Chapter 10: Good to be back

Publicerad 2012-12-15 16:00:31 i LGOTP [avslutad]

Cirka tre veckor hade gått och jag var tillbaka på jobbet. Killarna visste om mig och Zayn, men jag visste inte om hela världen visste om oss - enda saken som oroade mig. Hösten hade kommit in redan i september men det var fortfarande varmt, kanske inte så att man kunde sola men så att man kunde ha tunna kläder på sig. Just nu befann jag mig i bilen för att ta mig själv till jobbet. Klockan var runt tio och jag kunde inte vänta att få träffa mina kära arbetskamrater igen. Jag hade dragit på mig ett vitt linne med mönster samt en öppen skjorta med skinnjacka över och jag hade dragit på mig ett par svarta tajta leggins. Jag rullade in på stationens parkering, parkerade bilen och gick sedan ur den. Med fasta och snabba steg gick jag in och mötte på kvinnan i receptionen med ett leende.
-Welcome back, Kim! hälsar hon glatt och jag hälsar tillbaka med ett leende.
-Good to be back. Jag fortsätter gå och jag trycker på hissknappen som pekar uppåt när jag kommer fram. Jag går in i hissen och den tar mig upp till våning tre, personal våningen. Jag stiger ut och jag får leenden mot mig och jag ler tillbaka.
-Welcome back star! hälsar några och jag hälsar tillbaka. Jag möter på William och han stannar upp några meter från mig. Mina steg blir snabbare och snart hängde jag i hans famn med armarna slingrade runt hans nacke och hans armar runt mig.
-I've missed you so so much! utbrast jag mellan hans huvud och axel.
-I've missed you too, säger han och svingar lite då och då. Vi släpper och kollar på varandra. 
-I'm happy you're back, fortsätter han och ett stort leende smyger sig på hans läppar samt på mina. 
-Always good to be back, säge jag och skrattar och vi kramas igen. Vi släpper varandra och går in till vårat personal rum. Det lyser upp mer leenden mot mig när jag kommer in. Har jag verkligen varit så saknad? 
-Welcome back Jones! ropar nästan alla i kör och jag skrattar. 
-Thank you! Jag går fram till mitt bord och där står det bland annat nallar, hjärtan och presentkorgar där det stod "welcome back!". Ett 'o' formar sig på mina läppar och ögonen vattnas. Nej, inte gråta. Inte gråta. 
-Oh my god.. Säger jag tyst för mig själv och håller för mun. Ett leende sprider sig på mina läppar efter jag fört bort handen och jag sätter mig ner på stolen. Men när jag ser att klockan snart var halv elva så blev jag tvungen att gå in till studion. Den efterlängtade studion. Jag tar av mig jackan och följer med William in till studiorummet. När jag kommer in träffar en bekant lukt på mig och jag ler lite diskret. Allt såg precis likadant ut och det var jag glad över. 
-Back to work, viskar jag för mig själv och går fram till min mick. Jag sätter på datorn och alla maskiner på bordet och sätter på mig hörlurarna. En minut kvar. William och de andra sätter på sina mickar, sätter på sig hörlurarna och klockan slår halv elva. Introt kommer igång och när det var slut började jag prata med den gladaste tonen jag kunde.
-Hello, my name is Kim Jones and I'm back to work! säger jag och de andra apploderar glatt. Jag rodnar och börjar att prata igen.
-Thank you guys! The guest today is... William, drum roll please. Säger jag och han slår fingrarna på bordet snabbare och snabbare. "The guest is...Chris Colfer from Glee!" säger jag sedan och William slutar att trum virvla. 
-When is he coming? frågar William och jag svarar snabbt.
-In three hours so we have to wait, skrattar jag och samma gör de andra. Detta har jag verkligen saknat..
 
Ungefär en timme hade gått och just nu var det reklam som var igång. William och jag satt vid fönstret och såg ner på fansen som stod nedan och vinkade upp till oss. Vi vinkade glatt tillbaka och vi vände oss om så att jag och William hade face to face. 
-So, you and Malik huh? säger han helt plötsligt och jag tittar på honom med en frågande men rädd blick.
-What? frågar jag och blir allt mer nervös.
-Yeah, you and Zayn Malik. Säger han bara och jag fattar ingenting. Hur kunde han få reda på det?
-How did you know? viskar jag och han skrockar.
-Please Kim, It isn't just me who knows, the whole world knows it. Säger han och mina ögon blir som golfbollar.
-Wait, what? 
Kapitel 10, told yaaa! Åhåhåh, hur ska detta gå till? 
5+ kommentarer för nästa, make me happy.
 
-Felicia, xoxo

Kommentarer

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-12-15 18:07:01

Åhh, jättebra! :DD

Postat av: fanny kraft :D

Publicerad 2012-12-15 20:22:18

mer :D

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-12-15 23:11:10

meeraah :D

Postat av: Wilma :)

Publicerad 2012-12-15 23:29:40

Meeera! Den är jättebra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-15 23:54:11

mer!

Postat av: Stina

Publicerad 2012-12-16 18:09:51

Hejsan, jag tänkte bara fråga om du skulle vilja göra länkbyte med mig? =)♥

Postat av: alva

Publicerad 2012-12-16 23:00:03

grymt bra :D:D meeer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela