Chapter 05: textmessage

Publicerad 2012-11-24 13:15:00 i LGOTP [avslutad]

Killarna började prata med oss och vad vi gjorde och så vidare. Jag började få mycket ögonkontakt med Zayn, förmodligen undrade han varför jag aldrig svarat på hans sms eller så är det något annat. 
-So Kim, börjar Harry att säga. "How's it going with the show?"
-I think it's going great, I just took a break from it and leaved it to William. Svarar jag med ett leende. 
-Why haven't you text me? frågar Zayn helt plötsligt och min blick fastnade på honom när jag försökte att svara.
-Uhm.. I don't have any money on the phone, ljuger jag och lyckligtvist nickar han och tittar sedan ner. Av någon känsla hade jag fått ångest och kände skuld. Fan.. 
-Well, we should get going. Säger Harry och killarna ställer sig upp. De säger farväl och går sedan.
-Why did Zayn asked why you haven't texted them? frågar Jenna förvånat och kollar på mig. "You know them?".
-I don't know, I just haven't texted him back. Säger jag och stoppar skeden i munnen med glass på. "And yes, I know them of course. They were on my show last week and now they're texting me, calling me everyday" suckar jag och tittar ner på min glass. För dom hade jag tydligen blivit en vän och för mig är dom... Bara ett par pojkar som sjunger och leker runt. Jenna nickar ett okej och jag suckar lättat. 
 
När vi hade blivit klara med allt prat och hade ätit upp våra glassar gick vi för att shoppa. Vi hade gått in på olika mode affärer och eftersom Jenna var en modell kunde hon mycket om vad som var mode eller inte, och det gjorde inte jag. Vi hade kommit till den sista affären då jag hade bestämt att det skulle vara den sista eftersom att jag var tvungen att gå strax efter fyra. Just nu stod jag och Jenna i varsinna provrum och provade kläder. Jag hade dragit på mig en midjekjol som var mörkblå och en tunn skjorta med uppdragna ärmar. Jag stod framför kroppspegeln och kollade in mig själv, eller hur man nu ska säga. Jag vinklade och snurrade för att kolla hur allting satt. Självklart var det perfekt, typiskt mode. Men jag hade inget intresse för mode så just då brydde jag mig inte så mycket och när ska man ens ha det här? Jag drog av mig alla kläderna och satte på mig mina egna. Jag tog upp provkläderna och hängde de över armvecket och steg ut ur provrummet. 
-Oh, you're already done? frågar Jenna när hon såg mig utanför provrummen. Jag nickar och sedan går jag och lämnar tillbaka kläderna. Jenna köper de kläderna hon prövat och sedan går vi ut ur affären. Jag tar upp min mobil för att kolla på klockan men min uppmärksamhet hade alla sms:en från Zayn och Harry fått. Jag suckade och kollade återigen på klockan, 16.08. 
-Well, I gotta go. Säger jag och Jenna nickar ett okej och vi kramar varandra hejdå. Jag börjar gå mot min bil tills jag känner hur mobilen vibrerar vildt i min ficka. Jag stannar upp vid min bil och drar upp mobilen. Det var ett sms, ännu ett från Zayn. 
From "Zayn", 16:10
I'm sorry if I'm annoying you, but why aren't you answering me? Have I done something? Please tell me if so.. x
Jag himlade med ögonen och bestämde mig för att äntligen ta chansen och svara på hans sms.
To "Zayn", 16:11
I'm sorry, I'm just not ready for dating or something like that.. No, u haven't done a thing, it's just that i just ended a relationship and I'm still depressing over what he did. So, it's me who should say sorry. I'm sorry. x

Jag andas ut och sätter mig i bilen och kör sedan hem. När jag väl hade kommit hem kollade jag min mobil och jag hade inte fått något sms från Zayn än, så jag bestämde mig för att baka för att vänta och även för att jag var uttråkad. Jag slänger av mig allt i soffan och hänger upp jackan och tar av mig skorna. Jag går in i köket, tvättar händerna och börjar ta fram ingredienserna. 
När kakorna blev klara tog jag en, satte mig i soffan och slog på TV:n då det kom upp skvaller om olika kändisar. Jag var även med på TV, om att jag hade umgåtts med killarna från One Direction och hur de såg oss kramas. Jag suckar över när de säger "Are one of the boys dating the huge radiohost Kim Jones?" och tar en tugga av min kaka. Jag bläddrar bland kanalerna och helt plötsligt vibrerar min mobil på bordet och jag tar upp den. Ett litet leende sprider sig på mina läppar när jag ser vem det är som har sms:at.
From "Zayn", 16:58
Oh, you answered :) Well, I see what u mean. I just ended a relationship too 2 weeks ago, so I understand you. But text me or call me if you wanna hang out, I'll do the same to you :) xx
To "Zayn", 16:59
Thank you!! :) Well, I'm pretty bored. Do you and the lads wanna come over? x 
Vad frågade jag nyss?
Kapitel 5, förlåt för att det tog sån tid!!! 
5+ kommentarer för nästa, så blir det ett långt kapitel! x
 
-Felicia. x
 

Kommentarer

Postat av: LN

Publicerad 2012-11-24 14:57:39

Jättebraaa :D mer! :)

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-11-24 15:32:09

Weeee! Awesome :D

Postat av: Majmona

Publicerad 2012-11-24 18:49:29

så bra!!!!!!

Postat av: Ella

Publicerad 2012-11-24 21:07:10

Såå bra , MEER !! :D <3

Postat av: Elvira

Publicerad 2012-11-26 16:41:27

mer!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela