Stuck In The Middle - Kapitel 05

Publicerad 2013-02-08 17:28:59 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-Nope, sorry. I'm allergic to bullshit, skojar jag till men hon blir rena bitchen och klagar på mig att jag inte borde säga så för att 'tjejer har faktiskt känslor'. Pft. Vi killar då? Har inte vi också känslor? 
-Uuugh, suckar jag och lägger armarna runt mitt huvud och lägger huvudet på bordet. Please come home soon, Ellie. 
Mobilen vibrerade och lät vildt när alarmet var igång. Med en trött och seg arm tar jag upp den och stänger av det hemska ljudet. Klockan var åtta och jag började om en timma. Great. Jag steg segt upp ur sängen mot min vilja och gick vidare till köket. Ja, jag hade ett eget kök i mitt hotellrum för att jag ska bo här i två veckor och jag har bokat detta rum som hade det. Jag kommer på att jag inte har köpt något, smart, så jag klär på mig ett bar mjukisar och t-shirten som jag hade igår och tar sedan hissen ner till matsalen. Som tur är hade jag 'all inclusive' grejsimojs så jag slapp betala för frukosten och maten när jag väl var där, för jag hade redan betalat när jag bokade resan. Duh. Jag tar ett par rostade bröd samt pålägg, te med jordgubbssmak och flingor med mjölk. Jag sätter mig vid ett bord längst inne i ett hörn med ett fönster och häller i mig frukosten. 
När jag mosat i mig frukosten åker jag upp till mitt rum igen för att göra mig i ordning. Jag sneglar på klockan som satt uppe i hissen som visade 8.30. Trettio minuter kvar alltså tills jag började. Jag kommer upp till min våning och svänger in till dörren som skulle gå till mitt rum. Jag går in och går och duschar, borstar tänderna, drar på mig kläderna och drar sedan ner till lobbyn och sedan ut. Jag väntar in en taxi och som tur är får jag en på bara någon minut. Jag säger adressen och chaffören kör iväg. Klockan var tio minuter i nio och jag hade ungefär tio minuter på mig då. Jag åker förbi fina statyer, bostäder och ångrar genast att jag inte gick på stan igår, bara en sväng liksom? Chaffören stannar utanför ett stort vit hus, jag betalar och kliver sedan ut. Jag undrar vad det är för hus och när jag ser den engelska flaggan blir jag bara mer nervös - jag var framme. 
 
Jag går in i den stora byggnaden och kollar mig runt om. Jag såg på klockan att den var en minut över och jag fick panik. Jag gick till receptionen och den gamla damen som såg trevligt ut kollade först på mig och sedan log hon brett.
-Welcome ms. Jackson! Hälsar hon glatt med sin brittiska accent, ställer sig upp och skakar hand med mig. Jag tackar och hon börjar att prata igen.
-I'm gonna show you around and then you're having you first class, French. Babblar hon på och jag följer efter henne. Jag har alltid älskat franska och ville få människor att älska det lika mycket som jag gjorde, därför tog jag platsen som franskalärare, eller vikarie i två veckor. Jag nickar, 'hm':ar och när hon visat mig till det klassrummet jag skulle ha lektionen blev jag allt nervösare än någonsin. Jag tackar för rundturen och tar en djupt andetag innan jag kliver in i klassrummet. Jag öppnar dörren och hör massa snack och skratt. När jag kliver in blev det alldeles tyst och jag gick fram till karteden. Allas blickar var på mig. Jag ställer väskan på golvet bakom det stora bordet och vänder mig till klassen.
-Hello everyone, I'm your new teacher, Ms. Jackson but just call me Ellie,  for these two weeks. Informerar jag de men inga svar."No questions?" frågar jag sedan men fortfarande inget. Jag mumlar ett 'okey' och ställer mig framför bordet. När jag kollade över klassen såg jag en del flirtiga blickar från killarna och hur tjejerna tittade på mig - blickarna kunde jag inte analysera. En kille räcker upp handen och jag pekar på honom så att han skulle kunna få prata.
-How old are you, Ellie? 
-I'm 22 years old, svarar jag glatt på frågan och hans blick ändras.
-So, you're only four years older than us yeah? frågar han flirtigt och jag himlar med ögonen.
-Stop that, skrattar jag och ställer mig bakom bordet. 
-Why are you here? frågar en tjej med kaxig attityd rätt ut, vilket jag inte tyckte om.
-I'm here to teach. 
-Why? You're so...young.
-Well, I'm just here for two weeks and I'm still studying to teacher in London and-
-Oh my God. Then you must have seen One Direction because they live in London, right?! Avbryter hon mig och all flashback kom tillbaka i minnet. Var hon tvungen att ställa frågan. Jag flinar och svarar på hennes fråga;
-No, I haven't. 
5+ kommentarer för nästa, ni är bäst. ♥♥

Kommentarer

Postat av: alva

Publicerad 2013-02-08 18:24:49

åh så bra!! mera :D:D:D

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-02-08 19:12:37

Meeeeer

Postat av: Frida

Publicerad 2013-02-08 20:13:32

DU ÄR FÖRJÄVLIGT GRYM NU VILL JAG HA ETT TILL KVINNA!

Svar: TACK DARLING I LOVE YOU, DU SKA FÅ ETT I PROMISE!
summerparadiseff.blogg.se

Postat av: Edith

Publicerad 2013-02-09 09:18:05

I WANT MORE, NOOW! Du äger.

Postat av: Denise

Publicerad 2013-02-10 17:00:13

Så bra du är på att skriva noveller! :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-11 16:13:13

Åh! kan inte vänta tills nästa kapitel o.o

Postat av: wilma

Publicerad 2013-02-11 18:01:39

Jag tror verkligen att denna novellen kan bli lika bra som del 1 av den! :D

Postat av: Alexandra

Publicerad 2013-02-11 19:02:52

LOVE YOU!!<3
Bara så du vet ÄGER du på att skriva! När du skrev att du skulle göra en andra del av Summer Paradise blev jag skitglad!
Hoppas nästa kapitel kommer snart!<3<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela