Stuck In The Middle - Kapitel 14

Publicerad 2013-03-16 22:24:59 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-Harry, are you even listening to me? Utbrast han i en irriterad ton och jag skakade bara på huvudet. Vi kom ut till parkeringen och utan att säga ett ord till varandra så satte vi oss alla i bilen och Paul körde iväg oss till hotellet. Inom kort kom vi tillbaka till hotellet och ingen hade sagt ett ord sen dess, särskilt jag för att vara ärlig. 
Dörrklockans ljud ljöd i hela lägenheten och jag reste mig segt upp ur soffan och gick raka vägen mot dörren. När jag öppnar dörren ser jag ett väldigt bekant ansikte. De bruna ögonen som kunde få alla att bli knäsvaga, läpparna som var så fylliga att de kunde få vilken kille som helst att vilja kyssa dem. Mitt hjärta slutade att slå ett tag innan jag insåg vem som stog framför mig.
-No words? Okay. Skämtade hon och ett litet leende smög sig fram på både hennes och mina läppar.
-Kelly, oh my god! Utbrast jag och mitt hjärta klappade igen. Jag gick fram och kramade om henne. 
-Wow, Ellie. Finally, skrattade hon och la sina armar runt mig. Min bästa vän, nej, min syster är äntligen i mina armar. Jag släppte henne och bjöd in henne. Hon steg in i lägenheten och kollade sig runt. 
-Your place is..Smaller than ours, skrattade hon till och där kände jag att jag fick hålla med. Jag fnittrade till och stängde dörren.
-But what are you doing here Kelly? 
-Well, I got a job here in London! Utbrast hon och tittade på mig med stora och förväntansfulla ögon. 
-Wow, uh, as? frågade jag. 
-Party planner! Log hon stort och stolt.
-I didn't know you did that stuff? 
-Well, I actually do. There's much you don't know about me, flinade hon och blinkade med ena ögat. Jag skrattade och vi gick vidare till köket. 
-I was about doing tea, you want some? frågade jag Kelly som inspekterade vardagsrummet.
-Yeah, sure! Svarade hon med sitt vackra leende och fortsatte att titta runt. Jag hällde i vattnet i vattenkannaren och tryckte på den röda knappen som skulle få vattnet att bli kokande varmt. Medans jag väntade på att vattnet skulle bli klart tog jag fram två koppar och två tepåsar med smaken jordgubb. Kelly stod nu i köket med mig och kollade även runt om sig. 
-So, how's everything with Harry? Frågade Kelly plötsligt och jag frös till is inom mig.
-We broke up. I broke up. Sa jag stelt och fortsatte att fixa teet.
-Wait, what? Frågade hon och jag suckade.
-You heard right, he was kind of an ass. Jag vände mig om och gav henne koppen. "How about you and Niall, huh?" 
-Uhm..Hon lekte med skeden i teet och jag himlade med ögonen. 
-Kelly, what's up? I haven't heard anything from you about Niall. Tell me. 
-We haven't broke up, but we haven't talk that much. Hon tittade ner i koppen när hon nämnde de orden. 
-I recognize that. Mumlade jag och nu var det min tur att titta ner.
-Okay, let's not talk about the One Direction members. Okay? Let's talk about..Something else, skrattade hon och klappade stöttande min axel. Jag tittade upp på de glittrande ögonen och log en aning och nickade. Vi gick vidare till vardagsrummet och jag kom på att ställa en fråga som jag inte ställt ända sen hon kom hit.
-But wait, where are you gonna stay? frågar jag efter vi satte oss ner i soffan. Hon flinade till och tittade på mig.
-Here.
-Wait, what? Here? 
-Yeah, is that a problem? Frågade hon med ögonbrynen nästan ända upp i pannan.
-Uh, no. Of course not, but I have school. 
-And I have job, so? 
-I only have one bedroom, suckade jag och hon flinade, ännu en gång. Dammit.
-I can sleep on a matress, that doesn't matter!
-Are you sure? 
-Yup, säkrade hon och nickade. Jag nickade sakta och snuttade på teet. 
-How long will you stay? frågade jag efter ett tag.
-Well this job is first in one year, so yeah. One year! 
Just då höll jag på att spotta ut det varma teet. Ett år? Jag menar, jag har bott med henne i Malibu ända sen studenten men nu när jag har skolan och allt annat? Jag kan inte låta henne bo i min lilla lägenhet i två år. Ja, hon är min bästa vän men jag vet hur hon är och bara när hon ska ''låna'' nåt.. Men jag måste låta henne bo här, hon är trots allt som min syster och jag kan inte svika henne.
-So what do you say? Frågar hon efter ett tag och jag tittar upp på henne efter alla mina tankar som virar runt i mitt huvud.
-Yeah, sure! 
Mycket dialog, did you like it? 
 
5+ kommentarer!
 
 

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-03-16 23:39:23

Meraaa

Postat av: sanna

Publicerad 2013-03-17 08:45:42

suuuper meeeeeeer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-03-17 09:30:21

Dunder bra! :)

Postat av: Edith

Publicerad 2013-03-17 14:05:44

Meeeer! Vill att Ellie och Harry ska träffas!!

Postat av: ellinor

Publicerad 2013-03-17 15:09:22

Superduper bra!!!! Mera!! xx

Postat av: alva

Publicerad 2013-03-17 17:58:15

jättebra! skulle vara kul om kelly skulle göra en fest åt nån som känner 1D och hon blir bjuden och får ta med en kompis och där träffas harry och ellie, kelly och niall! :D
meera :D

Svar: Oj.. Det har jag inte tänkt på! Tack för idéen! ♥
summerparadiseff.blogg.se

Postat av: Agge

Publicerad 2013-03-17 22:54:03

Bra!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela