Chapter 06: just me & him

Publicerad 2012-11-25 14:13:11 i LGOTP [avslutad]

Jag satt med mobilen i handen med en tom blick. Vad hade jag skrivit? Skrev jag verkligen att de skulle komma över - om de ville? Åh Kim, vad har du gjort? hör jag en röst inom mig säga. Jag sitter och väntar på att han ska svara. Vad kommer han att svara? Hur kommer han att reagera? Mina tankar avbröts av en vibration i min hand. 
From "Zayn", 17:01
Oh, that came like a surprise, hah. Sure, we'd love to :) See u in 15 then? xx 
Mitt hjärta slog dubbelt. Mina ivriga, nervösa fingrar svepte över touchscreenen och skrev ett svar.
To "Zayn", 17:02
For me too.. See u, x 
15 minuter. 15 minuter?! Jag började få panik och kollade runt mig. Lägenheten såg ut som en svinstia och jag kände att jag var tvungen att städa undan. Jag la kakan snabbt på fatet och började genast att plocka undan skräpet som låg i soffan, ställde mina skor ordentligt och plockade sedan undan allt i köket som jag hade använt till att baka kakor. Jag dammtorkade köksön samt diskbänken och dammsög snabbt runt lägenheten. När jag var klar ställde jag tillbaka dammsugaren i städskrubben och när jag stängde dörren suckade jag lättat. Jag sneglade på klockan som satt uppe på väggen, 5 minuter kvar. Tänka sig att man kan städa på bara 10 minuter? Eller så är det för att killarna skulle komma och det såg ut som en svinstia - så var det. Jag gick med tunga steg mot soffan och slängde mig på soffan. Helt plötsligt ringer det på dörren och jag kliver hastigt upp ur soffan. Jag går med snabba steg till dörren och öppnar. Fem leenden siktar sig på mig och 10 vackra ögon stirrar på mig. 
-Hi guys, säger jag och ler. "Come in", säger jag sedan och gestar med hela armen som visar att de får kliva in. De ger mig en varsinn liten kram och när Zayn klev in, sist, tittade han på mig nästan.. kärleksfullt.
-Hey, viskar han nästan och jag ler ett 'hey'. Han böjer sig ner och omfamnar mig snabbt med en kram och sedan går han in. Jag stänger dörren och hoppar till av att någon nästan ropar. 
-Your place is amazing! Utbrister Louis och jag kollar på honom med ett leende. 
-Thanks, säger jag och går in till killarna. Niall och Harry hade tagit en kaka som de knaprade på och suttit sig i soffan. Liam och Louis stod fortfarande upp och kollade runt och Zayn hade suttit sig ner i fåtöljen som stod närmast mig där jag stod nu. Det var nästan en pinsam tystnad.. 
 
Ett par minuter hade gått, kanske 10, och just nu befann jag mig i köket för att fixa i ordning snax och läsk, men jag kom på att vi inte hade någon läsk så jag blev tvungen att köra till affären. Jag gick ut till vardagsrummet för att informera killarna om det.
-Uhm, guys. I need to go to the store and buy som more soda so I'll be back in 10 or less. Säger jag och killarna nickar. När jag börjar att gå till hallen hör jag fotsteg gå mot mig men jag fortsätter att gå mot hallen. 
-I'll go with you, säger en hes röst och jag tittar upp. Zayn. 
-You don't have to, skrockar jag och tar på mig skorna samt jackan. Jag känner i fickorna om mina bilnycklar låg i fickorna, men det gjorde de inte. 
-I don't have to, but I want to. Säger han och jag tittar på honom. 
-Fine, but help me with finding the keys. Suckar jag och kollar runt i hallen om hopp att de skulle ligga i lådorna eller någon annan stans. 
-Damn it, mumlar jag när jag inte hittar dom. "Same shit, we can walk" säger jag och öppnar dörren och går sedan ut. Zayn följer med och stänger dörren efter sig. Det var soligt ute, men snart gick solen ner och det skulle bli svagt mörkt. Det var en pinsam, irriterande tystnad mellan mig och Zayn men som tur var bröt Zayn isen. 
-So.. Why haven't you texted me back until now? frågar han och jag suckar.
-I've told you, säger jag och kollar upp på honom. 
-Oh.. Säger han och nickar långsamt. Vi fortsatte att gå och ännu en pinsam tystnad. Fan.
 
När vi kom fram till butiken gick vi in och sedan direkt till läsken. Jag tog tag i två liter cola medans Zayn gick till energidryckorna och tog fram ett helt "paket" med redbull. Jag kollade på honom med en allvarlig blick om att det inte skulle bli någon fest, men han log bara och sedan gick vi mot kassorna. 
När vi hade kommit tillbaka ställde vi ner läsken på vardagsrumsbordet, gick till köket för att hämta glas och sedan satte vi oss ner.
-So, which movie? frågar jag och kollar på killarna. Det var inte direkt glada miner..
-Toy Story 3! säger Liam glatt och håller upp dvd fodralet. Jag ler åt hans gullighet och tar sedan emot.
-Next time, it's my turn to choose move. Säger Harry och pekar på sig själv. Jag skrattar, böjer mig ner till dvd spelaren, sätter in skivan och sedan sätter jag mig i soffan mellan Liam och Niall. 
-Let's watch Toy Story 3 then! Säger Liam med ett stort leende. Wow, killen gillar verkligen Disney filmer..

Sorry för tråkigt kapitel, men nu fick ni lite Kim & Zayn stund, eller hur? ;) 
Vet inte riktigt om ni var helt värda ett kapitel utan att ens fått 5 kommentarer på förra, men skit samma. 
NU vill jag ha 5+ kommentarer för nästa. x
 
-Felicia, x

Kommentarer

Postat av: LN

Publicerad 2012-11-25 14:23:50

Jättebraa :) mer :D

Postat av: One Direction Novell av Evelina

Publicerad 2012-11-25 14:35:25

Har läst från kapitel 3 nu, keep on going! x

Postat av: Ellinor

Publicerad 2012-11-25 14:59:29

skriv mer vill veta vad som kommer hända :)

Postat av: linnea

Publicerad 2012-11-25 15:24:23

jätte bra !

Postat av: Majmona

Publicerad 2012-11-25 17:39:34

Så bra!! xxx :)

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-11-25 18:01:49

Åh så awkward, haha! Längtar efter fortsättningen :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-25 21:30:29

Jätte bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela