Stuck In The Middle - Kapitel 19

Publicerad 2013-03-30 13:38:02 i Summer Paradise 2 [PAUS]

Tidigare ur Stuck In The Middle:
-Fine. Pick me up at eigh o'clock. Jag går förbi honom och han ropar efter mig sedan.
-Is that a date? 
Klockan var snart åtta och jag var redo för dejten med Harry. Jag hade duschat, dragit på mig en vit midjekjol och en svart långärmad tröja och mitt hår lät jag vara platt. Min mobil plingar till på bordet och jag plockar upp den. Det var ett sms från Harry om att han var utanför så jag tog på mig skorna, hade med mig min mobil och gick sedan ut. Eftersom att Kelly var hemma tog jag inte med mig några nyklar. Jag ser Harry sitta i framsätet med armarna över benen. När han tittade på mig lös hela hans leende och han ställde sig upp. Han var klädd i en vit skjorta med vit t-shirt under, svarta jeans och svarta skor. Jag gick fram till honom och så fort jag kommer fram går han fram till mig och kramar om mig. Av ren förvåning lägger jag armarna runt honom, inte hårt, och kramar lite tillbaka. Vi släpper varann och tittar på varandra. 
-You look beautiful, nästan viskar han och jag rodnar en aning. 
-Thanks, so do you. Ler jag och Harry gör samma. Han öppnar dörren till bilen och jag tackar och sätter mig i den lilla men ändå stora bilen. Han ''halvvarvar'' bilen och sätter sig i förar sätet och drar igång motorn. Sedan rullar vi ut på gatan. 
-Where are we going? frågar jag efter en lång tystnad och när jag insett att vi kört långt. 
-It's a surprise, flinar han och tittar på mig. Jag kollar på honom med åh-nej blicken och tittar sedan ut på vägen.
-You and your surprises, mumlar jag och jag hör hur Harry skrattar till. Jag himlar med ögonen med ett leende och fortsätter att titta på vägen. 
 
När Harry helt plötsligt stannade och parkerade kunde jag nästan se vart vi var, men jag hade aldrig varit här. Det var en Drive-In bio. Jag tittar på Harry som kollar på mig med ett flin.
-You remember, mumlar jag med ett leende. "Our first date" fortsätter jag sedan. Han nickar och skrattar. Vi kliver ut, kopplar in högtalarna till filmen och sätter oss på taket. 
-Which movie? frågar jag sedan och han tar upp popcornen som han förmodligen förberett. 
-Breaking Dawn part two. Jag höll nästan på att ramla av bilen när han uttalade den meningen. 
-No freaking way! I haven't seen it yet! Utbrast jag och Harry log stort. "Oh My, I'm gonna die" fortsatte jag sedan och höll handen för hjärtat. Harry skrattade och jag tittade på honom med den allvarliga blicken men misslyckades när jag insåg att jag var nog kanske det största Twilight-fanet någonsin och att jag höll på just så här inför Harry. Vi var tvungna att bli tysta eftersom att filmen började. 
I mitten av filmen hade jag på något sätt lyckats att sätta mig mellan Harry's ben och placerat mitt huvud på hans mage. Hans armar lutade sig på biltaket som stöd och allt jag kunde tänka på att jag äntligen fick se filmen som jag inte ens hade sett, trots att den gick för två år sedan. Vi hade ätit upp popcornen så vi hade inget att tugga på under filmen så allt vi hade var coca cola.
 
Filmen var slut och jag började att sakta resa mig upp. Det kändes som om min rygg skulle knaka sönder och mitt huvud skulle gå av. Vi gick ner från biltaket och satte oss i bilen. Harry kopplade bort högtalarna och vi rullade sedan iväg. 
-Stay awake, we're going to the beach. Harrys leende kunde ingen motstå. Det där charmiga leendet och de underbara gröna ögonen. Men jag blev glad när jag hörde ordet ''beach'' och påminnde mig om Malibu, men det fick mig även att tänka på olyckan. Harry körde mot ett helt annat håll som skulle leda oss till den stora stranden. 
Vi rullade in sakta på parkeringen och vi klev ut ur bilen. Harry gick till bakluckan och kom tillbaka med två fina glas, en ciderflaska och en filt. Han log mot mig och vi började att gå mot det stora havet. Harry ledde oss till en stor klippa som vi förmodligen skulle vara på och när vi kom upp dit så la Harry ner filten på den hårda klippan medans jag höll i glasen och flaskan. När han var klar tog jag av mig skorna, vilket Harry också gjorde, och sedan satte vi oss ner. Dejten hade varit helt okej än så länge, men vem vet - Harry kanske har fler överraskningar. Men just nu ville jag bara vara här. Harry började att luta sig ner och helt plötsligt hade jag hans huvud och nacke liggandes i mitt knä och resten av hans kropp låg ut mot havets håll på klippan. När jag tittade ner på Harry var hans ögon stängda och hans händer vilade på hans mage. 
-You're not sleeping, are you? Harry skrattade och kollade sedan upp på mig. Han skakade sakta på huvudet och jag nickade. 
-Good, sa jag sedan och tog en klunk av min cider som jag knappast hade rört. Min mobil ringde och när jag såg vem det var var jag tvungen att resa på mig. 
-Sorry, viskade jag och tog min mobil och svarade. 
-Where the hell are you? Kelly's röst var orolig och nästan panikslagen.
-Don't worry, I'm with Harry. Skrattade jag och jag kunde höra hur hon pustade ut.
-Moron, suckade Kelly. I just wanted to say that I'm going out with Niall just for a while, again, and do you have keys? 
-Idiot, no I don't. 
-Jesus Ellie! Hm. Fine. I leave the extra keys under the carpet outside our door. Have fun and use protection! Var det sista Kelly sa innan hon la på. 
-Hey...Mumlade jag och tittade ner på min mobil. Jag vände mig om och utan att ens blinka hade jag Harry's mjuka läppar på mina. Hans stora och varma händer var placerade på min kind och en var på min midja. Jag la mina händer snabbt på hans kinder och kysste honom tillbaka.
Woop woop! ^^ The kiiiissss
5+ kommentarer för nästa, ni äger! ♥

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-03-30 14:42:58

ÅÅÅH meraaaa!!!!!

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-03-30 14:56:31

Det här är sjukt! mer :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-30 14:56:51

Awwww slutet!!:'D

Postat av: Anna

Publicerad 2013-03-30 15:28:02

åhh var bra!

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-03-30 15:44:20

åh my god!
mer!
mer!
mer!
mer!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-30 20:07:58

bäääääst :)

Postat av: ellinor

Publicerad 2013-03-30 23:01:02

Men va? Du kan ju inte sluta där ;c SKIT BRAAAA!!! xx

Postat av: Niki

Publicerad 2013-03-31 13:00:22

s4s? :)

Postat av: Ida

Publicerad 2013-03-31 15:36:20

Mmmmmmmmeeeeeerrrrrr

Postat av: Edith

Publicerad 2013-04-01 13:42:18

OMG mer!!!

Postat av: alva

Publicerad 2013-04-02 01:09:51

meera :D jättebra :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela