Summer Paradise ~ Chapter 12

Publicerad 2012-08-22 17:23:40 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 11 (Harry's perspektiv):
From: "Ellie", 12:06
See you tonight then xx
Ett stort leende spräckte upp på mina läppar när jag läste sms:et. Det var något speciellt med Ellie. Jag vet inte riktigt vad, men hennes leende som gjorde mig knäsvag och hennes isblåa ögon som fick en att drunkna i de. 
Hela hon är speciell, ingen tjej som henne har fått mig att känna så här för en tjej.
Hon är speciell.
Några timmar senare...
Klockan hade nu slagit strax efter 7 och snart skulle Harry komma och plocka upp mig. Varför gick jag ens ut med honom? Jag känner ju han knappt, men jag visste att jag ändå hade inget att göra på kvällen om jag hade tackat nej så det var lika bra att gå & kolla på en film.. Med en främling, som är världskänd.
"Kelly, I'm going out and meet a friend for a few hours from 8pm, just so you know" sa jag till Kelly när vi satt och åt middag. Eller, snarare kvällsmat.
"Okey, who?" frågar Kelly och jag tittar allvarligt upp på henne.
"Harry Styles" sa jag snabbt och tittade ner på min mat.
"Oh, okey. Have fun then" sa hon förvånat men sedan lät hon avslappnad. Jag trodde att hon skulle börja.. fangirla mitt i ansiktet på mig, men när jag väl tänker efter bryr hon sig inte riktigt om vem jag är med. Jag suckade lättat och åt upp det sista av min mat. 
"Thanks girl" sa jag och gick upp ur stolen för att lägga in tallriken och annat i diskmaskinen.
"I bet you'll get a kiss" mumlade Kelly och ett fniss hördes från henne. 
"What? No. Shut up" suckade jag och gick upp till mitt rum. Jag och Harry skulle bara på drive in som vänner, inte som om vi var på dejt. Det är inte så att han tycker om mig, eller? Jag skakade bort tanken och började rota fram ett par enkla kläder som jag skulle ha ikväll. Jag drog fram en pösig tröja som var enkeltstickad och sedan ett par shorts, nästan likadant som jag hade på mig nu. Eller, jag kanske inte behövde byta om? Jag suckade och la tillbaka kläderna på sin plats i garderoben. Jag gick fram till min säng och la mig försiktigt ner i den. 
Jag tittade rakt upp i det vita taket och helt plötsligt piper min mobil till som ligger strax bredvid mig på sängen.
Jag tar upp den och kollar vad jag fått. Ett sms. Från Harry..
From: "Harry", 7:35pm
Is it okey if I come earlier? The lads is kinda annoying me about this "date" and I really wanna go.. Is that okey? If, I'll be there 5 or 10 minutes before 8pm.. xx
Mitt hjärta slog flera slag när jag läste att han skulle komma tidigare, eller om det var okej för mig. Självklart var det okej..
To: "Harry", 7:36
Haha, really? Yeah, sure. Come whenever u want (: x
Ett leende spred ut sig på mina läppar och jag bet mig i läppen. Men, något var fel. Jag har aldrig haft en sådan här känsla för en kille jag bara sett en gång, och varför nu? Jag förstår inte..
 
20 minuter senare..
En bil hördes utanför och jag sprang fram till fönstret. Där stog Harry & hans tjusiga bil. Jag dör, vad snygg han är i sin t-shirt och svarta byxor. Han stog lutad mot sin mobil och höll på med mobilen. Åhnej, han ska smsa mig, bäst att jag drar ut. Jag gick ut till hallen och mina fötter gled in i mina ballerinaskor och traskade ut. Där stog han, Harry. 
Där kom hon. Ellie i en pösig, lättstickad tröja och i jeansshorts. Vilken tur att jag inte ansträngt mig när det gällde kläderna. Hon kom ner för trappan med ett leende på läpparna och kom fram till mig. Jag gav henne en överraskad kram och jag kände hennes armar runt mig. 
"Ready for movie?" frågade jag när vi avslutat kramen.
"Yeah, sure" svarade hon med ett leende. Jag log tillbaka och som en gentleman, öppnade jag bildörren och hon klev in med ett leende. Jag joggade runt bilen till förarsidan och vi var påväg till drive in-en. 
Efter en lång, tyst bilresa kom vi fram och jag stängde av motorn och vi gick ur bilen. Vi gick fram till motorhuvudet och satte oss på den.
"Which movie is it?" frågar hon när vi suttit oss.
"To be honest, I have no idea. I think it's a romantic slash comedy movie or something" sa jag och ett tyst skratt hördes från henne. Ett ljuvligt skratt. 
Filmen började och det blev helt tyst. 

Kapitel 12! Förlåt för ett tråkigt kapitel, men ni läste väl? ♥
8+ kommentarer för nästa om det är värt att skriva ett till kapitel! x
 
-Felicia, xx
 
 

Kommentarer

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-08-22 18:12:44

Herregud vad bra den är :D Längtar till nästa del o om det inte kommer någon så... då blir jag inte glad :( ;)

Postat av: adde

Publicerad 2012-08-22 19:49:26

meer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-22 20:12:41

Mer :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-22 21:09:13

Du är den nya Stephenie Meyer för fan ;) <3

Postat av: Elvira

Publicerad 2012-08-22 21:35:48

Mer!!:)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-22 21:57:51

En fråga hur gammal är du?? Du är riktigt grym på att skriva, vill ha meeeer :)

Postat av: Tina

Publicerad 2012-08-23 15:03:33

Bara skriv vill ha mer !:)

Postat av: Ella

Publicerad 2012-08-23 15:04:15

Så nu är det 8 kommenetarer så skriv !<3

Postat av: Lina♥♥

Publicerad 2012-08-23 20:25:42

MER :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela