Stuck In The Middle - Kapitel 12

Publicerad 2013-03-11 18:18:59 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-Mate, we gotta go to the meet and greet. Säger Liam lugnt och lägger en hand på min vänstra axel. Jag nickar, lägger min mobil i framfickan på byxorna och går med Liam till parkeringen där den stora minibussen som skulle ta oss till arenan. Jag plockade upp min mobil en sista gång och skickade iväg ett sms till Ellie.
To "Ellie" 12.50
Please E, answer me. I still love you. 
Jag hade inte sett Harry vara så koncentrerad på..mobilen. Jag vet att Harry inte haft någon bra kontakt med Ellie på ett bra tag men är det på gång nu, ändå? Jag ville verkligen veta men jag ska inte lägga mig i Harry's privatliv eller andras, sån är inte jag men vi är ändå vänner, nästan bröder, och vi brukar berätta mycket för varandra. Men vad har han att dölja den här gången? 
-Oh my god, hi Liam! Utbrast en tjej med blont hår och med handen för munnen. 
-Hi darling, ler jag mot henne och fokuserar på att signera den lilla planchen. Jag ler mot henne ännu en gång innan hon går vidare till Harry som satt bredvid mig. Varje gång han väntade på att få signera kollade han alltid mobilen och varje gång han kollade på den kom den där blicken fram som han brukar få när han aldrig får sms från den personen han vill få ett sms av eller så är det något annat, men jag kände igen den blicken och han skulle inte dölja sin hemlighet länge för mig - för killarna. 
Mobilen vibrerade ännu en gång och med ett tungt suck sittandes i soffan hemma tog jag upp den från bordet och kollade igenom. Ännu ett sms - från Harry. Vad ville han mig? Ville han träffas? Det ville i alla fall inte jag - inte nu eller om några månader. 
From "Harry", 12.56
Please E, answer me. I still love you. 
Allt slocknade. Den sista meningen i sms:et fick mig att frysa till is. Älskar han mig fortfarande? Men älskar jag honom? Jag vet inte längre. Jag vet inte vad jag ska göra. Men eftersom att han skickat rätt så 'gulliga' sms var jag tvungen att svara, jag måste nästan göra det för att få ett slut på hans tjat om att jag ska förlåta honom och så vidare.
To "Harry" 13.01
What do you want from me? 
Jag skickade iväg sms:et och väntade nervöst på hans svar medans jag satt och tittade på Gossip Girl. Mobilen plingade till och jag vände blicken snabbt nere på mobilen. Mitt hjärta dunkade snabbare när jag tog upp mobilen och förde den mot mina ögon.
From "Harry" 13.16
Forgivness and maybe some ..love? Sorry for the late answer, at the meet&greet.
Vad fanns det att förlåta? Åh justja, hans dumhet och själviska jag. 
To "Harry" 13.18
Why should i show 'some love' when we haven't talked in like two years?? just to end this shit i forgive you. don't text me anymore, i have another life and u too. it's over. 
Efter att skickat sms:et lutade jag mitt huvud bak och blundade. Jag tänkte inte igenom det där. Var det rätt att göra så mot honom? 
From "Ellie" 13.19
Why should i show 'some love' when we haven't talked in like two years?? just to end this shit i forgive you. don't text me anymore, i have another life and u too. it's over. 
Mitt hjärta gick i tusen bitar när jag läste de sista orden. ''It's over''. Inget mer oss? Jag kunde inte koncentrera mig på mitt arbete. Jag var tvungen att försvinna från folkmassan men jag kunde inte. Istället satt jag på den hårda stolen och försökte le det bästa jag kunde till fansen men mitt hjärta var brustet och inget kunde fixa det.
BADAAAMBAAAM! Kapitel 12, watcha thiink? 
5+ kommentarer för nästa, loveu♥
 
PS: Har en fråga och ni får gärna rösta på vems perspektiv som ni vill ha mer av. Ni kan rösta tills på onsdag :)

Från vems perspektiv vill ni ha mer av?

  • Louis' perspektiv
  • Zayn's perspektiv
  • Jack's perspektiv
  • Niall's perspektiv
  • Ellie's perspektiv
  • Harry's perspektiv
  • Liam's perspektiv
  • Zac's perspektiv

Freeblogpolls

More polls: Free polls

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-03-11 19:06:45

Meeeer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-03-11 20:17:56

åh, no. Kom igen mer! :)

Postat av: alva

Publicerad 2013-03-11 21:58:40

jättebra!!mera :D

Postat av: Amanda :)

Publicerad 2013-03-11 23:23:03

Mer :D

Postat av: Tove

Publicerad 2013-03-12 14:47:18

MEEER!!!!:D

Postat av: Ellen

Publicerad 2013-03-12 16:47:49

Mer mer mer!

Postat av: Edith

Publicerad 2013-03-12 19:24:05

Superduper bra! MER!!

Postat av: Elvira

Publicerad 2013-03-12 20:55:31

Mer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela