Chapter 15: tears and happiness {2}

Publicerad 2013-01-02 16:09:00 i LGOTP [avslutad]

Timmarna gick och det var äntligen dags för party. Klockan var strax över 19 och jag hade endast en timma på mig att fixa i ordning mig och limousinen skulle komma en kvart innan. Jag hade min klänning redo som hängde på en galje i mitt rum på dörren, de nya skorna stod under där klänningen hängde och örhängerna hade jag redan på mig. 
Jag hade duschat och just nu lockade jag mitt blonda hår som jag snart var klar med. Jag la undan locktången, sprayade mitt hår med hårspray och la undan den. Min mobil pep till och min uppmärksamhet drogs till den. Det var ett sms, från Niall. 
From "Niall", 19.21
Wazzaaaaa?? Wanna do something tonight? :) xx
To "Niall", 19.22
Getting ready for Louis Vuitton party! Sorry, I'd love to but I'm pretty busy tonight. xx 
Jag la undan mobilen och kollade mig själv i spegeln. För att vara ärlig, såg jag riktigt bra ut i lockat hår. Jag klättrade ur stolen och gick till klänningen. Jag drog på mig den försiktigt och gick till kroppspegeln för att kolla hur den satt.
-It fits perfectly, talade jag för mig själv och vände och vinklade mig för att kolla hur klänningen satt på de andra ställerna. Jag log för mig själv och kollade på klockan. Nästan femton minuter kvar tills limmon skulle komma och hämta mig. Jag tog med mig skorna, den glittriga lilla handväskan, mobilen och gick sedan ut ur sovrummet för att göra mig i redo att åka. Jag hade redan borstat tänderna så jag kunde inte ta något att dricka, förutom vatten. Jag var väldigt nervös inför kvällen. Pressen skulle vara där, de skulle ställa massa frågor och allt annat. Det orkar jag verkligen inte med men om man är kändis får man nästan skylla sig själv och man får vara redo. 
Jag var helt klar, typsikt att jag alltid skulle vara klar så tidigt men det är bättre än att aldrig vara klar så vad har man för val? Jag satte mig i soffan med allt i knät förutom skorna som var fast på mina fötter och väntade på att det skulle tuta utanför. Medans jag väntade kollade jag sms:et jag hade fått av Niall som jag inte hade svarat på.
From "Niall", 19.32
Oh.. How fun, I guess haha? Tomorrow? Coffe? Lunch? I'm totally free tomorrow :) xx
To "Niall", 19.33
Yeah, that'd be fun! Me too, I hope.. x
From "Niall", 19.34
Awesome, what time? x
To "Niall", 19.35
Maybe around 12-13? x
From "Niall", 19.42
Hmmm.. Perfect. x
Jag log brett och la undan mobilen när jag hörde dörrklockan eka i lägenheten och jag hasade mig vinglangade upp och gick till dörren. Där stod en stilig man, rakryggad och hade en prydlig hatt på sig. 
-Kim Jones, your limo is here. Are you ready? frågar han artigt och jag nickar. Jag låser dörren ochkrokar min arm runt hans krokade arm och går iväg till den svarta limon. När vi kommer fram släpper jag hans arm och han öppnar dörren snabbt och jag tackar honom och kliver in. Limmon var stor och den var lång. Innuti var det både speglar, champagne med glas, ljusrör uppsatta och jag var alldeles ensam i bilen. Doug, som han har nämnt att han hette, stängde dörren och gick till förar sätet. Han körde iväg och på vägen till festen kollade jag ut genom fönstret. Detta är livet. 
 
När vi kom fram fanns det en röd matta, en lång vägg med 'Louis Vuitton' märken på och massa fotografer. Fotografer kom mot den stora bilen jag satt i när jag klev ur. Jag log åt vissa kameror och livvakter försökte att få mig ut ur folkmassan och sedan till den röda mattan. De släppte mig och jag började gå på den stora mattan och det blixtrade till här och där men fick vänja mig. 
-You look beutiful, Kim! Can you turn around? Ropade vissa ut och jag vände på mig och visade ryggen lite lätt och vände mitt huvud åt deras håll med ett leende. Jag vände mig om och vinklade mig för att kolla på alla kameror, även ifall om det var omöjligt. Till höger längre bort fanns det massa skrikande tjejer och pojkar - antagligen fans - som väntade in alla kändisar. När jag var klar framför pressen gick jag till fansen och gav dom bland annat kramar och autografer.
-Oh My God, I love you so much Kim! Grät en tonårig tjej i mitt öra när jag kramade om henne.
-I love you too darling! Säger jag tillbaka och blir dragen från henne när livvakterna drar mig in till festen. Jag vinkade fansen hejdå och gick sedan in. Jag träffade på massa andra kändisar, bland annat Heidi Klum, Victoria Secret's modeller och massa andra. Festen var igång och jag levde mitt liv.
Del två av kapitel 15, vad tyckte ni? :D 
5+ kommentarer för nästa
 
/ F. x
 
PS: För er som undrar hur klänningen såg ut →→ http://weheartit.com/entry/46916990/via/FeliciaHugill

Kommentarer

Postat av: annie

Publicerad 2013-01-02 16:15:23

jättebra!

Postat av: Nicky

Publicerad 2013-01-02 16:18:17

Så bra!! Längtar verkligen till nästa del!! :D

Svar: Thihihi, det borde du! :) x
summerparadiseff.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-01-02 16:19:45

Såååååååååååhhääääääääääääääääär bra asso, u go gurl <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-02 18:56:19

GUD VA BRA MEEEER

Postat av: Ida

Publicerad 2013-01-02 19:28:10

Shit sååååå braaaa.....!
Mmmmmmmmeeerrrr

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-01-02 19:42:45

Ååååh, jättebraaaaa meraaaaa :))

Postat av: alva

Publicerad 2013-01-02 20:01:09

grymt bra :D meeer

Postat av: Sophie

Publicerad 2013-01-02 20:09:39

Jättebra! :)

Postat av: WWilma

Publicerad 2013-01-04 14:03:15

Jättebra! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela