Stuck In The Middle - Kapitel 06

Publicerad 2013-02-14 21:54:50 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-So, you're only four years older than us yeah? frågar han flirtigt och jag himlar med ögonen.
-Stop that, skrattar jag och ställer mig bakom bordet. 
-Why are you here? frågar en tjej med kaxig attityd rätt ut, vilket jag inte tyckte om.
Redan två dagar, eller endast, hade gått och jag hade tydligen fått bra inflyt på eleverna. På bara två dagar hade jag fått eleverna att gilla mig, vilket som inte var mitt mål men det var ändå rätt skönt & roligt särskilt för mig och de hade vågat komma upp och prata med mig och löjla sig lite när jag väl var på det humöret. Ibland kunde de få mig att skratta, få mig att höja rösten men varje gång jag ser de tänker jag på mig som elev - även jag var jobbig och jag har ju själv varit tonåring. Eleverna satt tysta i klassrummet när de hade ögonen nere på sina texter och läste. Jag rättade några glosor så länge tills de blev klara. Helt plötsligt hörs tre knackningar och dörren öppnas. In kommer det en väldigt...Ung man med vit skjorta och någon slags nattblå väst som satt väldigt stiligt och perfekt på honom. Hans mörka hår var inte fixat, luggen låg på snedden och lite skäggstubb var runt hans smala men ändå fylliga läppar ner till hakan och käklinjen. 
-Miss Jackson? hör jag hans mörka röst säga mitt namn perfekt och jag skakar på huvudet för att inte visa att jag stirrade på honom och sedan sneglade över min klass som inte hade lyft en blick - tur.
-Yes? 
-Hi, I'm Zac Jefferson. Säger han med ett vackert leende samtidigt som han går fram till mig med handen framme. Jag tar tag i den och skakar. 
-Hello, hälsar jag tillbaka. "Can I help you?"
-Oh, no. I just wanted to say hi and check if it was really you because I'm new here as you, informerar han mig med ett leende och går sedan. Han vinkar ett hejdå och jag ger honom ett snett leende. När dörren stängs andas jag ut och drar mig tillbaka till verkligheten. Vem var det där? Verkligen good looking i alla fall.
-Come on Harry! We have to keep on, ropar Liam från studion när jag fortfarande sitter kvar i vilorummet. Jag suckar, ställer mig upp och går med lätta steg till studion. Det kändes som om den kommande långa dagen aldrig skulle ta slut och det tog kål på mig. Först skulle vi vara här i studion tills de fem första låtarna blev klara, sen skulle vi på någon radiointervju, sedan ett jobbigt möte och sedan äntligen hem. Jag har nästan glömt hur det var att inte vara så pass känd och vara med i ett pojkband. Men jag är lycklig ändå. Jag har mina fyra bästa kompisar, bröder, soalmates. Det är nästan så att vi aldrig bråkar, bara lite små tjaffs då och då men det blir inte  till värsta bråket. Vi älskade varandra och respekterade varandra, men jag ville ännu ha lite spänning här i livet. På tal om spänning, när vi hade flygit till Paris hade jag sett att Niall pratat med en tjej som om de hade känt varann förut, men det kanske bara var ett 'fan-talk' de hade? Att den tjejen var ett fan och kanske bara ville ställa några frågor eller prata? Vad vet jag? Varför bryr jag mig ens? Allt jag har tänkt på den senaste tiden är hon. Jag vet inte om hon tänker på mig, men jag har inte hört något från henne eller ens sett henne. Det är många tjejer i andra länder som påminner mig om henne och när jag tittar, eller stirrar på de snarare, så börjar dom alltid att rodna, skratta eller något sånt för att jag inte ska stirra längre. Men jag kunde inte få ut henne ur huvudet. Det har gått två år, jag vet, men det är kanske dags att jag sms:ar henne? Eller hon kanske har bytt nummer? Damn it. Med mobilen i handen står jag nu framför mikrofonen med de stora hörlurarna över huvudet. 
-Are you ready, Harry? Hör jag en av producenterna fråga. Jag blickar upp och får ett par dussin stirrande ögon bemötandes mot mig. Jag lägger ifrån mig mobilen och nickar. Han nickar tillbaka ett 'okey' och sätter sedan igång musiken. Jag kommer i takt med melodin och börjar att sjunga. 
Timmen var slut och det var lektionen också. Eleverna skulle ha 30 minuters rast och det skulle en del lärare också ha. Jag börjar att plocka undan sakerna men min uppmärksamhet försvinner från mina grejer när jag hör en blyg röst säga mitt namn.
-Miss Jackson? frågar den lugna killen med mitt namn som uppsökande. Jag tittar upp snabbt och ger honom ett leende.
-Yes, Rob?
-I'm a little behind with the homework because I was at a party last night and-
-But it's a school day? avbröt jag honom och jag insåg hur oförskämd jag var. "Sorry", viskade jag sedan. 
-Ye-yeah I know but it got late and I haven't got time for doing it so maybe you can give me one or two days? I'm almost done with it but I think I could have a little more time, säger han sakta och jag nickar förståndligt.
-Darling, don't worry. The homework isn't gonna be in until friday, it's three days left. So I'll give you to friday, skrattar jag och jag ser hur han nästan pustar ut. Det förstår jag. 
-Wow, uhm. Thanks miss Jackson! 
-No worry's! By the way, just call me Ellie for now. Ler jag och han går ut med ett stort leende. Jag skrattar tyst för mig själv och plockar upp det sista. Jag går sedan ut ur klassrummet, låser dörren och tar mig till personalrummet. När jag stiger in i rummet är det ungefär baras 3-5 personer som sitter där inne och en utav dem var Zac. När jag ser vart hans bord är börjar jag svära i mina tankar. Precis mitt emot mitt, great. Fuck. Åh. Pinsamt. Fan. Jesus. Jag lugnar ner mig, går till mitt bord och ställer ner mina saker. Innan jag ens hunnit ta ett steg från skrivbordet hör jag Zac säga:
-You wanna grab some lunch and maybe coffee? It's just thirty minutes. 
Jag vänder mig om med ett flin och tittar ner på hans urgulliga ansikte, ögon och läppar. 
-Sure! 
Oj oj oj. What's gonna happen neeexxt? Kommer Harry att skicka det där sms:et? Kommer Ellie att falla för Zac och kommer Zac falla för henne? 
 
Där fick ni ett liiite längre kapitel, eeeh? :D 
5+ kommentarer för nästa, ni är bäst! xxx
 
GLAD ALLA HJÄRTANS DAG! ♥

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-02-14 23:54:13

Meeeer!!

Postat av: Sanna

Publicerad 2013-02-15 06:40:26

Meeeeraa! Sååå bra!

Postat av: Edith

Publicerad 2013-02-15 11:07:38

Jätte bra!! Jag vill ha mer!

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-15 14:28:42

Gard! vill bara ha nästa nu, du skriver så sjukt bra <3

Postat av: alva

Publicerad 2013-02-15 16:21:48

meeeeraaa, så sjukt bra!! ::D:D:D:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela