Chapter 08: So close

Publicerad 2012-12-08 17:06:08 i LGOTP [avslutad]

Jag vaknade av solens strålar som lös genom fönstret och att jag låg på något hårt men samtidigt mjukt. Jag tittar upp och ser vem jag ligger på. Hur kan det här har hänt? Varför ligger jag på Zayn? Zayns armar var lindade runt mig och jag låg i en obekvän position. Jag reste mig sakta upp för att inte väcka Zayn och traskade iväg till badrummet. Jag kollar mig i spegeln och mitt hår ser ut som om jag inte borstat håret på minst en vecka och jag ser ut som en tvättbjörn. Jag suckar och tar fram borsten och drar sedan några drag med borsten tills håret blir helt okej att visa. Jag lämnar borsten och böjer mig ner vid handfatet och sätter igång vattnet. Jag börjar tvätta mitt ansikte och på bara några minuter ser jag mest nyvaken ut - inget smink var kvar. Jag borstade tänderna och när jag var klar gick jag ut till vardagsrummet igen och kollade om Zayn var där, vilket han var. Han sov så djupt att han inte ens hörde när jag råkade smälla igen dörren till badrummet. Jag suckar lättat och rör mig till köket och gjorde i ordning tevatten. Medans jag väntade på att vattnet skulle bli klart sneglade jag på klockan som visade sig vara 6 på morgonen.
-For God sake, suckar jag och fiskar upp min mobil ur byxfickan. Jag hade fått cirka fem sms. Jag kollade igenom dom och såg vilka det var ifrån. Fem sms var från alla killarna i bandet..
From "Harry", 22:47
Darling, what happend?? Zayn told me u were upset? What've happend? Call me or text me back when u see this. xx
From "Niall", 20:56
Kim! What have happend? You're not answering when we call you, and now Zayn is over to your place? Call me or us xxx
From "Liam", 21:40
I'm so worried, we are. What've happend?? Call me xx
From "Louis", 19:18
Kim, babe. Come to our place, don't sit there alone at your place. We're here for you xx
From "Zayn", 15.49
I'll be right there. What've happend?? xxx
Jag log åt alla söta oroande tankar killarna hade fått när jag hade sms:at Zayn först att be honom att komma över, så Zayn måste ha berättat att han skulle över till mig.. Sms:en var från igår alltså. Jag hör hur tevattnet börjar koka rejält och jag lyfter genast på locket på kastrullen. Jag tar fram en kopp ur skåpet, hällde över vattnet till muggen och la i en tepåse med jordgubssmak. Jag ställer ifrån mig kastrullen med tevatten i och stänger av plattan. Jag sneglade på Zayn som fortfarande låg och sov. Hur är det ens möjligt? Han hade fortfarande sina kläder på sig och sov så sött. Jag smålog över hur söt han var och började rodna en aning när jag plötsligt kom ihåg att jag legat på honom och sovit samtidigt hur gullig han har varit som verkligen kom och fanns för mig. Jag ville inte tänka på min morbror just nu, det skulle få mig på andra tankar och vara mer deprimerande. Jag skakade på huvudet, satte mig vid köksön på en av barstolarna och tog upp mobilen och kollade det sociala. 
 
Ett par timmar och minuter hade gått och jag befann mig fortfarande vid köksön fast med datorn denna gången. 
-Good morning, hör jag en mörk och hes röst säga och jag tittar upp. Jag möter ett par trötta men vackra ögon och ett litet leende. Jag ler tillbaka till Zayn. 
-Good morning sleeping beauty, säger jag och rycker till med ögonbrynen två gånger. Ett skratt for ut ur honom och han satte sig bredvid mig. 
-How long have you been awake? frågar han och tittar på mig. Jag tittar upp på klockan och nästan skrattar.
-Almost two hours, säger jag och tittar tillbaka på min dator som just nu visade ett avsnitt av tredje säsongen av Glee. Jag ser vid ögonvrån att han nickar och sedan tittar han på mig.
-You like the show? Glee? frågar han och jag nickar. 
-I'm kind of a fan, skrattar jag och kollar på honom. Jag möter hans bruna ögon som var lite piggare nu och just nu var våra ansikten verkligen nära varandra. Jag kände hans andetag mot mina läppar. Han tittar ner på mina läppar och sedan upp på mina ögon. Vad skulle nu hända? Skulle vi kyssas? Vårt underbara ögonblick avbröts av ett skratt från datorn. Vi rycker till och jag kollar på skärmen. Santana hade börjat skratta åt människorna hon kallade för förlorarna. Jag suckade och sänkte volymen en aning. So close..

Kapitel 8, finallyyyyyy! Jag ber om ursäkt för att ni fått vänta över en freaking vecka, I'm horrible! Men nu är jag tillbaka! :) 
 
5+ kommentarer för nästa, x
 
-Felicia, xoxo

Kommentarer

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-12-08 21:09:34

Åhhh, så frustrerande haha! I alla fall lätt värt att vänta på :)

Postat av: Sanna :)

Publicerad 2012-12-08 22:34:44

More!!!! D:

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-09 00:50:36

Mer!!

Postat av: Wilma :)

Publicerad 2012-12-09 10:46:50

Mera mera mera!

Postat av: Elise <3

Publicerad 2012-12-09 12:39:19

huuuur bra som helst verkligen!!<3<3<3<3

Postat av: Ninni

Publicerad 2012-12-09 12:47:07

Så bra! Och äntligen! :)

Postat av: sasan10

Publicerad 2012-12-09 16:15:01

mer super bra

Postat av: alva

Publicerad 2012-12-09 22:49:16

grymt bra :D:D:D meer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-12 16:10:58

mera nudå!!plzz

Postat av: Louise

Publicerad 2012-12-13 18:28:37

Otroligt bra, som vanligt! Går inte att beskriva.
Tänkte dessutom fråga om du gör länkbyten? :3

Svar: Tack! :) Jomen visst, why not? x
summerparadiseff.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela