Summer Paradise ~ Chapter 15

Publicerad 2012-08-27 20:24:00 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 14 (Kelly):
Jag tittar sedan upp och ser en bekant kille komma emot mig. Han var blond, hade en keps på sig och gick i endast badbrallor. Han kollar på mig och ler. Varför gör han det för? Jag fortsätter att gå men blir stoppad av att jag hör en röst som säger "hey" glatt. Jag tittar upp och möter på ett leende & blåa ögon. Det är han.
Bild 3: Ska föreställa Kelly.

"Uhmm.. Hi" sa jag osäkert och kollade på honom. Vad ville han mig? 
"Hi, I'm Niall" ler han och kollar på mig med sina isblåa ögon som vem som helst kunde drunkna i.
"What do you want me?" frågar jag.
"Are you Kelly Lloyd?"
Äntligen fick jag se henne, men jag var tvungen att fråga om det var Kelly.
"Are you Kelly Lloyd?" frågar jag med ett litet leende. Hon nickar sakta och jag märker att mitt leende blir stort. Hon kollar konstigt på mig, vilket inte är så konstigt med tanke på att jag bara stannade upp henne och hälsade på henne. 
"What do you want me?" frågar hon och jag tittar ner och sedan upp igen. Hennes chokladbruna ögon gjorde mig svag.
"Uhm, was it you who I took care of when you were drunk? I just had to check if it was you" sa jag och hon suckade. 
"Yes.." hör jag henne mumla. Fan, det där kanske jag inte borde sagt. Egentligen ville jag lära känna henne mer och veta vem hon var, men jag är för feg för att bara fråga om hennes nummer. 
"Excuse me" ursäktade hon för att kunna gå förbi mig och gick. Don't be such a coward, Niall, tänkte jag för mig själv och började småjogga till Kelly. 
"Wait!" ropar jag och hon vänder sig om. 
"What?" suckar hon och kollar på mig. 
"Uhm.. Can I have you number? I'd like to know you better" småler jag och ett litet leende tränger sig på hennes fylliga läppar. Jag tog fram mobilen och gav den till henne samtidigt som hon gav mig glassarna så att hon kunde knappa in hennes nummer. När hon var klar bytte vi och hon gick därifrån med sina glassar. Jag följde med blicken på henne ända tills hon kom till en annan tjej, en blond tjej. 
Jag vände mig om och började gå tillbaka till killarna. Äntligen, ännu en gång.
Hur gick det där till? Niall från One Direction ville ha mitt nummer, varför? Gud så pinsamt, han hade ju tagit hand om mig när jag var full på festen. Roligt, really. 
"Why did it took so long?" klagade Ellie när jag kom tillbaka. 
"Someone stopped me" suckade jag och satte mig ner och gav henne glassen. 
"Well, you're back" sa hon och ett litet fniss kom från henne. Jag började äta på min glass och den var riktigt god! Men jag kunde inte få Niall ut ur mitt huvud. De isblåa ögonen, det gulliga leendet. Jag tog fram min väska för att kolla om jag hade min mobil med mig, men som vanligt glömde jag den hemma. Jag suckade tyst för mig själv och la mig ifrån väskan. Jag la mig ner tillbaka på handduken och solade. Jag hade redan ätit upp min glass, som vanligt, och nu ville jag bara ta det lugnt. 
 
2 timmar senare..
Timmar hade gått och jag började nästan att bli uttråkad att bara ligga och sola. 
"Shall we go home?" frågar jag Ellie och hon nickar. Vi reser oss upp och börjar rulla ihop handdukarna, tar på oss skorna och tar tag i våra tygväskor och går hemåt. Helt otroligt att Niall fortfarande var kvar där uppe, i mitt huvud. 
"So, who stopped you?" frågar Ellie helt plötsligt när vi gått en bit. 
"What?" frågar jag osäkert och kom sedan på vad hon menade. Hon kollade på mig och flinade.
"Oh.. I don't remember his name.." ljög jag och tittade ner. 
När vi kom hem slängde jag in min väska in på mitt rum och handduken la jag ner i tvättkorgen. Jag slängde mig back i sängen och andades ut. Efter det tog jag upp min dator som låg på sidan om mig på sängen. Jag loggar in på Twitter och kollar vad som hänt. En blå prick över "Connect" fångade min uppmärksamhet och jag förde pilen dit och klickade. Wow, jag hade fått flera hundra följare och en av de var.. Vänta, Niall? Ett leende sprack upp på mina läppar och jag klickar vidare till hans profil. Det enda han hade skrivit var hur dagen hade varit, men hur hittade han mig? Med ivriga fingrar började jag att skriva ett DM till honom.
 
@Kelly_Lloyd: Heeey, how did you find me?? 
 
Det tog inte lång tid tills jag fick ett nytt meddelande
 
@NiallOfficial: Easy, haha :) x

Jag suckade lättat och stängde ner min dator och la den åt sidan. Ett pling hördes från min mobil som låg på nattduksbordet och jag sträckte mig för att ta den. Ett sms, från ett okänt nummer?
From: "Unknown", 4:46pm
Save this number, it's me - Niall (: x
Jag log för mig själv, kopierade numret och la till i mina kontakter. 
To: "Niall", 4:58pm
Zup? (: 
Jag la ifrån mig mobilen och satte på tv:n som stog framför min säng på väggen. Det plingade till igen och jag vänder hastigt blicken på mobilen och plockar upp den.
From: "Niall", 4:50pm
With the lads, just chillin' :) Wanna come over? xx

Tjoho, kapitel 15! Kort, sorry!!! Men vad tyckte ni? Är det värt att fortsätta? 
Ni klarade inte upp till 8+ kommentarer på förra kapitlet, men orkade inte vänta. 
Så, 8+ kommentarer för nästa & jag tänker vänta tills jag får tillräckligt med kommentarer! x
 
-Felicia, xx

Kommentarer

Postat av: Jojoo

Publicerad 2012-08-27 20:37:43

Sjukt bra, meeera!! :D

Postat av: Elvira

Publicerad 2012-08-27 20:46:33

Du skriver sjukt bra, mer!! :)

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-08-27 21:30:44

Längtar till nästa! :D

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-08-27 21:30:56

meh skriv dååååååååå, haha I'm dying over here!!!

Postat av: Ryan

Publicerad 2012-08-27 21:43:39

MER MER MER<3

Postat av: hijim

Publicerad 2012-08-27 22:22:11

Meeraa!:)

Postat av: Tina

Publicerad 2012-08-27 22:22:31

Meeraa snälla !;)

Postat av: emma

Publicerad 2012-08-27 22:23:13

Mer mer mer mer mer mer!!!!!!!!!!;)

Postat av: emma asdfghjkl

Publicerad 2012-08-27 22:35:13

MERMERMER! :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-27 22:54:42

Sluta fråga om det är värt att fortsätta, såklart det är :D älskar denna :D

Postat av: jennie

Publicerad 2012-08-27 23:37:24

klart det är värt att fortsätta? JAKLART!
asum! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela