Stuck In The Middle - Kapitel 10

Publicerad 2013-03-05 20:05:30 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
Det var ungefär tre dagar kvar tills hon skulle försvinna, till London, från mig. Föralltid. Och jag hade inte ens fått smaka hennes läppar, än. Ska jag satsa? Jag gör det. Jag tar chansen som jag absolut inte får missa. 
Två dagar senare efter kyssen. 1 dag kvar tills Ellie åker hem.
Två av tre dagar hade passerat och snart var det dags att säga hejdå till alla på skolan. Jag hade haft en otrolig upplevelse i Paris, jag hade fått lära känna nästan alla lärare - en för mycket så att det slutade med att han kysste mig - och alla elever. Jag skulle inte få chansen att se de ta studenten men det var några elever från min klass som skulle skicka bilder vilket jag blev otroligt glad över. Att även tänka på att jag skulle sitta på ett plan på väg till London om bara några timmar. Hur skulle jag hantera stressen? Det jag inte kunde hantera just nu var hur Zac sänkte ner blicken varje gång vi gick förbi varandra och hur han så lätt ignonerade mig. Var det bara för att jag sa till honom att jag hade pojkvän när han kysste mig? Ärligt talat vet jag inte om jag har en pojkvän, just nu i alla fall. Men jag avbröt kyssen för att den kändes så...fel. Jag tyckte inte om honom på det sättet men jag tyckte om hur han var mot mig innan allt detta hände. Jag väcktes upp ur mina tankar tack vare skolklockan. Jag tittade runt om mig och tog mina grejer och gick till det franska klassrummet. När Zac passerade ville jag stanna upp och prata med honom om den kvällen, men han gick för snabbt och jag hann inte ens reagera. Jag suckade ljudlöst för mig själv och gick vidare. Det var endast hälften av klassen som fanns på plats.
-Where is everyone? frågade jag ut över klassrummet och eleverna tittade på mig. Men allt de gjorde var att rycka på axlarna och flinade.  
-Okey.. Mumlade jag och tittade misstänksamt på dem. När jag la ner allt på bordet öppnades dörren i ett hastig öppning och jag tittade förvånat på de som kom in. Alla rusade in, ursäktade sig för att vara sena och satte sig ner. Eftersom att de endast var bara några få minuter sena så gjorde det ingenting. Eleverna började att ta upp sina böcker och jag bläddrade i min. 
-Classe kk, allez à la page 35 et lire silencieusement à vous-même en quelques minutes. Quand vous lisez, vous devriez chercher un partenaire varsinn et pratiquer le dialogue. Eleverna gjorde som jag sa och jag satte mig ner bakom skrivbordet. Åh vad jag kommer att sakna denna klass.. 
 
Dagen passerade och det var dags för den franska klassen, min då, att upptäcka Paris. 
-Alright class, are you ready? Ropade jag över allt snack i klassrummet. De tittade på mig med söta, stora leenden och svarade "Oui!". Jag log och tog min väska. Eleverna gick som dagisbarn bakom mig och vi gick igenom hela skolan, eller det kändes som det. Jag mötte Zac's nyfikna blick och det var nog första gången på två dagar han kollat på mig. Jag kollade på honom snabb med ett flin och steg ut ur skolan.
Vi hade gått ända in till stan och solen sken och jag stannade upp för att kolla om de hann ifatt mig. 
-Is everyone here? ropade jag och de svarade med 'yes' och 'yeah'. "Alright, you go out on your own risk but we meet up at the resturaunt that we talked about, yeah?'' De nickade och när jag släppte iväg dem var de försvunna på bara några sekunder. Jag skrattade tyst för mig själv och när jag märkte att jag stod med ett leende på mina läppar ensam ryckte jag på mig och gick vidare till ställen jag ville gå till. Men när min mobil vibrerade till var jag tvungen att stanna upp och kolla. Jag suckade och himlade med ögonen när jag såg namnet. 
From "Harry" 13.18
Ellie? Are u mad at me or something?
Nu måste jag svara. Nu var det jag som var löjlig som aldrig svarade.
To "Harry" 13.19
No. But yes. Why did it took u two fucking years to just send me a 'hi'?
From "Harry" 13.21
I don't know. It was about the tour after after just four or six months same year I thought you forgot me. And I was even afraid that you've changed number.. I'm so sorry. U've no idea. I miss u. You probably know cuz u've got my other messages, right?
Med mobilen i min hand satte jag mig på¨den närmsta bänk vid en stor staty. 
To "Harry" 13.24
Yeah i've seen them. but i've always wondered: are u still my boyfriend? 
Mina andetag blev snabbare över hur nervös jag blev. Varför skickade jag ens det där? Vad skulle han svara? Hur skulle han reagera? Mobilen vibrerade ännu en gång och jag kände den tunga klumpen i magen.
From "Harry" 13.26
I don't know. I don't know anymore. 
Ouuuuh, what's goiiin on? 
 
Förlåt för att ni har fått väntat så förbannat länge, förlåt! Men som vanligt: skolan låg i vägen och har även inte haft tid att skriva på sportlovet av en speciell anledning. Ska verkligen skärpa mig, men ska fortsätta att skriva och tänker inte avsluta lika tidigt som LGOTP. Ni vet att jag älskar er. ♥
 
Ska vi köra på 8+ kommentarer? Ni äger och om ni lyckas (utan spamm från en person) så får ni så fort ni nått! Love you sooo bad ♥
 
 
 

Kommentarer

Postat av: annie

Publicerad 2013-03-05 20:19:32

asbraa! ☻

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-05 21:12:35

lalallalalal mer lalllala

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-05 21:59:50

Skita bra

Postat av: Sophie

Publicerad 2013-03-05 22:36:05

BWAAAH du kan ju inte sluta så dääääär :C

Postat av: Aggi xx

Publicerad 2013-03-05 23:06:30

Mer :D

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-03-06 10:00:10

Meeeer

Postat av: alva

Publicerad 2013-03-06 14:26:54

asbra!! meeera :D

Postat av: Edith

Publicerad 2013-03-06 14:34:04

Asbra! Du slutar alltid duna kapitel så jävla spännande så man kan inte vänta tills nästa kapitel kommer. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-06 14:34:39

Spännande!! Mermermer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-03-06 14:48:33

Sjukt bra mer! :)

Postat av: Ida

Publicerad 2013-03-06 20:48:54

Mmeerrrr

Postat av: Amanda :)

Publicerad 2013-03-06 23:25:31

Mer :D

Postat av: Wilma

Publicerad 2013-03-07 15:43:05

Sjukt bra! Titta gärna in på min ff om du vill :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela