Stuck In The Middle - Kapitel 09

Publicerad 2013-02-26 19:25:23 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-Okay, let's scream his name on three, ready? One..Two..Three! Klassen ropade hans namn och han föll bokstavligen ur stolen och hela rummet fylldes med skratt. 
-Oi, good morning darling! Utbrast jag och ruffsar till hans hår. "Alright guys, get back to class!" ropar jag sedan och Henry sätter sig i sin stol. 
3 dagar innan hemkomsten..
From "Harry" 12.30
How are you? Haven't heard from you for two years or something.. Or should I have texted you? I've missed you anyways. Hope u're having good in France. xx
Seriöst? Är det jag som borde ha hört av mig? Jag visste inte om jag ville smsa något tillbaka men det var trots alls tre dagar innan jag skulle åka hem till London. Vad skulle jag ens skriva? 
-Miss Jackson? hör jag en ljus stämma låta över rummet. Jag tittade upp från mobilen och såg att elevernas blickar på mig. Jag insåg att jag hade stått med blicken ner på min mobil ett bra tag. Jag lägger ifrån mig mobilen snabbt som möjligt och rodnar en hel del. Jag sätter mig på stolen och placerar armbågen på bordet och stöder mig på handen.
-I'm so sorry guys, so much going on. What were we talking about? 
-Something to do before we say goodbye to you, säger Charles med de choklad bruna ögonen på mig. 
-Oh.. Any ideas? Frågar jag och kollar ut över klassen. En hel del armar flög upp i luften och jag pekade på Zarah som började att prata på. 
 
Håltimmen hade kommit och jag skulle fundera över de förslagen som mina elever hade gett mig. Jag satt med pennan fast i tänderna i min mun, ögonen på pappret och handen på pannan. Det var massa bra förslag men jag kunde inte välja. Bland annat var det att åka och 'utforska' Paris och kolla på Eiffeltornet, eller gå på bio eller nåt sånt. Det fanns massa bra men jag kunde inte välja. 
-Need some help with what you're doing? hör jag en mörk, men ändå ljus röst fråga mig. Jag tittade upp och bemötte de vackra ögonen och det vackra leendet. Zac tittade ner på mig med höjda ögonbryn. 
-Ha-ha, very funny. But I actually need some help with this. 
-What is it? Zac sätter sig på mitt skrivbord och tar upp pappret. 
-It's some ideas the students have gave me for these last three days and we all want to do something before I go home but we don't know what and it's my decision to decide what we're gonna do and I totally hate that. Förklarar jag och Zac nickar. 
-I think you should go on a trip in Paris. It's a beautiful city, föreslår Zac och ger mig pappret. Jag lägger ner pappret och ringar in förslaget och ler över att jag äntligen bestämt, eller tack vare Zac. 
-Wanna grab some lunch? At my place? frågar han och jag tittar på honom. 
-But we have work to do?
-Not me, but you can do a little work at my place then some more here. We have a whole hour, babe. Jag ler åt tanken och går med på det.
-Okay, sounds good. 
Varför svarade hon inte? Var det fel att skriva att hon inte hade hört av sig på ett tag? Damn it, Harry. Idag var det mest slappar dag för att om några veckor skulle vi på turné och vi hade endast en till tre dagar att få en fri dag och sedan skulle vi träna dag in och dag ut. Med ölen i vänstra handen och mobilen i den ena satt jag rätt så bra i soffan och CSI på tv. Ska jag försöka smsa henne igen? Jag tar chansen. Jag tar upp mobilen och håller den upp framför mig samt som jag letar efter hennes namn och knappar in bokstäverna.
To "Ellie", 13.03
I guess that was kinda rude or something.. I've should texted you before these years pasted. Okay, this is what I really want to write to you: I miss you. I miss your laugh, your eyes, your smile, your body, your lips. You. When do I get to see you again? 
Jag skickade sms:et och mina ögon blev till fotbollar när jag såg vad jag hade skickat. Åh herre gud. Vad kommer hon att svara? Kommer hon ens att svara?
Jag orkar inte längre. Jag orkar inte vänta på henne något mer. Jag vill ha henne. Jag saknar henne.
-No way you did that! Skrattade Ellie när jag berättat min histora om när jag råkat tagit fel hand på en stor mässa när jag var mindre. 
-Yes I did! It was the most embarrasing I've ever done, skrattade jag och tog en klunk av colan. Jag kunde inte sluta titta på Ellie. Hon var så...Vacker. Jag kunde inte förstå varför hon var singel och varför ingen vill ha henne. Jag slår vad om att till och med en kändis hade velat ha henne, en kille alltså. Det var ungefär tre dagar kvar tills hon skulle försvinna, till London, från mig. Föralltid. Och jag hade inte ens fått smaka hennes läppar, än. Ska jag satsa? Jag gör det. Jag tar chansen som jag absolut inte får missa. 
När jag babblade på om mina tragedier när jag var liten märkte jag hur Zac närmade sig mig. Närmare. Närmare. Nu kunde jag nästan känna hans andedräkt som träffade mina läppar. Jag kände mig fast. Som om jag inte kunde röra mig. Jag vet inte varför men skulle han..Kyssa mig? Han blundade och när jag minst anade det, befann hans läppar på mina. Jag började kyssa tillbaka. Varför gjorde jag det? Jag tvivlade först, men gick med på det. Bara en gång. Men jag har Harry. Eller? Hans hand placerades på min vänstra kind och det fick mig att stoppa honom. Jag backade undan och han kollade på mig.
-I can't. I've a boyfriend. 
Tadaa! Längre än vanligt, eller? (; 
 
5+ kommentarer för nästa, ni äger ju fan! ♥

Kommentarer

Postat av: annie

Publicerad 2013-02-26 19:47:09

asbraa! :)

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-02-26 20:30:53

Sjukt bra! :))

Postat av: alva

Publicerad 2013-02-26 20:45:20

jättebra! meera :D

Postat av: Elvira

Publicerad 2013-02-26 21:00:09

Mer!!!! :)

Postat av: sanna

Publicerad 2013-02-26 21:20:09

såååå gryymt meer <3

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-02-26 21:36:32

Men meeeeraaa!!

Postat av: Ida

Publicerad 2013-02-27 02:07:44

Mmmmmmeeerrr

Postat av: Edith

Publicerad 2013-02-27 14:24:58

Så jäkla bra!!! Meraaaa! :D

Postat av: Amanda :)

Publicerad 2013-02-28 23:05:35

Mer ;D

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-03 00:46:36

Har du slutat skriva eller? :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela