Chapter 18: I hate waiting

Publicerad 2013-01-22 21:11:00 i LGOTP [avslutad]

"Niall, are you ready to go?" frågar jag lugnt med resväskan och handbagaget i händerna. Han svarar med ett 'yep' och tar sedan sina väskor. Han kysser mig snabbt innan vi går ut med väskorna till taxin. Jag går ut, kontrollerar att allt är som det ska vara och låser efter mig. Dessa två veckor kommer att vara magiskt och när jag äntligen kommer att ha Niall för mig själv i paradiset är ännu bättre. Jag drar med mig väskorna till taxin och lägger resväskan i bakluckan och sätter mig sedan i taxin tillsammans med Niall med handbagaget i knät. 
"This is going to be great!" Säger jag med glad ton. Niall ler brett och pussar min näsa. Bilen startar och vi var på väg till flygplatsen.
 
På flygplatsen var det kaos. Fans och paparazzis var runt om oss, självklart. Men tack vare ett par snälla främlingar kom vi fram till incheckningen. Vi tackade och de gick iväg med leende på ansiktet. Vi checkade in, la upp resväskorna på bandet och gick sedan till den gate vi skulle till och vänta. 
"I hate waiting" suckade Niall och vred på huvudet för att knäcka nacken vilket jag hatade när han gjorde det. Jag höll med honom och tittade på våra fingrar som var ihopflätade och händer som höll varandra hårt. Jag har så tur att jag har Niall. 
Cirka två timmar hade gått och vi skulle äntligen på planet som skulle ta oss till Madrid. Vi går på planet och sätter oss på våra platser. Vi suckar lättat när vi sätter oss ner och ställer ner handbagagen under stolarna framför oss (som man ska göra). Niall lät mig sitta vid fönstret för att jag aldrig har flygit förut, även ifall om han gillade att kolla ut. Planet skulle lyfta om cirka 20 minuter och tills dess slappnade vi bara av. Jag ser vid ögonvrån att Niall kollar på mig och jag känner att jag blir tvungen att titta tillbaka på honom.
"What?" Mina kinder var smått röda och ett leende spred sig på mina läppar. Allt han gör är att le och fortsätta kolla på mig. 
"You're so cute when you're blushing" skrattar han nästan ljudlöst och jag blänger på honom. 
"I'm not blushing" mumlar jag och vänder min blick. Jag känner hur han reser sig upp och plötsligt ser jag hela hans ansikte på sidan framför mig. Jag rycker till och skrattar sedan över hur rolig han såg. Jag kysser honom och han ler som om han hade fått det han ville ha. Sötnos. 15 minuter hade gått och flygvärdinnan bad oss alla att sätta på oss säkerhetsbälterna och vi gjorde som hon sa. Flygplanet började rulla och min mage blev pirrig och jag blev nervös. Det började rulla fortare ut och sedan lyfte det. Jag höll hårt i Nialls hand och blundade hårt men ångrade mig för att jag ville se hur det såg ut. Jag såg skuggan av flygplanet som visades på alla träd och mark och jag var inte längre nervös. Nu är det ungefär 2-4 timmar kvar tills vi landar i Madrid. Detta kommer att bli härligt.
 
2 timmar senare..
Med musiken i ögonen och en bok framför mig var det snart en eller två timmar kvar till. Jag hade suttit så stilla att jag knappt kände min rumpa, konstigt nog. Jag känner en tyngd som läggs på min axlar och kollar på min vänstra sida och möter Nialls blonda/brunslingrade hår som doftar ny duschat. Jag ler för mig själv, tittar ner på min bok och lutar mitt huvud mot hans. Jag började höra snarkningar, trots musiken i öronen, och jag himlade med ögonen. Klart han har somnat. Jag tittade ut genom fönstret och allt jag såg var några moln och att vi åkte över förmodligen frankrike eller portugal, ingen aning. Snart där, snart där. 
 
+
Timmarna gick och Niall hade vaknat tack vare kaptenen som hade sagt till oss att förbereda allt och ta på oss säkerhetsbälterna för att snart skulle vi landa. Niall tittade ut genom fönstret genom att böja sig fram framför mig och jag små tittade ut jag med. Det vi såg just nu var förmodligen Madrid, eller närheten av Madrid. Men det var definitivt Spanien. Planet började vända och ha sig medans man fortsatte att kolla ut. Wow, varför har jag inte varit utomlands förut? Jag satte mig till rätta och var redo inför landningen så jag tog tag i Nialls hand medan vi flög ner. Man kunde känna hur hjulen började rulla på marken igen och det betydde att vi äntligen var i Madrid. 
Efter 10-15 minuter kunde vi gå av planet och när jag steg ut träffades jag av värmen man hade längtat efter och gick ner för trappan. Med Niall bakom mig med sin ena arm runt min midja var vi just nu på väg till 'flygbussen' som skulle ta oss in till flygplatsen. Let the journey begin.. 
Tråkigt kapitel, sorry :( Men det blir mer spännande om ni lyckas ge mig mer än 5 kommentarer på denna?x
 INGET SPAMM, DÅ BLIR JAG SUR :( 
Resultaten om röstningen (andra): Jag gör en Summer Paradise 2! Och jag ska avsluta denna först fast då blir det inte så många kapitlen som jag hade trott. Men nu vet ni, så röstningen är stängd så jag raderar inlägget! 
 
PUSS, JAG ÄLSKAR ER. NI ÄR BÄST. and I mean it! xxxx
 

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-01-22 21:32:03

mera snaaaaaaaaaaaaaart :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-22 21:47:49

Sjukt bra tjejen :)

Postat av: Sophie

Publicerad 2013-01-22 22:09:45

Bra ju! :)

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-01-22 23:08:11

Meer :DDD

Postat av: Ida

Publicerad 2013-01-23 06:54:31

Meeeer! :D

Postat av: Wilma! ;)

Publicerad 2013-01-23 11:01:31

Meeera! :D

Postat av: Elvira

Publicerad 2013-01-23 20:35:53

Supper bra! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela