Stuck In The Middle - Kapitel 17

Publicerad 2013-03-28 20:38:38 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-Why did you want me to come outside? frågade jag och hon tittade på mig. De blåa ögonen avslöjade att hon var berusad, men de var ändå vackra och syntes i mörkret. 
-Be-because, hickade hon till och flinade. 
From "Niall", 14.05
You really know how to party ;) xxx
Jag grimaserade en aning när jag läste meddelandet samtidigt som jag rodnade en aning. Var Niall på partyt igår? Fan. Jag måste ha supit mig så pass full att jag gjorde något galet - som vanligt. Jag gnuggade mina ögon och kollade på den lysande skärmen igen. Jag började skriva ett svar till honom och visste ärligt talat inte vad jag skrev.
To "Niall", 14.07
Thanks. I guess.. What the hell happend last night??? 
From "Niall" 14.10
Aww miss hungover dont remember? ;) we just had a great time and you actually promised me that we'll hang ;) xx
Vänta, va? Hade jag lovat honom att vi skulle ''hänga''? Fan dig, fulla Kelly. 
To "Niall", 14.12
Ops... What did I promise that we'll do?? I'm sooo confused
From "Niall", 14.13
Nothing special as I remember, just that you and me would hang ;) x
To "Niall", 14.15
Well.. I've kinda missed ya, so.. sure. when?(: 
From "Niall", 15.16?
Really?? Well, how about..park in 15 minutes? xx
To "Niall", 14.16
I'll be there. x
När jag la ifrån mig mobilen och kollade ner på min kropp som låg på soffan insåg jag att jag hade samma kläder på mig och luktade alkohol. Jag rusade upp och försökte att ignonera min huvudvärk, traskade iväg till sovrummet för att hämta kläder ur min väska och sedan gick jag vidare till badrummet. Jag la de fräscha kläderna på toalettlocket, drog av mig mina äckliga kläder och la i tvätten och sedan klev jag in i duschen. 
-Hungover? Jack's röst retas och vickar med ögonbrynen.
-Shut up. Mumlade jag och tittade ner i mina böcker och gnuggade sidan av pannan. 
-That's why you shouldn't go on a party with her, säger han och jag tittar irriterat på honom. Han flinar och jag suckar.
-I had to, according to Kelly. She took my phone and forced me to go, förklarar jag och gnuggade ögonen. "But then I got it back after the damn party" avslutar jag meningen. Han nickar och tittar ner på sin mobil. 
-And then I met Harry, säger jag sedan och han tittar upp. Jag möter hans ansikte som visar besvikelse och förnekelse. Jag kommer ihåg hur Harry tittade på mig med de gröna ögonen den kvällen. Jag var full, eller egentligen fejkade jag för att jag ville honom en chans eftersom att jag var så löjlig och gav aldrig honom en chans. Hur han höll i mig, pussade min hjässa. Det fick mig att inse hur mycket jag saknade hans närhet. Varför var jag så löjlig för? 
-We gotta go to class, säger Jack och vi plockar upp våra grejer och går till lektionen. 
 
Skoldagen hade nått sin ände och jag fick äntligen dra hem efter en lång dag med baksmälla. Aldrig klokt att gå på fest innan en skoldag. Aldrig mer. Jag la in allt i mitt skåp och drog sedan ut ur skolan för att sedan komma hem snabbt. Jag la min mobil i fickan på min OBEY tröja och stoppade i hörlurarna i mina öron och Heart Attack av Demi Lovato spelades högt. Kelly hade tidigare sms:at under en lektion att hon skulle träffa 'någon kompis' så jag var alldeles ensam hemma. Mina tankar blir avbrutna när jag känner smäll och jag slår i huvudet. 
-Oh god, are you okay? frågar den mörka rösten och jag börjar att känna igen den. Jag tar mig på pannan och tittar upp. Hans gröna ögon blir som golfbollar och oroliga.
-Harry. Uttalar jag hans namn och nästan stirrar på honom. Jag tror att ingen av oss skulle komma ihåg vad som hände igår mellan oss. 
-Hi Ellie. 
Ops. Nyktra och träffas. Hmm? 
5+ kommentarer, ni får ett kapitel DIREKT om jag får fler än 5 kommentarer snabbt! ♥

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2013-03-28 21:19:09

Mmmeerrrr!!

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-03-28 21:25:53

Meera !:D

Postat av: sanna

Publicerad 2013-03-28 21:44:06

mer mer mer mer de är bääääääääässsssssssssssssssstt

Postat av: lollo

Publicerad 2013-03-28 21:46:45

OMG!! Meeeeer

Postat av: Tove

Publicerad 2013-03-28 22:18:42

MEEEEEEER NU HAR DU 5 KOMMENTARER MEEEER!!!:D

Postat av: sanna

Publicerad 2013-03-28 22:34:52

är ju fem comments nu haha :)

Postat av: Jag

Publicerad 2013-03-28 22:42:57

Men ah kill me please! Det är superba!

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-03-28 22:53:35

Meraaaa!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela