan

Publicerad 2012-08-20 22:17:56

MEEEEEER!!!

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-08-20 22:37:49

Jätte bra!!! Äskar den :)

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-08-20 23:20:18

Jätte bra!! Creed till dig! :D
Meer :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-20 23:47:25

Såååå bra, får mig alltid att le av dina kapitel :)

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-21 15:46:10

MER :D

Postat av: Jojoo

Publicerad 2012-08-21 16:04:32

så braaa!"Är det värt att skriva ett till kapitel?" det är alltid värt att skriva ett nytt kapitel! :D

Postat av: N.....

Publicerad 2012-08-21 17:38:17

Jättebra som vanligt!!:D
Meer!! :)

Postat av: One Direction Novell av Evelina

Publicerad 2012-08-21 21:29:22

Mera ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela