Eye of a Fighter - Chapter 5 { part 1 }

Publicerad 2013-07-02 23:15:25 i Eye of a Fighter

Previously on Eye of a Fighter:
"Please, a girl like me; guys don't want to know me. That's just it and to be honest, I don't mind it at all". Jag steg upp ur poolen och satte mig i solstolen. Jason fortsatte han titta på mig men sedan gav han upp; han fortsatte att simma runt, stod på händer och jag läste i en bok jag hade tagit med ut. För att vara helt ärlig; jag ville faktiskt inte träffa Zayn något mer. Jag vet inte varför, men jag vill bara inte det. Jag klarar inte av att killar tycker om mig eller bara är ute efter mitt utseende. Det var förmodligen han, Zayn. 
Veckor och dagar hade gått, min skada var felfri och jag kunde börja träna igen - vilket jag kunnat göra för ett tag sedan men eftersom att mamma och brodern min tvingade mig att vara hemma hade jag inget val. Idag skulle mina gamla gymnasie-vänner hälsa på och då hade vi tänkt oss en tjejkväll. Eftersom att alla var över 21 fick vi gå på klubbar bland annat. Vi hade snackat om denna kväll i evigheter, hade det känt som, och ikväll skulle det då äntligen hända. Vi tre satt i min lägenhet i vardagsrummet och diskuterade både minnen och om framtiden. 
"So, Cash. Met anyone yet?" Frågade Zarah mig. Zarah var den vilda tjejen; hon älskade att göra något man inte fick göra, inte allt dock, hon älskade livet just nu (som hon beskrivit det), hon har alltid vågat att ta chanser i livet. Hon är den typiska tjejen som har en lista på vad hon ska göra innan hon dör. Zarah och blont, ljust och långt hår. Hennes kristallblåa ögon matchar hennes personlighet; hon lyser alltid upp som en kristall och finns alltid där för en. Den andra, Mandy, är den rödhåriga tjejen. Mandy är typen som alltid tänker efter innan hon gör eller säger något, nästan tvärtom mot vad Zarah gör. Mandy är också omtänksam, men ibland är hon för omtänksam att man börjar tröttna lite på henne. Även hon gillar att ta risker och chanser i livet, men hon är väldigt försiktig också. 
"Nope." Svarade jag på hennes fråga. Hon tittade allvarligt på mig med ett leende. 
"Seriously? Are you still on that routine?" 
"What routine?" 
"Boxing first, boys; never?" 
"Oh that." sa jag sarkastiskt och hon himlade med ögonen. "What? I just don't have time for guys and maybe I don't believe in relationships?"
"And why, may I ask you?" 
"Because it's..silly. People fall in love, gett married and get divorced. That's what love is. According to me." Förklarade jag mig själv och hon blängde på mig. "What? How is relationship or love, whatever, for you then?" Jag tittade på Zarah och hon log. Hon visste exakt vad hon skulle fråga. "Oboy.." hann jag mumla till.
"According to me; relationships are something we need in life.."
"Nope, we don't" hann jag avbryta henne och hon blängde surt på mig. "Go on.." 
"..and we also need love, which is in relationships. Sometimes, you don't even have to get in a relationships as long as the guy don't want. The only thing you can do is daiting, or don't even make it exclusive. But still; love is what we all need in life and also relationships, maybe." 
"Okay." Sa jag och slog ihop händerna. "The time is 7.30, shall we get ready for tonight?" Tjejerna svarade med ett enkelt 'yes' snabbt och sedan försvann vi åt samma håll; mitt rum och badrummet. 
 
Vi hade inte ansträngt oss så mycket med outfiten; jag hade en enkel top på mig som inte hade några axelband och ett par midjehöga jeansshorts och bara ett par svarta converse. Mandy hade en orangefärgad tunika, ett slags accesoar till tunikan och ett par jeansshorts med snygga pumps och Zarah; ett vitt simpelt linne med en midjehög turkos kjol. Vi hade sminkat oss väl, inte för mycket eller för lite, och vi hade fixat vårat hår. Vi var redo att gå ut.
Eftersom att Zarah hade kommit med sin bil till mig så tog vi hennes bil och åkte till en populär pubb/klubb där de flesta ungdomar, runt 20 årsåldern, brukade festa. När vi rullade på gatan framför pubben stod det redan folk i en lång kö i väntan på att få komma in. Jag suckade och tittade på Zarah som satt bakom ratten. 
"What? We'll get in, don't worry!" Vi gick ut ur bilen och ställde oss i kön. 
10 minuter hade passerats och när jag plötsligt såg vakten le mot mitt håll gav jag honom en konstig blick och såg sedan att han inte kollade på mig. Jag tittade på högra sidan bakom mig och såg ett främmande ansikte gå mot vaktens håll med någon annan som hade lockar. Han såg mig snabbt och jag vände mig om så snabbt som jag kunde. 
"No, no, no , no , no. Hell no." Sa jag tyst för mig själv och hoppades på att ett stort hål skulle skapas i marken och ta mig när jag hörde den raspiga, brittiska rösten säga mitt namn.
"Cash?" Han var förvånad. Det skulle jag förstå. Jag himlade med ögonen och vände min blick på honom. 
"Hi." 
"What are you doing here?" Jag kollade irriterat på honom. Vad trodde han att jag gjorde?
"What the hell do you think I'm doing?" Han tittade på mig från topp till tå och flinade. Helt plötsligt kände jag mig obekväm. 
"How long have you been standing here?"
"Ten, fifteen minutes." Erkände jag och korsade armarna framför bröstet på mig. 
"Come on, I'll get you in. Are you with the other two?" Sa han och pekade på de rätta tjejerna som var mina vänner. Jag hummade och han räckte fram en hand. Jag blängde på honom igen och han la huvudet åt sidan. 
"Come on, Cash! We want to party!" Zarah's gnälliga röst fick mig att ge mig. 
"Fine." Jag tog tag i hans hand, klättrade över repet och ryckte snabbt bort min hand från hans och väntade på mina vänninor. När vi kom fram till vakten förklarade Zayn att vi var med dom och han lät oss komma in. Vi kom in till klubben och tittade runt oss när vi såg hur stort det var. Det kändes som åratal sedan jag festade med mina vänner, eller när jag festade i alla fall. Killarna tog oss en våning upp så att vi kunde se över hela klubben. Vi satte oss vid en soffa med ett runt bord i mitten. 
"Uhm, thanks for letting us in but this was suppose to be a girls night" ropade jag till Zayn över musiken. 
"Oh, can we at least buy you drinks?" Sade han högt för att jag skulle kunna höra, vilket jag gjorde. 
"Yes, thanks" sade jag högt tillbaka. Jag frågade vad tjejerna ville ha och sa det sedan till Zayn. 
Jag undrar hur denna kväll ska gå.. 
5+ kommentarer för nästa?
 
Hur tjejernas outfits såg ut:
 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-07-03 12:30:06

Sjukt bra! Längtar efter nästa!

Postat av: Fanny

Publicerad 2013-07-03 12:49:28

Jättebra meraa!!

Postat av: Agnes xx

Publicerad 2013-07-03 15:00:44

Mera mera mera!

Postat av: Zoe

Publicerad 2013-07-03 15:10:32

Åååh vill ha meeer!

Postat av: sanna

Publicerad 2013-07-04 18:07:54

oh mfg du är grymmm

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela