Chapter 03: one direction

Publicerad 2012-11-17 16:31:00 i LGOTP [avslutad]

Dagen efter mitt utbrott på John mådde jag fortfarande skit, men det kunde jag inte låta gå över på jobbet. Jag tog upp min mobil och kollade om jag hade fått några fler sms, men det hade jag inte. Klockan var 9.30 och jag började om 30 minuter. För att vara helt ärligt var sovmorgon väldigt efterlängtat och jag hade nästan tröttnat på att få gå upp tidigt varje morgon, men jobb är jobb. Jag gick sakta upp ur sängen och gick in i badrummet för att ta en snabb dusch. Jag valde att inte äta frukost hemma utan på stationen på cafét så jag klev ur duschen när jag var klar och drog på mig kläderna jag hade lagt fram på stolen strax bredvid duschen, men först torkade jag mig - självklart. Så fort jag var klar borstade jag tänderna samtidigt som jag drog några drag med hårborsten genom mitt ljusblåa hår.
Jag borstade klart tänderna och drog sedan några drag med mascaran på ögonfransarna och blev klar. Jag gick ut ur badrummet och gjorde min väg till sovrummet där jag bäddade min säng ordentligt och gick sedan ut till hallen då klockan hade slagit 9.45 så jag började skynda mig med att plocka ihop det jag behövde - axelväskan, mobilen, bilnycklarna samt de andra nycklarna till hemmet och till radiorummet. Jag drog på mig jackan och tog på mig skorna och gick sedan ut för att åka till radiostationen. Jag vred om nyckeln i nyckelhålet och drog sedan ut nyckeln för att röra mig till bilen. Jag satte mig i bilen, la väskan på vänstra sättet och körde iväg till jobbet.
 
När jag väl kom fram till stationen stog det massa ivriga fans som stod och väntade - förmodligen på One Direction. Jag försökte gå in men kom inte fram.
-Please girls! Ropade jag och alla vände sig om med hastiga blickar på mig. "They're not here until 13, so get out of here". De gör plats åt mig och jag går med irriterande steg mot porten, slår in koden och kliver in. Kvinnan bakom mottagningen himlade med ögonen mot mig när hon såg hur jag kom in med ett suck. Jag tittar på henne och ler. Jag går sedan mot hissen som tar mig tre våningar upp där personalrummen låg. Jag går ur hissen när jag kommit upp och ler mot arbetskamraterna när dom hälsar på mig. 
Jag kliver in i 'Jones Radio' personalrum och det var kanske bara sex personer som antingen satt vid datorerna, pratade i telefonerna eller så snackade några med varandra, så jag gick bort till mitt bord där jag hängde upp jackan på stolen och la sedan ner väskan på skrivbordet. Klockan var 10.02 och jag suckade lättat. 
-One Direction is coming earlier, säger Carol helt plötsligt och jag kollar på henne.
-You gotta be kidding with me? Suckar jag. "Gash, crazy fans attacking". 
Carol skrattade över min reaktion och jag satte mig på min stol.
-When are they coming? frågar jag och Carol svarar snabbt.
-In one hour. Jag suckar och kollar på schemat när jag skulle börja, när jag skulle få rast och lunch. Idag började jag 10.30 och rast skulle jag ha en kvart efter. Jag börjar knappa in på datorn och kollar våran hemsida. Det stog mest om att One Direction skulle komma hit, att man kunde vinna skivor som var signerade och om man vann skivan skulle det vara två biljetter och VIP biljetter till killarnas nästa konsert i New York och då skulle man få träffa de efter konserten. Jag skakade sakta på huvudet och såg hur många det var som hade anmält sig. vad är det så speciellt med bandet som får alla tjejer i hela världen att gå på deras konserter eller känna på dom? Jag förstår mig inte på sånt. 
 
Klockan hade slagit 10.29 och det var dags att börja prata med micken som vanligt och killarna skulle snart komma. Jag åkte upp till våning fyra och klev in i radiorummet. Jag satte mig på stolen och satte på allt tekniskt och började att prata.
-Good morning UK! Kim Jones here at Jones Radio and in 30 minutes, we have very special guests here in the room, stay tune after the break! We're going to start with the news and then I'll playing the first song for you, säger jag glatt som möjligt. Nyheterna tog över och jag suckade. 
10 minuter gick och det var 5 mintuer kvar tills jag skulle sätta på en låt, vilket skulle vara skönt för att jag skulle få ta en liten rast innan vi fortsatte. 
-You never get tired of the news, skämtar jag och de andra i studion skrattar åt skämtet jag sa. "We're gonna play two songs in five minutes and then William will take over while I'm break, haha" säger jag med ett leende. 
Jag satte igång What Makes You Beautiful av One Direction och efter skulle Princess of China av Coldplay med Rihanna spelas. Jag stängde av min mikrofon och tog av mig hörlurarna och William tog över min plats i 15 minuter till. Jag gick ut ur rummet, tog hissen ner till andra våningen där cafét och nöjes-vilo-rummet skulle finnas. Jag gick och gjorde i ordning te och en brownie och satte mig i soffan. Jag tog upp mobilen ur fickan och hade min blick på den medans jag åt min brownie långsamt. Jag loggade in på Twitter och jag hade fått cirka 500 tusen nya följare. Haha, är jag så populär? Jag kollade bland följare och många av följarna vad kändisar - Olly Murs, Robyn, Rita Ora, alla killarna från One Direction, Rock Mafia och även andra kända radiokanaler. Klockan slog 10.56 och det var dags att möta upp killarna på första våningen. Jag hann inte dricka upp mitt te och brownie så jag ställde in det i kylskåpet och tog sedan hissen ner till första våningen. När jag kom ut ur hissen stog det skrikande fans utanför och ett killgäng, som jag anar att de var One Direction, stog och vinkade till fansen. Jag ser hur en av de mycket äldre männen böjde sig lite ner och sa någonting till killarna som fick de att vända sig om och när de såg mig sprack alla upp i väldigt fina leenden. Jag gick fram till de och hälsade på de med en handskakning.
-Hello, I'm Kim Jones-, hinner jag säga innan jag blev avbruten.
-Yeah, we've heard a lot of you! Säger en blond kille, förmodligen Niall, med ett leende så att hans tandställningen syntes. 
-Oh.. Good things? frågar jag och han nickar. Hans isblåa ögon glittrar och jag tittar på de andra killarna. 
-Well, we should head up to the studio. Follow me, säger jag och börjar gå mot hissen. Vi alla ställer oss i den och jag trycker på knappen som tog oss till fjärde våningen. 
5+ kommentarer för nästa del! xx

Kommentarer

Postat av: Alva

Publicerad 2012-11-17 16:38:14

MER xx

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-11-17 18:11:35

Sjukt bra!! Ett till kapitel ikväll...? :')

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-17 19:58:01

jättebra mer :D

Postat av: Mie Nyström

Publicerad 2012-11-17 23:10:23

Du är grym ju!!
Älskar den!
xx Mie

Postat av: alva

Publicerad 2012-11-17 23:23:54

grymt bra :D:D:D meeeeer

Postat av: emma

Publicerad 2012-11-18 00:10:40

Checka min nya novellblogg. Den kommer mest att handla om Cara och Harry. Den har nyss börjat och den är bara på kapitel 01! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela