Stuck In The Middle - Kapitel 08

Publicerad 2013-02-24 17:24:00 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
 'Hi'? Är det allt han har att skriva efter två år? När jag tittar upp och ser Zac med ögonen på mig bestämmer jag mig för att inte svara. Inte nu. Jag lägger i mobilen igen i väskan och hänger den på stolen. 
-Sorry about that. Ursäktar jag och han ler. 
Ända sen Ellie hade fått det dära sms:et hade hon varit stel de sista minutrarna innan hennes lektion skulle börja. Jag hade frågat henne ifall om något var på tok men hon nekade. Jag hade undrat hela tiden vad som var på tok, men jag ska inte lägga mig i hennes privatliv. Min historia lektion var fem minuter ifrån att börja så jag kände mig nästan tvungen att prata med henne randomly och lära känna henne mer - eller något sånt. Jag gick fram till hennes skrivbord där hon satt med högra benet över det vänstra, håret bakom örat och ögonen nere på pappren. 
-Hello, hälsar jag glatt och hon rycker till. Hon tittar upp på mig och hennes blåa, vackra ögon tittar på mig och hennes hjärtformade läppar formade sig till ett brett leende. 
-Mhm? Harklar hon till sig och när hon gör det märker jag att jag stod och stirrade på henne - utan ord. 
-Oh, sorry. Skrattar jag nervöst och drar handen bakom nacken, som jag alltid gör när jag blir nervös. 
-I was thinking maybe we should do something after work? Well I mean we both stop working at six o'clock, babblar jag upp och hennes ansiktsuttryck ändras till nästan förvånat.
-Sure, säger hon och mina fjärilar i magen slutade att flyga och flaxa. Sa hon 'ja'? 
-Oh! Uhmm, I'll pick you up at eight? frågar jag sedan och hon nickar. "Great", säger jag sedan med ett leende som kunde avslöja mycket. Jag sneglar på klockan som nu var två minuter i och jag skyndade med att ta med mitt arbete och gå till lektionen. Jag vinkade till Ellie och hon log. Yes.
Vad var det där? Vad hände nyss? Jag packade ihop mina grejer och började gå iväg till min lektion som skulle vara i en timme. Den långa korridoren tog snabbt slut tack vare mina snabba steg och jag klev in i klassrummet som var livligt. När en del såg mig slutade de att tramsa sig och jag flinade för mig själv. Tänka sig att jag har varit precis lika dan - precis som dom. En tonåring. Jag ställde ner mina arbeten och ropade ut att de skulle vara tysta och det blev de, efter kanske några sekunder. Men när jag såg att det var någon som inte hade sitt huvud högt utan låg på bänken med huvudet på sin bok. 
-Is he sleeping? viskade jag till klassen och en hel del fnittrade medan de svarade 'ja'. Jag suckade och skakade på huvudet med ett leende. Jag går sakta och försiktigt fram till hans bänk och retas med honom genom att andas i hans öra. Det var knäppttyst i klassrummet, alla blickar på mig och runt denna kille och jag för min mun cirka fem centimeter från hans öra och andas hans namn.
-Henry..Henry..Henry..Han började att rycka på sig men vägrade att titta.
-Okay, let's scream his name on three, ready? One..Two..Three! Klassen ropade hans namn och han föll bokstavligen ur stolen och hela rummet fylldes med skratt. 
-Oi, good morning darling! Utbrast jag och ruffsar till hans hår. "Alright guys, get back to class!" ropar jag sedan och Henry sätter sig i sin stol. 
 
Dagen hade gått till sin ände och jag hade slutat. Det var cirka två timmar kvar tills Zac skulle komma till mig. Jag hade sagt till honom att vi kan vara hemma hos mig i mysisar och hitta på något istället för att gå ut i det regniga vädret. Han gick med på det, vilket var tur. Jag hade förberett mig i mina Hollister mjukisbyxor och en vanlig t-shirt där de stod 'California' stort över både brösten och magen. Det stod godis på soffbordet och själv satt jag i soffan med mobilen i handen. Jag hade inte svarat på Harry's sms än och jag kände på mig att det kommer att leda till något bra om jag också hör av mig men jag är så förvirrad. Skärp dig, Ellie. Det är bara ett sms, hör jag en röst inuti mig säga. Jag gav upp och tog modet att sms:a honom. Jag klickade fram hans sms och skrev. 
To "Harry", 19.54
Hello... 
Min blick slets bort från mobilen när jag hörde dörrklockan's ljud eka i hela hotellrummet. 
Sorryyyy för så fult och seg uppdatering, I know I know! Men har haft skolan och igår var jag på fest osv osv. Ska verkligen skärpa till mig nu! 
5+ kommentarer till nästa, ni är fan awesome! ♥

Kommentarer

Postat av: annie

Publicerad 2013-02-24 17:30:27

asbraa ! ☺

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-02-24 17:47:51

Mer nuuu!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-24 18:03:53

As bra!! Meeeeeerr!!!<3333

Postat av: Edith

Publicerad 2013-02-24 18:29:18

Mer!!! :) Det börjar bli riktigt spännande! Hoppas hon träffar Harry snart!

Postat av: alva

Publicerad 2013-02-24 18:54:50

jättebra! meera :D

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-24 19:09:55

Åh! Meeer :)

Postat av: sanna

Publicerad 2013-02-24 22:25:19

meeeeeeeeera

Postat av: Mathilda

Publicerad 2013-02-25 19:10:36

Meer! Älskar ditt sätt att skriva! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela