Chapter 04: Jenna

Publicerad 2012-11-21 20:02:00 i LGOTP [avslutad]

En hel vecka hade gått ända sen det stora pojkbandet hade besökt mig och jag hade fått Zayns nummer, men jag ville inte ta det första steget och sms:a honom för att jag visste att det skulle gå för fort fram och efter mitt misslyckade förhållande med John ville jag mest inte tänka på förhållande nu utan bara på att träffa mina vänner eller några andra - ingen pojkvän. Med tanke på att träffa vänner skulle jag träffa min gamla vän från gymnasiet, Jenna, som jag inte har träffat på flera månader, men jag och Jenna hade höllt kontakten och sms:at och ringt varandra massa med gånger. Hon hade berättat i telefon för mig att hon hade blivit Englands top modell och hon jobbar dag & natt, men just idag skulle hon inte jobba för att hon hade självklart tagit ledigt. Och det hade jag med, från radion. Jag hade tagit ledigt från jobbet i 2-5 veckor för att samla mig efter allt som har hänt och det försökte jag att göra också, så William och de andra fick ta över så länge och intervjua coola kändisar. 
Jag stog just nu i badrummet och drog några drag med mascaraborsten över mina ögonfransar och gjorde mig i ordning med min "vän-dejt". Ett ljud hördes från min mobil och jag kollade vem eller vad det var. Det var till och med två sms, ett från Jenna och ett från Harry - ja, jag hade fått hans nummer när de var gäster hos mig på radion.
From "Jenna", 13:34
I'm outside Ben&Jerry's in 5, see u in 10-15? xx 
From "Harry", 13:34
It was really nice to be on your show, I hope we can come back? :) By the way, wanna take a coffee or something sometime? x 
Jag suckade djupt och skrev ett svar till Jenna, sen Harry.
To "Jenna", 13:34
Okay, I'm done any minute. Yeah, see u there xx
To "Harry", 13:34
Whaaat? :) I hope that too actually, hah. Uhmm.. I just broke up with my exboyfriend one week ago and I don't think I'm ready for a new rel. But yeah, mabye :) x
Jag skickar iväg sms:et till Harry och det tar inte lång tid innan jag får ett nytt. Jag drog de sista dragen med mascaraborsten, la tillbaka den i den lilla mascara packningen och la tillbaka mascaran i sminkväskan. Jag tar tag i mobilen och går ut ur badrummet samtidigt som jag klickar på hans sms.
From "Harry", 13:35
Oh, I see. But I meant just like friends! :) x
Jag struntar just nu i att svara för nu var jag tvungen att ta bilen till köpcentrumet och möta upp Jenna. 
Jag tar alla nycklar, tar på mig skorna, min systemkamera som ligger i en liten väska och sedan plånboken. Jag går ut ur lägenheten och sedan vidare till bilen. Jag startar bilen och på några sekunder är jag ute på vägarna.
 
Jag kliver in i köpcentrumet, går till Ben&Jerry's lilla glassbar och ser direkt en glad, vacker och smal Jenna. Jag springer fram till henne och hon springer till mig. Vi öppnar armarna och springer in i varandra med armarna om varandra. 
-Oh my God! It was so long time ago! Tjuter Jenna i nacken på mig och vi nästan hoppar av glädje. Vi släpper varandra och kollar på varandra.
-Wow, a model huh? säger jag och granskar hennes modellkropp. 
-Yeahyeah, a radiohost huh? säger hon och skrattar. Jag nickar och ler stort. 
-Ahh, I've missed you sooo much. Säger hon och vi kramas ännu en gång. Vi sätter oss inne på Ben&Jerry's baren och köper två glassar. Vi pratar om allt möjligt - hur killarna alltid hängde efter en tjej, Brooklyn, hur vi var när vi gick på gymnasiet och massa annat. Jag ser att hennes ögon blir som blixtstilla och tittar inte på mig, utan på något helt annat som finns bakom mig.
-Oh..My..God. Säger hon och lägger handen för munnen sakta. 
-What?- säger jag och vänder mig om. Fan. Harry. Och Zayn.
-Crap.. säger jag och vänder min blick på min glass igen och suckar. 
-Oh my God, they're coming this way! Säger hon hysteriskt och försöker vända blicken på glassen men hennes ögon är fast på killarna. Ända sen One Direction blev kända kunde hon inte sluta snacka om Harrys utseende, lockar och allt. Jag hade tröttnat på hennes snack och jag trodde att hon hade tröttnat på honom, men icke.. 
-Kim! Hör jag Harrys röst ropa på mig och jag blev nästan ilsken. Varför nu? När jag sitter med min bästa kompis? Jag vänder mig om och har snart Harrys ena arm om mig som en "sne-kram". 
-Hi Harry.. säger jag med ett fejkleende. Killarna tar två stolar från ett annat bord och sätter sig med oss. Jahapp, hur ska det här gå?
Sorry för den långa väntan, men här har ni! 
Tack för alla kommentarer, 5+ kommentarer för nästa! x
 
-Felicia. x
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-21 20:40:36

jättebraaah :D:D
meeraaaah !

Postat av: alva

Publicerad 2012-11-21 21:25:03

grymt bra :D::D meeer

Postat av: LN

Publicerad 2012-11-21 23:24:36

Jättebraaa ;) mer :D

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-11-21 23:33:58

OMG så braa!

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-11-22 09:07:14

Meeeeeeeeeeer!

Postat av: Amanda

Publicerad 2012-11-24 12:43:42

Grymt bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela