Summer Paradise ~ Chapter 21

Publicerad 2012-09-15 11:39:00 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur "Summer Paradise" - Chapter 20 (Ellie):
Jag orkade inte kolla på alla kommentarer om mig och bestämde mig för att stänga ner datorn. För att vara ärlig var jag helt trött så jag tog tag i mobilen och slängde mig i sängen med magen ner. Jag suckade ljudligt i örnkastet och vände på mig så att jag låg på rygg. Efter bara några minuter slocknade allt och jag hade somnat.

Ett bedräligt ljud fick mig att vakna till. Jag slog hastigt upp ögonen och vände min blick mot väckarklockan. 8:05am visade den.. Jag suckade för mig själv och tittade sedan rakt upp i taket. Ett leende spred sig snabbt på mina läppar när jag helt plötsligt tänkte på Niall. Jag blundade och försökte att somna om - vilket det inte gick att göra. Jag suckade ännu en gång och bestämde mig för att gå upp ur sängen och dra mig till Starbucks för frukost. Ja, jag är lat som inte orkar göra en egen frukost.. Jag gick till garderoben och plockade snabbt fram rena underkläder, ett vitt simpelt linne och chinos-shorts. Jag fick på mig kläderna snabbt och tog mina bilnycklar som låg på skrivbordet och gick sedan ner till hallen. Ellie var inte uppe - vilket hon aldrig var vid den här tiden. Allt jag kunde tänka på vad hur Niall's isblåa tittade djupt in i mina och hur hans leende fick en att le själv. Wow, är jag kär? Jag drog på mig mina flippflops och gick sedan ut ur huset och förde mina solbruna fötter till bilen. Jag satte mig in i bilen och vred om nyckeln som fick motorn i bilen att starta. Jag trampade sedan på gasen och inom kort var jag ute på vägen. Solen lös starkt på himlen och som tur var hade jag mina solglasögon på mig som jag hade hittat på stolen bredvid i bilen. Jag tänkte på gårdagen och kunde allvarligt inte sluta att le. Jag måste se ut som ett fån när personer kör förbi mig. Jag försökte få bort leendet med det kom återigen tillbaka. 
När jag väl var framme vid Starbucks parkerade jag bilen och gick ut ur den vinröda caben. Jag visste att Starbucks var öppet strax efter 8 på morgonen till midnatt. Därför gillade jag just detta ställe. Jag gick glatt men tröttsamt in i cafét och gick fram till kassan och beställde direkt det jag ville ha. 
Efter kanske 2-6 minuter väntan på att få min "frukost" var det äntligen klart. Jag betalade till killen i kassan och tog samtidigt emot påsen och koppen med kaffet i och gick snabbt ut ur Starbucks med ett leende. Jag satte mig i bilen och la påsen & koppen på stolen bredvid mig. Jag stoppade in nyckeln i bilen och motorn började att låta igen och jag var ute på vägen igen påväg hem. 
När jag väl hade kommit hem la jag min frukost på köksön och började att packa upp och äta. Jag åt och njöt av den goda mackan och kaffet. Vanligtvist så dricker jag nästan aldrig kaffe men det får mig att bli på bra humör och pigg. Ett irriterande pip hördes från min ficka och jag fiskade snabbt upp mobilen. Jag hade fått ett sms av Niall. Vänta, Niall?
From: "Niall", 8:28am:
You up? Sorry if I woke you up, haha.. xx
Jag log för mig själv när jag läste sms:et och började knappa in ett svar.
To: "Niall", 8:29am:
Yeah I'm up and no, u didn't wake me up! :) But why are you up so early? x
From: "Niall", 8:29am:
Haha good ;) I actually have no idea, just woke up like that xx
To: "Niall", 8:30am:
So what's up? x
Med mackan i handen och mobilen i ena tog jag en tugga av mackan samtidigt som jag smsade Niall. En kille som han har aldrig fått mig att känna så här, men varför just honom? Jag menar, hans leende, hans ögon, hans personlighet, hans skratt - hela han. Jag skakade bort tankarna om honom när mobilen pep till några gånger.
From: "Niall", 8:32am:
Nothing much, you? xx
To: "Niall", 8:32am:
Breakfaaaasssttt :D haha I'm pretty bored :(x
Jag småskrattade över hur mitt sms till Niall "lät". Snacka om att vara trött och uttråkad klockan 8 på morgonen. Ett tjutande pip pep till och min blick stelnade till på skärmen.
From: "Niall", 8:33am:
Want me to come over? xxx

blöööö vad tråkigt kapitel! Men lite spänning i slutet, höh? Iaf, kommer nog inte lägga ut ett kapitel idag för att jag fyller åååååår & kommer att fira mig osv osv.. Men kommentera på så får ni ett kapitel tidigt imorn! 
8+ kör vi på och 8+ personer kommenterar - inte en person som låtsas vara andra som kommenterar.. (;
 
Looooove / Felicia. x
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-09-15 15:11:57

Jätte bra :D

Postat av: Josefine

Publicerad 2012-09-15 17:10:17

Villl bara ha mer !!:)

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-09-15 17:53:44

Super bra och jag började själv skratta åt näst sista smset (jag måste vara konstig o.O) Men super bra! Och grattis! :D

Postat av: emma asdfghjkl

Publicerad 2012-09-15 18:34:19

Grattis, och mer mer mer :c

Postat av: jennie

Publicerad 2012-09-16 01:36:38

awesome! mermermermermermermermermermemermermemrmerm! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Postat av: Evelina

Publicerad 2012-09-16 08:22:43

Meeeeer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-09-16 11:02:38

Jättebrraa! :))

Postat av: Frida

Publicerad 2012-09-16 17:48:29

Så jäkla BRAA :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela