Summer Paradise ~ Chapter 13

Publicerad 2012-08-23 18:40:33 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 12 (Harry's perspektiv):
Vi gick fram till motorhuvudet och satte oss på den.
"Which movie is it?" frågar hon när vi suttit oss.
"To be honest, I have no idea. I think it's a romantic slash comedy movie or something" sa jag och ett tyst skratt hördes från henne. Ett ljuvligt skratt. 
Filmen började och det blev helt tyst. 
Filmen som var igång var "Abduction" som Taylor Lautner var med i. Åh, han är ju så snygg. 
Under filmen hörde man hur en del hoppade till av det högljuda musiken i filmen, skratt & nåra få snyftningar. Allt jag gjorde var att bara sitta tyst och kolla på filmen. Jag sneglade på Harry som hade popcornen i munnen och verkade..intresserad av filmen? Jag skakade sakta på huvudet och vände min blick på andra som tittade på filmen. En del satt i sina bilar och..hånglade, en del kramades och en del gjorde någonting annat som jag inte ens ville tänka på. 
När filmen var slut satte vi oss ner i bilen igen körde bort från drive in-en.
"So, what did you think about the movie?" frågar Harry när vi kommit en bit bort.
"It was great, Taylor are so good looking" erkände jag och Harry gav ifrån sig ett skratt och tittade ner och sedan upp.
"What?" ler jag mot honom.
"Nothing" skrattar han och får det där underbara leendet som alla tjejer faller för. Åh Ellie, du måste sluta tänka på hur han ser ut. Du måste gå efter hur han är, personligheten, tänkte jag för mig själv och skärpte sedan till mig.
"So, what are we gonna do now?" frågar Harry helt plötstligt och ler. 
"Oh, uhmm.. I thought we were only going on drive-in..?" säger jag osäkert och ler, eller försöker.
"Well, I wanna do more stuff with you. Like, get to know you. But if you don't want to, that's fine" sa han och kollar ut på vägen igen med en blick som jag inte kunde tolka. 
"Sounds great to me" säger jag och ett leende spräcker upp på Harry's läppar och även mina. 
"Well, let's go to the beach. It's more beautiful on the night" säger Harry. 
"Yeah.. Sure" ler jag och tittar ut på vägen jag också. Hade han tänkt ut någon romantisk stund eller nåt? Detta börjar nästan bli lite..obehagligt men ändå mysigt, på något vist. 
När vi väl hade kommit fram till stranden klev vi ur bilen och promenerade ner till vattnet. Vattnet, solnedgången och kvällen som denna fick mig att minnas när jag surfade en kväll och en 6-8 meters våg kom över mig och det slutade med att jag låg på en båt påväg till sjukhuset. Tanken fick mig att rysa.
"Are you cold?" frågade Harry och jag tittade snabbt upp på honom. Oh damn it, han måste ha sett mig rysa till när jag tänkte på kvällen.
"No, just..thinking" säger jag med ett leende och tittar ut på havet igen. 
"Maybe I should go home, it's getting late and Kelly is probably wondering where I am" ljög jag för att kunna gå hem. Detta var pinsamt, vilket jag inte visste varför det var det. Men att stå på stranden med Harry Styles, som är världskänd med ett band, kändes bara för konstigt.
"Oh, okey.." sa han och han lät inte så glad. 
"I'm sorry, but it's have been a great night" sa jag, vilket det har varit. Vi började gå upp mot hans bil som stog längre bort från stranden bakom alla strandhusen. 
När vi kom fram till hans bil var det dags att säga hejdå, men innan jag ens hann säga ett ord började han genast att snacka.
"I really wanna do this again" sa Harry och jag hörde hur ärlig & glad hans röst var när han sa det. Jag kunde inte svika en sådan underbar kille, men jag tänker inte ljuga.
"Maybe we should" ler jag och han drar in mig i en varm och gosig kram. Jag kramade tillbaka honom lika varmt och gosigt, och han släppte mig och log. 
"Bye Ellie" sa han och gav mig en lätt kyss på kinden. Jag rodnade och tittade samtidigt ner som när han gick fram till bilen. 
"Bye Harry" sa jag och tittade upp igen. Han log ett varmt leende och körde sedan iväg. Jag följer med blicken på hans bil och när den var utom synhåll gick jag med raka steg in till huset.
"How was the date?" ropar Kelly ifrån vardagsrummet när jag kommer in. Jag suckar och tar av mig skorna.
"It wasn't a date!" ropar jag tillbaka och går till vardagsrummet och sätter mig i soffan. 
"What are you watching?" frågar jag.
"Gossip Girl" svarar hon snabbt och är helt inne i tv:n. 
"Okey..". Jag bestämde mig för att joina och satte mig bekvämt i soffan. Det jag gjorde mot Harry kändes inte rätt, att jag ljög om att jag var tvungen att gå hem, men jag kan inte dejta eller gå ut med en popstjärna. Jag kan inte..

Wuuhoo! Kapitel 13, vad tyckte ni? ^^ 
Sorry för att det är kort men slut på idéer :( 
8+ kommentarer för nästa! x
 
-Felicia, xx
 

Kommentarer

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-08-23 19:07:07

Jätte bra! Längtar till nästa kapitel :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-23 19:34:52

SÅ jäkla bra, meer :D

Postat av: Jojoo

Publicerad 2012-08-23 19:38:55

Jätte bra! Mera! :D

Postat av: woopwoop

Publicerad 2012-08-23 21:23:22

Mera mera !!!!!!:)

Postat av: Elvira

Publicerad 2012-08-23 22:37:00

Mer!! :)

Postat av: Tina

Publicerad 2012-08-24 07:02:34

Längtar till kapitel 14 kommer ut !!!:)<3

Postat av: BellaElla

Publicerad 2012-08-24 07:03:19

Meraaaaaa!!:):)

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-24 16:34:32

MER :D

Postat av: N...... :)

Publicerad 2012-08-24 17:26:47

Jättebra som vanligt!! :D
Meer!:)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-25 21:36:28

Grymt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela