Eye of a fighter - Chapter 1

Publicerad 2013-06-27 14:13:52 i Eye of a Fighter

 
"Zayn, wake up!" Hör jag en bekant röst säga till mig och det nästa jag vet är att jag ligger i sängen i endast kalsonger och utan täcke. Jag stönade tröttsamt och Louis petade mig med sin fot på ryggen på mig. 
"Fine fine. Just stop doing that". Louis flinade och gick därifrån. Jag började att dra på mig kläder snabbt, fixa mitt hår, drog på mig en keps på huvudet och borsta tänderna. Jag gick ut till hotellrummets vardagsrum och satte mig i soffan. "What'sup today?" frågade jag och Paul kom in precis. 
"Interview today with 'Bert Show'" förklarade han och höll i något papper som var förmodligen vårat schema för dagen eller veckan. Vi alla visade en rörelse med handen i luften som ett tecken på att vi hört. 
"Be ready in 10, guys" sa han sedan och försvann ut ur hotellrummet. Jag fiskade upp min mobil som låg i byxfickan på mina mjukisbrallor och kollade Twitter. Allt var som vanligt; fans ville att man skulle följa en, nyheter om oss och andra kändisar, fans som ville att vi skulle ha en twitcam och allt det där. Jag log för mig själv en aning och började kika på andra kändisars tweets. 
"Zayn, time to go" säger Niall till mig och jag tittar upp. Hans händer var nergrävda i en utav hans byxfickor och hans röda keps var på plats. Jag nickade och reste mig upp. Jag följde med killarna ut och stängde dörren efter mig. 
 
"It was great having you here, guys! But I'm afraid that we ran out of time" meddelade intervjuaren och vi nickade förstående. De avslutade showen och vi la oss ifrån våra mikrofoner. Vi tackade för att ha bjudit in oss och för intervjun och traskade sedan vidare till våran studio. Fans var utanför, några bilder togs med dem men sedan var vi tvungna att åka därifrån. Vi kom fram fort och smidigt och vi gick in till vår studio. När vi kom in till vårt 'vilo-rum' började Niall och Harry att spela FIFA medans de andra två pratade med sin familj eller flickvänner. 
"I'm heading to Starbucks, you want something?" Frågade jag killarna och de skakade på huvuden. "Alright.." mumlade jag och gick ut ur studion. Gatorna var inte så folkfulla och solen lös starkt mot ansiktet. Jag gick med händerna i fickorna och huvudet ner, i hopp om att ingen skulle känna igen mig. Jag gick fort, lika fort som tjejen framför mig som kom emot mig med fullfart. Vi båda blev tacklade och tjejen låg där med väskan under sig. 
"Watch it, jerk!" Utbrast hon och tittade upp på mig med inte världens snällaste ögon. 
"Sorr-"
"Whatever" mumlade hon och ignonerade min erbjudan om hjälp med min hand. Hon gick där ifrån med bestämda steg och ännu snabbare. Jag kollade efter henne och skakade på huvudet. Mina fötter traskade vidare till Starbucks. 
Med snabba steg kom jag hem på nolltid. Jag la ner mina tunga väska på golvet i mitt sovrum och valde sedan ut rena kläder att ha på mig senare idag. Jag stampade iväg till badrummet, drog av mig alla smutsiga kläder, la dem i tvättkorgen och klev in i duschen. Jag drog av toffsen som hade omfamnat mitt hår i en toffs och drog den runt handen. Sedan satte jag på duschen och ljummet vatten dränkte min kropp i strålar. 
Efter den sköna duschen drog jag på min mina kläder; jeansshorts och en vanlig tröja med leopardtryck på. Jag gick ut till köket och gjorde i ordning mat till mig själv. Helt plötsligt började hemtelefonen att ringa och jag sänkte värmen på spisplattan.
"Cassandra" svarade jag och en bekant röst gjorde mitt hjärta glatt.
"Hi baby girl. It's your dad" 
"Hi dad!" 
"How are you? Is it going well with the boxing?" 
"Yeah, sure"
"Great. About dinner at your moms place tonight; I can't come. I'm sorry dear. I know you wanted me and mom to be with each other again, but it doesn't work. We've already told you that. I can't come anyway, work to do." Mitt hjärta brast i små bitar och jag hade helt glömt bort middagen hos mamma och tittade bort på min spis. Jag slog av spisen och hällde upp nudlarna i en matlåda.
"Cassandra?" Pappas röst fick mig att komma tillbaka till verkligheten.
"Oh sorry. No, it's fine. I get to spend some time with mom and my brothers anyway. Always fun" sa jag i luren och koncentrerade mig på att inte spilla mat på mig själv. 
"Well that's a good point" skrattade han i luren. "But baby girl, I gotta go now. I love you." var det sista pappa sa innan det blev tyst i luren. 
"Love you too.." mumlade jag för mig själv och la ifrån mig telefonen. "Great". 

Hehehe, första kapiitlet! Vad tyckte ni? ♥ 
3+ kommentarer för nästa? 

Kommentarer

Postat av: Zoé - Hold Me Fanfic

Publicerad 2013-06-27 16:30:48

åhåh, grym som alltid!

Postat av: Agge xx

Publicerad 2013-06-28 00:41:17

meer!! :D

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-06-28 16:40:04

Detta kan bli jättebra! Det börjar i alla fall bra.. ;)

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-06-29 01:10:47

Meraaa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela