Summer Paradise ~ Chapter 16

Publicerad 2012-09-02 09:09:30 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur "Summer Paradise" - Chapter 15 (Kelly):
To: "Niall", 4:58pm
Zup? (: 
Jag la ifrån mig mobilen och satte på tv:n som stog framför min säng på väggen. Det plingade till igen och jag vänder hastigt blicken på mobilen och plockar upp den.
From: "Niall", 4:50pm
With the lads, just chillin' :) Wanna come over? xx

Ville nyss att Niall skulle komma över? Men vi känner ju knappt varann.. Medan jag satt och funderade på vad jag skulle svara pep min mobil ännu en gång och jag vände ner blicken på mobilen igen.
From: "Niall", 4:51pm
Oooorr, we can meet somewhere? xx
Jag pustade ut lättsamt och log. 
To: "Niall", 4:52pm
Sure :)!! I can anytime, you? x
Jag höll mobilen i handen och väntade på ett svar. Var verkligen alla kändisar så här sega på att svara? Jag tittade runt genom mitt rum och det var så prydligt så.. Kläderna i garderoben, datorn på sin rätta plats och sängen var bäddad. Hur lyckas jag egentligen? Ett pep fångade min uppmärksamhet och jag kollade snabbt ner på min mobil. Jag log som en galning när jag såg vem det var ifrån. Varför gjorde jag det egentligen?
From: "Niall", 4:55pm
Great :) Starbucks, 5 minutes? xx
5 minuter?! Värst var tidigt det var, men jag var tvungen att säga ja. Jag skrev ett sms till Niall om att vi skulle ses där och sedan la jag ner mobilen i fickan och sprang ner till hallen. Jag tog tag i min skateboard och rullade iväg till Starbucks. Ellie verkade inte bry sig om vart jag skulle, så jag struntade i att säga vart jag skulle. Jag drog med vänstra benet fram och bak i full fart. Snart såg jag en skymt av Starbucks skylt och jag log för mig själv när jag tänkte på att Niall skulle stå där och vänta på mig. Men varför åker jag och träffar honom, när jag knappt känner honom? Och varför vill han träffa mig?  Jag rullade på och stannade snabbt men säkert när jag närmade mig Starbucks porten. Jag tryckte ner brädan och den flög upp till min hand och jag la ner den under armen och började gå. För att vara ärlig, så har jag lite fjärilar i magen, men det är ju inte konstigt - eller? 
På vägen till Starbucks kände jag hur mina fjärilar i magen började att flyga omkring. Om jag måste vara ärlig, så tror jag att Kelly är en härlig & rolig tjej. Hon var hur vacker som helst och jag kunde inte släppa ögonen från henne, det var helt omöjligt. Jag har nästan ''spionerat'' på Kelly när hon är nere på stranden med sin vän, Ellie. 
Nåt sånt har jag aldrig gjort förut, men Kelly var speciell - hon är det. Jag vet det.
Jag närmade mig Starbucks och nervositeten tog över mig. Jag hade händerna i fickorna och trummade med fingrarna inuti. När jag kommer fram ser jag en tjej med brunt, fint hår och en skateboard. Skateboard? Hon vänder sig halvt om och ett leende spricker upp när jag ser vem det är. 
"You skateboarding?" frågar jag och hon rycker till. Hon ler och tittar ner och sedan upp på mig igen. 
"Yeah.. That's what I'm doing" sa hon och drog undan en slinga bakom örat. Hon var också nervös. 
"You wanna..?" frågade jag och visade med armen om hon ville gå in. Hon nickade och tillsammans gick vi in. Vi mötte på ett par fans som kollade ivrigt på oss. Förmodligen tänkte de vem tjejen var, men de frågade inget efter jag tagit bilder tillsammans med de. De tackade och fnattrade ivrigt när de gick ut. Jag skrattade tyst på mig själv och tittade ner innan jag och Kelly gick vidare till kassan. 
"I'll pay" sa jag när jag såg Kelly ta upp sin plånbok. Hon protesterade och tillslut lyckades jag övertala henne. Kelly log och jag log tillbaka. Hennes leende tröttnar man - eller jag - aldrig på. Vi gick till ett litet runt bord i ett hörn nära fönster efter vi fått vårt kaffe. Vi satte oss ner och slurpade i oss kaffe. 
"So..What is your hobby? Or I mean, uhm.., do you have any hobbies?" frågade jag och kliade mig bakom örat. Hon tittade på mig och sedan ner på skateboarden. Jag hajade till. Pratar hon inte så mycket? 
Tillslut började hon snacka och vi pratade på och babblade om allt möjligt. 
"Are you going for college?" frågar jag innan vi drar ut. 
"No, but my friend Ellie has sought to pulp schools and waiting for answers. Now that she can't surf aiming her at the train instead. She doesn't like the idea, but she must" säger hon och suckar.
"What if she gets a 'yes'"? frågar jag nyfiket och kollar på henne.
"She have to move and live there, of course" suckade hon igen och tittade ner. Hon ville verkligen inte att Ellie skulle flytta. 
"Are you ready to go?" frågar hon och jag rycker till. 
"Yeah.." säger jag och vi ställer oss upp och går ut mot porten. 
"What do you wanna do now?" frågar jag och hon kollar på mig och höjer ett ögonbryn.
"I thought we were just hanging out here?". 
"Oh.." säger jag och gungar framåt och bakåt med mina fötter. 
"But sure, I'd like to do something more fun" säger hon efter en lång tystnad och ler. Jag lyser upp i ett leende och vi börjar gå. Hon lägger ner sin skateboard på marken och kollar på mig.
"Oh, no no no no and no!" sa jag och viftade med händerna som visade att jag inte ville. 
"Come on.. You have to try it. It's fun. I promise" säger hon och ler.
"Fine..". Jag ställer mig på den gråa brädan. Jag har nog aldrig åkt skateboard förut och nu hade jag väl chansen.
"Hold my hands if you can't find the control" säger hon och räcker fram sina händer. Jag greppar snabbt tag i dom och hon rodnar. Aww. Jag tittar rakt in i hennes ögon och hon i mina. De chokladbruna ögonen som fick mig att smälta, tittade rakt in i mina blåa ögon. Det var bara en sak jag ville göra. Kyssa henne.
Holy Jesus! Inte ett långt kapitel alls, men nuuuu är det hääär! Så, vad tyckte ni? :) 
8+ kommentarer för nästa!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-09-02 10:44:34

Så jävla bra :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-09-02 12:49:49

Sååå bra :)

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-09-02 12:56:52

Jätte bra!!

Postat av: Adde

Publicerad 2012-09-02 16:59:50

Meer

Postat av: Jojoo

Publicerad 2012-09-02 21:04:47

Sjuktbra, meeera!:D

Postat av: kim

Publicerad 2012-09-02 21:52:20

meeerr skit bra! :D

Postat av: sara

Publicerad 2012-09-04 19:50:53

Du är gryyyym! Mer mer! ♥

Postat av: Lana

Publicerad 2012-09-04 22:17:04

Mer :) Checka min ff btw :)

Postat av: N......

Publicerad 2012-09-05 18:21:16

Jättebra!! :D
Som vanligt!! :), meeer!!

Postat av: emma asdfghjkl

Publicerad 2012-09-07 22:05:15

KYSS KYSS KYSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela