Eye of a Fighter - Chapter 4

Publicerad 2013-07-01 19:45:05 i Eye of a Fighter

Previously on Eye of a Fighter:
"Shit" mumlade jag och reste mig upp. "Uhm Cash, Cassandra, sorry. I gotta go, the guys won't be happy with me when I'm there, so I hope you get better and please don't be mad of me because I didn't ask you about yourself. I really hope we can-" 
"Just go" avbröt hon mig och flinade. Jag gjorde som hon sa och rusade ut ur rummet. 
"...meet again" avslutade jag min mening tyst för mig själv när jag kom ut ur sjukhuset. 
Ungefär en vecka hade gått efter olyckan och för att vara ärlig, mådde jag fortfarande skit. Men jag ville så gärna ut ur huset, särskilt mammas stora hus eftersom att jag ville hem till mitt egna. Pappa hade tagit hand om mina räkningar och allt annat jag hade behövt betala trots mina protester om att jag kunde göra det själv - men icke. 
Mammas hus var stort, eller egentligen var det pappas från allra första början men när de skiljde sig gav han faktiskt huset till mamma eftersom att han redan hittat ett hus att bo i med sin nya - anledningen till att de skiljde sig; pappa var otrogen, men det varade inte länge i alla fall. Jag tittade ut genom fönstret i mitt gamla sovrum och såg poolen. Bara så där blev jag sugen på att bada så jag gick in till badrummet som fanns precis bredvid och rotade genom badkläds-lådan och letade efter en bikini som jag vet att jag inte tog med mig till min egna lägenhet. Jag såg det bekanta vita tyget på bikinitoppen och drog upp den, sedan hittade jag underdelen. Som tur var hade jag inget bandage runt huvudet längre och hade istället bara ett tjockt men endå litet plåster på pannan och på bakhuvudet hade de redan sytt. Jag stängde dörren till badrummet och drog av mig mina vanliga kläder och drog snabbt på mig bikinin. Jag tittade på min spegelbild och blev en aning förvånad över att den fortfarande passade. Jag kollade in tatueringarna på min kropp och själv tyckte jag att det såg helt okej ut. Mamma gillade inte en del av mina tatueringar, men det fick hon deala med. Jag tog mina kläder, slängde dem på sängen och tog tag i en handduk i badrummet innan jag gick ner. 
"And where do you think going, young lady?" Mammas stränga röst hördes från vardagsrummet och jag stannade. 
"Just go for a swim, in the pool" försäkrade jag men hon skakade på huvudet. 
"Mom, it have been a week, soon two!" Mamma skakade fortfarande på huvudet. 
"Mom, let her go. It just outside" Jasons snälla, omtänksamma röst hördes bakom mig och jag vände mig om och log. Han stöttade mig alltid. 
"No! The wounds must be healed!" 
"Mom, they are. Than why do you think I have a freaking patch on my forhead?" Hon suckade och gav sig till slut.
"Fine" suckade hon. "But don't you dare to hit your head!" Jag skrattade till och kollade på Jason igen. 
"Oh, you have your swimboxers on. You coming?" Han nickade och sedan gick vi ut ur bakdörren som tog oss till baksidan och - poolen. Jag gick direkt till en solstol, la undan handduken samt solkrämen och gick försiktigt i poolen. Vattnet var ljummet och jag doppade hela mig på en gång. Vattnet var inte stilla länge när Jason helt plötsligt hoppade i poolen och kom upp framför mig. 
"So, this Zayn.." började han. Jag himlade med ögonen så fort jag hördes han ton då han sa killens namn och jag skvätte på honom. 
"It's nothing going on between that guy and me! He's just a complete stranger and I don't even know him. He even typed my name on Google and boom, he found the perfectly information about me". Jason skrattade till.
"I may have told him your name and my lastname, which is your too" erkände han och jag blängde på honom.
"Thank you so much, my dearest brother" sa jag ironiskt och han skrattade. 
"He was wondering! I had to answer". Jag skakade på huvudet och simmade till kanten av poolen. 
Jason dök sedan upp på min sida och jag placerade mina armar på plattan. 
"Well, I'm sure that I don't want to meet him again. All though, I will see him on the television, but not in person. Not anymore". 
"Why not?"
"Because he thinks he can do whatever he want, get what he want. He's such a..brat. Or something, I just don't like him." 
"You don't even know him?" 
"I don't want to know him. Enough with guys for me, I need to focusing on my boxing." Jason nickade och tittade oförstående på mig. 
"But it doesn't make any sense." sa han förtvivlat och jag suckade.
"Never mind, I don't want to get to know this guy. Really, I don't even care about him". Jag gjorde runda cirklar på plattan och Jason skakade på huvudet. 
"I think you should." sa han till slut och jag stirrade på honom surt.
"And why?" 
"I think he wants to know you?"
"Please, a girl like me; guys don't want to know me. That's just it and to be honest, I don't mind it at all". Jag steg upp ur poolen och satte mig i solstolen. Jason fortsatte han titta på mig men sedan gav han upp; han fortsatte att simma runt, stod på händer och jag läste i en bok jag hade tagit med ut. För att vara helt ärlig; jag ville faktiskt inte träffa Zayn något mer. Jag vet inte varför, men jag vill bara inte det. Jag klarar inte av att killar tycker om mig eller bara är ute efter mitt utseende. Det var förmodligen han, Zayn. 
Ojoj, två kapitel på en dag! Är inte jag snäll som uppdaterar mer ofta?
4+ kommentarer för nästa!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-07-01 20:02:32

Yaay! Super bra! :D

Postat av: Zoé - Hold Me Fanfic

Publicerad 2013-07-01 20:15:28

grymt som alltid! :DD

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-07-01 20:34:02

Omg, så sjukt bra! Mera!

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-07-01 21:24:00

Meeeraaa

Postat av: Agnes xx

Publicerad 2013-07-02 00:08:19

De är jätte snäll! Meeeer!

Postat av: sanna

Publicerad 2013-07-02 17:59:21

grym!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela