Stuck In The Middle - Kapitel 15

Publicerad 2013-03-23 20:56:00 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-So, how's everything with Harry? Frågade Kelly plötsligt och jag frös till is inom mig.
-We broke up. I broke up. Sa jag stelt och fortsatte att fixa teet.
-Wait, what? Frågade hon och jag suckade.
-You heard right, he was kind of an ass. Jag vände mig om och gav henne koppen. "How about you and Niall, huh?" 
-Party time! Utbrast jag och hoppade runt i sängen där Ellie satt med datorn. Hon hoppade till då och då och himlade med ögonen. Ellie var aldrig den festtypen som jag var - jag är alltid den partysugna typen medan hon var hemmatypen eller strandtypen. 
-Not tonight Kelly. Mumlade hon och hade ögonen på datorn. Jag suckade ljudligt och hoppade ner från sängen. 
-Come on Ellie! It was so many years time ago and this is our first weekend together. Come on Ellie! Jag försökte övertyga henne men hon skakade på huvudet och fnittrade till lite då och då. 
-Not gonna happen, suckade hon och bläddrade vidare på hemsidan som hon var inne på. Det ända sättet man kunde övertyga henne på är att ta hennes ägodelar - vilket jag gjorde. 
-Where's your phone? frågar jag plötsligt och hon tittar upp på mig. 
-Why? 
-I have to call my parents, ljög jag och försökte att se allvarlig ut.
-Use your?
-Dead. 
-Fine, suckade hon och plockade fram sin mobil från bakfickan. Jag flinade stort och tog emot den. Jag la den i bakfickan och hon kollade storögt på mig.
-Wha-what are you doing? Frågade hon och hennes röst lät som om hon var rädd eller något.
-You'll get your phone after the party, the one you're going on with me. Flinade jag och hon tittade på mig besviket.
-Are you out of your mind? I need my phone! 
-Nope, not anymore. You're going to the party with me and then you'll get your phone. 
-But..fine. Deal, suckade hon och la ifrån sin laptop. Med det stolta leendet på mina läppar kollade jag ner på henne som kollade irriterat upp på mig. 
-Good. The party starts in 2 hours, and I got the perfect outfits for tonight that I brought. Berättade jag och la armarna stolt över bröstet i kors. 
-Alright, let's see them. Suckade hon och gick med mig till min resväska. 
Kelly hade plockat fram två tajta klänningar som var svart och turkos. Hon hade även plockat fram ett par skor till henne och jag hade tagit fram mina blåa skor som jag alltid velat använda men aldrig gjort. Vi haed hunnit med att duscha och det var cirka trettio minuter kvar tills festen skulle börja och allt vi behövde göra nu var att dra på oss kläderna och skorna eftersom att vi redan fixat frisyrerna. Jag lät Kelly göra stora lockar med mitt hår  och jag gjorde en toffs med hennes hår med en snod som hade en stor metall sak runt så att hennes toffs såg snyggt ut. Vi drog på oss klänningarna som vi skulle bära på festen - jag skulle bära den svarta klänningen med ärmarna och Kelly skulle bära den turkosa klänningen som var axellös. När vi hade dragit på oss allt som endast tog femton minuter, gjorde vi oss redo för att åka. Vi hade med oss små handväskor där vi hade mobilerna i och nycklarna. 
-Stunning! Utbrast både jag och Kelly när vi såg på varann. Vi skrattade och drog på oss de höga klackskorna för att sedan åka till festen som tydligen en av hennes vänner skulle ha. Vi tog med oss väskorna, gick ut och låste dörren. Vi gick till min bil och satte oss sedan i den. Jag startade igång motorn och sedan rullade vi iväg till festen. Jag fattar inte ens vad jag håller på med..
 
Jag rullade in bakom det stora huset där andra bilar stod som jag antog var parkeringen. Vi steg ut ur bilen och så fort vi steg ur var det många som hälsade på både mig och Kelly. Jag hälsade tillbaka tveksamt och tittade på Kelly som rykte på axlarna. Vi gick vidare till husets bakgård där alla befann sig och festade. Jag andades ut och in medans jag tog de snabba kliven med Kelly som gick leendes bredvid mig. 
När vi kom in möttes jag på med doften av alkohol, svett, parfym och ...Fest. Jag grimaserade och tittade på Kelly som log brett.
-Let's get drunk! Utbrast hon med armen upp i luften och alla i rummet woo:ade. Jag skrattade en aning och följde med Kelly som drog med mig till baren.
-Two shots please! Ropade hon till bartendern och visade upp två fingrar med ett leende. Två små glas gled fram med alkohol i som vi sedan slurpade i oss. 
-Alright. Let's do this! Utbrast jag och vi båda skrattade högt. 
Efter någon timme hade Kelly bestämt sig för att dansa med någon random då jag vägrade så jag stannade kvar vid baren och drack då och då av min drink som jag inte ens hade druckit upp. 
-Can I buy you a drink ,young...En mörk röst som var bekant ljöd runt mig och när jag vände mig om stannade vi båda upp. "..lady" fortsatte han och vi kunde inte slita blickarna från varandra. När jag insåg att jag nästan stirrat på honom vände jag min blick på bartendern igen som tittade förvirrat på mig men fortsatte sedan med att torka glasen. 
-Harry. Mumlade jag med munnen i ett surt drag. 
-Elly, why are you even mad at me? What have I done? Only thing I've done is missed you. Hans oskyldiga blick mötte min och jag tittade in i hans gröna ögon som man lätt kunde drunkna i. 
-Two years, Harry. Two years. Sa jag bara och tog en klunk av min drink. Jag tog min väska och balanserade ur stolen och när jag höll på att falla känner jag hur två muskulösa runt min midja som räddar mig. Jag greppar tag om hans handled och drar mig ifrån. 
-You blew it, Harry. That's what you did. Mina ögon stirrade surt på hans gröna och jag såg hur hans ansiktuttryck ändrades från småfull till en besviken och ledsam blick.
-But I want you! Only you and sorry that I haven't texted you in two years or called. Harry närmade sig mig och öppnade munnen igen. "I'm sorry" är det sista han säger innan han försvinner ur min åsyn. Jag tittar på folk som dansar och letar efter Kelly men jag ger upp och sätter mig vid baren igen. 
Oj oj.. 
5+ kommentarer för nästa! ♥
 
För er som vill veta hur de såg ut (typ: hårstyle, skor och klänning): 

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-03-23 21:14:26

Mera nuuu!
Skulle gilla om fu uppdaterade oftare men du bestämmer! :)

Svar: Försöker att uppdatera så gott jag kan men har skolan och allt annat, plus att jag inte har så bra fantasi. Men ska försöka! :) xo
summerparadiseff.blogg.se

Postat av: Agge

Publicerad 2013-03-23 22:39:30

Mer!

Postat av: ellinor

Publicerad 2013-03-24 01:32:37

Meeeeera, skit grym!

Postat av: Nea

Publicerad 2013-03-24 11:46:17

Jättebra!

Postat av: alva

Publicerad 2013-03-24 15:40:41

jättebra :D meera

Postat av: Edith

Publicerad 2013-03-24 18:45:51

mer mer mer mer mer! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela