Stuck In The Middle - Kapitel 16

Publicerad 2013-03-27 14:08:31 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-Ellie, why are you even mad at me? What have I done? Only thing I've done is missed you. Hans oskyldiga blick mötte min och jag tittade in i hans gröna ögon som man lätt kunde drunkna i. 
Hennes ögon nästan skrek besvikelse och ilska. Eller var hon bara berusad? Vad vet jag. Men när jag träffade henne i Malibu var hon en helt annan person, och nu? Jag var tvungen att gå ifrån hennes hat. 
-Dude, what happend? Frågar Zayn och klappar mig stöttande på axeln när jag satte mig ner i soffan.
-She totally blew me off. She hates me, suckade jag och tog en klunk av ölen som jag ställt undan innan jag gick till baren. "Where's Niall?" frågar jag sedan och tittar runt. 
-He's looking for Kelly. He knows she's here. Zayn vickade med ögonbrynen två gånger och tog en klunk av sin egen öl. Helt plötsligt vibrerade min mobil i fickan på mina byxor och jag drog upp den. Jag blev genast nyfiken när jag såg namnet som hade skickat. 
From "Ellie" 21.57
Meet me outside
Jag sneglade på Zayn som tittade på mig. Vi båda flinade till.
-Go! Utbrast han och jag ställde ifrån mig ölen, ännu en gång. Jag la mobilen ner i fickan och gick sedan ut. 
Det var lugnt och tyst utanför och jag kunde höra hur människor dansade till musiken inomhus. Jag gick ner för den stora trappan och kollade runt.
-Ellie? Ropade jag men fick inget svar. "Ellie!" ropade jag ännu en gång och då hörde jag ett ljud som kom från buskar. Jag gick nämre för att kolla och ut kommer en full Ellie. 
-Well hello, sa hon flummigt och jag suckade.
-You're drunk. 
-No I'm not, protesterade hon och försökte stå rakt men lyckades inte. 
-Why did you want me to come outside? frågade jag och hon tittade på mig. De blåa ögonen avslöjade att hon var berusad, men de var ändå vackra och syntes i mörkret. 
-Be-because, hickade hon till och flinade. 
-El, I don't have time with this. You hate me for not texting you slash calling you for two years, I get it. Hon vinglade fram till mig och la ett finger på mina läppar för att hålla mig tyst, antagligen. Hon putade med läpparna och hyschade. Jag insåg att jag aldrig varit så här nära henne på två år. Jag tog ifrån hennes cider och la den på gräsmattan.
-H-hey, mumlade hon och suckade. Som tur var fanns det en bänk precis vid oss så jag styrde Ellie till bänken och satte mig ner hos henne. Hennes huvud lutade sig mot mitt bröst och hennes arm la sig runt min mage. Det här skulle hon inte göra om hon var nykter. 
-I'm not angry at you. Well, I'm sad. Sa hon plötsligt och jag tittade ner på henne och lät henne fortsätta utan att säga något. "I just thought you didn't want anything with me and when you finally texted I was annoyed, not angry, that it took two damn years to just send me a hi." Hon började att resa på sig och tittade på mig med berusade ögon. Jag kände ångest och skuld. Var det därför hon betedde sig som hon gjorde förut? 
-Why didn't you text me? Frågade jag och hon himlade med ögonen. 
-Because I thought you'd never text me back and that you've changed number, sa hon och la sig på min bröstkorg igen. Jag pussade hennes hjässa och det fick mig att sakna henne - den Ellie jag var tillsammans med. 
-Maybe we could work it out? You know, get to know each other once again, go on a date. To let you know who I am, again. And we'll do it sober. Hennes skratt ljöd så vacker att det fick mitt hjärta att slå mer och mer. Det fick mig även att le. 
-Maybe, maybe not. Hon reste sig upp och kollade på mig med ett flin. Hon gick ifrån vinglandes tillbaka till festen och jag log stort för mig själv. Jag hoppas bara att hon kommer ihåg den här stunden imorn, när hon är nykter.

Hihihihihihi. Lite mer av Harry's perspektiv nu. Kommer Harry få en andra chans? Vad tror ni?
5+ kommentarer för nästa! xx

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-03-27 15:50:18

Meraaaa :DDD

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-27 22:01:19

Mer för fan!!!!

Postat av: Agge

Publicerad 2013-03-27 22:06:22

Mer mer mer mer!

Postat av: sanna

Publicerad 2013-03-28 07:45:21

bättre än bäst, meeeeeeeeer <3

Postat av: Edith

Publicerad 2013-03-28 15:59:51

Åh vad spännande! Meeeer!

Postat av: Ida

Publicerad 2013-03-28 16:01:10

Mmeeerrrr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela