part 2 of chapter 03: one direction

Publicerad 2012-11-18 20:41:15 i LGOTP [avslutad]

Vi hade precis kommit in i radiostudion och vi kunde höra fansen skrika ända upp. Killarna snackade på och jag gick raka vägen till min plats och satte mig på stolen och tog på mig hörlurarna, samma gjorde killarna. Jag log åt killarna som var redo att börja. Jag hade ärligt talat ingen aning om att de skulle vara så här tidiga och humöret var nog inte på bästa nivån direkt. 
-And we're back with One Direction, welcome guys! Säger jag glatt som möjligt och de hälsar. Det var en kille, Zayn, som hade fångat min uppmärksamhet mest. Hans vackra, bruna ögon fångade mig på direkten, hans leende. Ja, hela han. 
-So, what's going on right now? Is a worldtour coming up or something? frågar jag och placerar armbågarna på bordet och lutar mig och kollar på killarna.
-Maybe a worldtour, maybe not. Säger Harry och rycker på axlarna. Jag biter mig i underläppen lätt och nickar på huvudet.
-Do you wanna answer your fans questions? frågar jag och böjer mig tillbaka för att kolla efter frågorna på datorn.
-Yeah, sure. Säger killarna nästan i kör och jag skrattar för mig själv. Jag kollar mejlen till kanalen och hundratals frågor hade kommit in och det var även några som hade frågat efter killarnas nummer.
-So, here's the first question to... säger jag medans jag letar fram frågan. "All the boys", säger jag sedan och ler mot de. De nickar och är beredda på frågan.
-"Who's single and not" asks Miranda, from Liverpool? säger jag frågan och kollar på killarna. Först var det fyra killar som räckte upp handen på frågan vem som var singel och det var bara Louis som räckte upp handen på frågan vem som inte var singel. Jag kollade på de andra som hade ett flin på läpparna. 
-Okey... säger jag och vänder min blick på datorn igen. 
-"Would you date a fan?", läser jag upp frågan och de tittar på varandra. De nickar och mumlar "yeah". Jag fortsatte att läsa upp frågor och de svarade klokt, eller vad man nu kan säga. 
 
1 timme hade gått och killarna var fortfarande inne i min studio. Just nu var det Troublemaker av Olly Murs som spelades på radion under pausen. Jag tittade ut genom fönstret och sedan ner på fansen. Det var kryllat med folk och jag var bara tvungen att visa killarna.
-Hey guys, look at this! säger jag och på bara några få sekunder har jag killarna runt mig. Zayn hade sin axel mot min axel och tittade ut med ett leende. 
-It's awesome, utbrast Liam och sedan var vi tvungna att sätta oss igen innan fansen skulle bli tokiga och anfalla stationen. Jag hann inte att sätta mig förrän jag såg Zayn sitta på min stol och tittade upp på mig med sina otroligt fina bruna ögon med mobilen i handen. 
-Before you take this seat, can I have your number? Säger han med ett leende. 
-Uhm.. S-sure, stammar jag fram och ett litet skratt for ur mig. Jag tar emot hans mobil och knappar in mitt nummer. Jag ger mobilen till Zayn igen och han flyttar på sig och jag sätter mig ner. Jag tittar mot Zayns håll som lägger ner sin mobil i bakfickan och tittar bak mot mig och ler. Gick det verkligen så snabbt? Bara så där? Ja, allt går tydligen väldigt snabbt.. 
Part 2 av kapitel 3, höhö. 
3+ kommentarer för nästa, detta kapitel var dåligt känner jag.
 
/F. x
 

Kommentarer

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-11-18 21:09:08

Det var verkligen inte dåligt!

Postat av: Daniella

Publicerad 2012-11-18 21:19:07

GRYMT BRA :D

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-11-18 21:25:59

ååh, meeer :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-18 21:28:18

skit bra! :D

Postat av: Majmona

Publicerad 2012-11-18 21:59:54

åh, så bra!! :) <3

Postat av: Alva

Publicerad 2012-11-19 00:09:51

Grymr bra :D:D meeeer

Postat av: Maja

Publicerad 2012-11-19 18:13:48

Hej! Jag har precis skapat en ny novell blogg om One Direction och skulle bli väldigt glad ifall du kikade in. Ifall du gillade det du läste får du gärna lämna en kommentar! Kram! :) www.directionermaja.blogg.se

Postat av: Louise

Publicerad 2012-11-21 14:55:42

allt är jättebra! Men tycker allt har gått fort, speciellt i de två tidigare kapitlena. Det känns inte riktigt som att delarna hänger ihop och jag är rädd för att allt kommer gå för fort ang. Zayn.. aja, se till att sakta ner det. Ingen kyss första träffarna och inga "åh jag älskar dig mest i hela världen" efter bara några veckor. Heh, hoppas du fattar. Annars är de bra :)

Svar: Okej! Tack för tipset :) -F x
summerparadiseff.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela