Summer Paradise ~ Chapter 14

Publicerad 2012-08-26 20:58:25 i Summer Paradise [Avslutad]

Tidigare ur Summer Paradise - Chapter 13:
"What are you watching?" frågar jag.
"Gossip Girl" svarar hon snabbt och är helt inne i tv:n. 
"Okey..". Jag bestämde mig för att joina och satte mig bekvämt i soffan. Det jag gjorde mot Harry kändes inte rätt, att jag ljög om att jag var tvungen att gå hem, men jag kan inte dejta eller gå ut med en popstjärna. Jag kan inte..
Morgonen därpå bestämde jag och Ellie oss för att gå ner till stranden nu när hennes rygg hade blivit lite bättre. 
"No surfing" påminde jag henne och pekade med pekfingret och hon log. 
"I know" suckade hon men ett litet leende fann sig på hennes läppar. Jag log tillbaka, tog min tygväska och vi gick ner till stranden. Idag var det varmt, solens strålar slog mot min halvnakna kropp, som vanligtvis. Vi kom ner till stranden och valde en plats att ligga nära vattnet, men inte för nära. 
"Be careful with your back!" utbrast jag när jag såg att Ellie böjde sig ner, det hade hon inte gjort på dagar sen olyckan. 
"I'm fine, no worrys" log hon och jag slappnade av. Igår hade Ellie kommit hem tidigt från hennes kväll med Harry och hon såg inte så glad ut när hon kom hem. Hon har bara haft en kille i hennes liv och det varade i nästan 1 år, men det tog slut när hon fick reda på att den jäveln hade vänstrat. Alltså, varit otrogen. Ellie var krossad i månader tills hon började med surfingen igen. Nu när hon har träffat Harry så brukar hon alltid tänka att det är fel att dejta stora popstjärnor och att hon kommer få all hat. Och det tycker jag är smart av henne, men jag har hört att engelsmännen verkligen har känslor och är gentlemen, så hon kan ju inte säga nej till honom. Även om han är popstjärna samt de andra killarna. Men jag är totalt tvärtom. You'll see.. 
Jag och Ellie låg just nu på magen på våra handdukar och kollade ut över havet. Vi hörde några visslingar och vi himlade bara med ögonen. Killar.. Jag började bli glasssugen och bestämde mig för att gå till glassbaren som låg några meter bak ifrån oss. 
"I'll take the same as you" sa hon och log innan jag ens hann fråga vilken smak hon ville ha. Jag log tillbaka och himlade med ögonen och traskade mig mot baren. Mina fötter begravdes i sanden samtidigt som jag gick och sanden var ju inte lite varmt.. 
Jag kom fram till glassbaren och gick fram till disken där man kunde beställa. 
"Two chocolate, please" log jag mot killen bakom disken och han log tillbaka. Han började knappa in på datorn och sa priset. Jag betalade och lutade mig smått mot disken och väntade. Jag tittar ut och efter bara några sekunder hör jag hur ett par glas ställdes på disken och jag vände hastigt blicken mot disken. 
"Thank you" sa jag och log mot killen. Riktigt söt. Jag vände mig om och tittade ner på glassen. Jag tittar sedan upp och ser en bekant kille komma emot mig. Han var blond, hade en keps på sig och gick i endast badbrallor. Han kollar på mig och ler. Varför gör han det för? Jag fortsätter att gå men blir stoppad av att jag hör en röst som säger "hey" glatt. Jag tittar upp och möter på ett leende & blåa ögon. Det är han.
Kapitel 14! Fööörlåt för världens kortaste kapitel men ville göra det liiite spännande och få lite av Kelly's perspektiv you knoooow.. Men vad tyckte ni? Nästa kapitel kommer tyvärr på fredag, läs anledningen på denna länken → http://summerparadiseff.blogg.se/2012/august/viktig-information.html
8+ kommentarer för nästa! x
 
-Felicia, xx

Kommentarer

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-08-26 21:23:31

sjukt bra ju! :D

Postat av: Jojoo

Publicerad 2012-08-26 21:40:25

Sluta aldrig att skriva! Sjukt bra!:D

Postat av: Jacqueline<3

Publicerad 2012-08-26 23:05:28

SJUKT BRA!
Du är ju fan begåvaaaaaad! :D <3

Postat av: Cissi

Publicerad 2012-08-27 07:28:27

Skit bra: D Mer :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-08-27 18:16:46

Meraaaa!!!!!

Postat av: Tina :)

Publicerad 2012-08-27 18:17:23

Gud vad spännande , skriv meta meraaaaaaaa!!!!;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela