Stuck In The Middle - Kapitel 03

Publicerad 2013-02-03 15:00:41 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
Cirka 53 minuter hade gått och man fick äntligen gå på planet. Jag visade mitt pass och biljett och den trevliga damen bakom disken gav mig ett leende och öppnade grinden till planet. Jag går igenom det stora 'röret' och in till flygplanet där jag mötte på två väldigt unga män med kaptenmössa. 
-Welcome on board, miss.
-Niall, do you wanna talk in the speaker? frågade en av flygvärdinnerna mig och jag log brett och nickade. Jag tog tag i telefonen som skulle kopplas till hörlurarna och öppnade munnen.
-Hello people! I'm Niall Horan from One Direction and we're happy you're flying with us today. We're gonna serve you the whole trip and we hope we can get to know you too! Enjoy the trip and we'll be out any minute! Säger jag glatt i telefonen och kopplar tillbaka den. Bakom skynket kunde jag höra några av passagerarna säga 'oh my  god' eller liknande, och det lät mer som tjejer i tonåren. Jag kollade på Harry som höll på med mobilen. Han mötte min blick och han gjorde what-blicken med ett leende som inte ens nådde ögonen. Jag skakade lätt på huvudet och gjorde mig i ordning för att servera. Klockan slog 14.00 och vi rusade ut men försiktigt med vagnarna. Louis och Zayn var på andra sidan av planet och jag var med de andra två. När jag kom ut började jag prata med passagerarna som var både från 16 och uppåt. 
-Do you need anything, miss? Frågar jag den gamla damen men hon skakar på huvudet med ett trevligt leende. 
-Okey, ler jag mot henne och fortsätter. När jag kommit bort en bit kommer jag till en tjej som satt med huvudet vänt mot fönstret. Jag kände igen profilen men det bruna håret hängde över hennes profil så jag kunde inte se. När hon vänder sig om för att antingen kolla vem som stog vid henne kände jag genast igen henne, men jag kunde inte peka ut vem hon var. Jag kände igen hennes grönblåa ögon och de hjärtformade läpparna, men jag visste inte om det var hon. Om det var hon hade hon verkligen förändrats - brunt hår, lite kortare och mer rakt. Hon harklade sig och jag märkte att jag stog och stirrade.
-Umm, do you want anything? frågar jag och hon skakar.
-No, thanks. Jag känner igen den rösten. Det måste vara hon. Det måste vara Ellie Jackson - Harry's flickvän. Två år sedan.. Helt otroligt. 
Varför stirrar han? Kände han igen mig? Jag hoppas inte det.. Han gick förbi men jag såg att då och då tittade han bak för att kolla på mig, antagligen eftersom att jag möttes han blick. När den lockhåriga killen gick förbi kände jag mig tvungen att kolla bort, även ifall om jag inte ville. Jag ville veta varför han inte hört av sig och varför han aldrig kom tillbaka till Malibu. Men nu vill jag inte möta hans blick, inte här på planet. Men vad skulle de göra i Frankrike? När jag ska vara där i två veckor? 
 
Två timmar senare..
Musiken spelades högt i mina öron men jag var tvungen att sänka när grannen bakom mig bad mig att sänka. 
-How's Kelly? hör jag en speciell röst säga med en gullig dialekt. Niall. Han känner igen mig.
-She's fine, svarar jag kort utan att titta på Niall.
-El, it's been two years. Why are you acting like you don't know me? viskar han och jag blir sur när jag hör det.
-You think it's funny for me that none of you have heard from you and acting like nothing have happend? Two years Niall, two damn years! Fräser jag tyst medan jag har mina arga ögon på honom. Hans isblåa ögon möter mina och jag kunde inte vara sur på honom för något han själv inte hade gjort. Niall har faktiskt sms:at mig några gånger då och då.. 
-I've missed you, viskar han och jag lugnar ner mig.
-I've missed you too. 
-I gotta go, but I can tell Harry that you-
-No, don't. Avbryter jag honom och tar tag han i armen innan han drar. 
-Why?
-I don't wanna explain, but please don't tell him that I'm on the plane. Viskar jag. 
-Okay, I hope I get to see you again. Säger han och pussar mig på pannan. Han försvinner och jag sjunker ihop vid fönstret igen. Vad hände nyss? 
Oj oj oj.. Hur kommer detta att gå till? 
3+ kommentarer för nästa, och kommentera gärna vad ni tycker om 'Stuck in the middle' än så länge. ♥

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-03 15:54:08

Gud så bra! vill ha nästa kapitel nu! <3

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-02-03 16:38:43

Meeer nuuuuuuu!

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-02-03 17:52:50

Mer nuuuu ! vil veta om hazza hittar henne ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-03 20:50:23

Meeeer! Jätte spännande och bra :)

Postat av: alva

Publicerad 2013-02-04 15:49:37

åååh så bra!! meeeeera :D:D:D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela