Chapter 12: you're mine. i'm yours.

Publicerad 2012-12-22 20:46:09 i LGOTP [avslutad]

Några knackningar hördes genom lägenheten och jag rusade fram till ytterdörren för att öppna den. En trött Zayn stog ute i det mildvarma vädret med ögonen på mig. Han ler en aning men leendet försvinner när jag ser allvarligt på honom. Han stiger in och omfamnar mig i en varm kram och tar sedan av sig yttekläderna. Jag stänger dörren efter honom och vi båda försvinner in i vardagsrummet. 
-So, what's up? frågar han när han sätter sig ner och kollar på mig med sina bruna ögon. Jag sätter mig ner bredvid honom på soffan med en dyster blick. 
-Babe.. börjar han och jag tittar på honom. Han lägger sin hand på mitt lår.
-The whole world, Zayn. The world. I don't really like it or what are your fans gonna think about me? They're gonna hate me and-. Jag blev avbruten och kände ett par mjuka läppar som hade hamnat på mina hårt. Kyssen avbryts och Zayn kollar på mig med en kärleksfull blick. 
-I'm sure they can't hate a girl like you, they will love you and if you get hate you have me and the other boys by your side, viskar han nästan och kysser mig ännu en gång. 
-Really? mumlar jag mellan kyssarna med ett litet leende.
-Mhm, svarar han tillbaka och kysser mig hårdare och passionerat. Jag kysser honom tillbaka, vilket betyder att han lyckats på något vis övertalat mig. Jag greppar tag runt hans nacke med mina händer och låser ihop fingrarna för att vara fast. Hans hand glider ner för min rygg och ner till min svank. Det kittlas en aning men jag slappnar av och njuter av hans mjuka läppar som kysser mina. Kyssen blev avbruten återigen av att det var en mobil som ringde våldtsamt. Zayn suckar och rotar fram något i sin ficka och det var visst hans mobil som ringde. Han kollade på mig ursäktande och svarade. 
-Zayn here. Yep. You can come in one hour, yeah? Säger han i luren och kollar på mig med ett busigt leende. Jag blir nyfiken och vill veta vad det var han pratade om men allt han gjorde var att prata och le listigt och busigt mot mig. 
-Yeah, yup. See you, är de sista orden han säger innan han lägger på och kysser mig igen. Jag avbryter kyssen, lägger handen på hans bröstkorg och kollar på honom med en underlig blick.
-What? skrattar han och världens vackraste leende skiner upp. 
-Who was that? frågar jag misstänkt och skrattar en aning.
-Louis, the boys are coming over later. Säger han stolt och jag flämtar.
-Excuse me? Without asking me? frågar jag och Zayn skrattar högt och sjunker sedan ner mot mig som ligger nästan ner i soffan. 
-Yup, säger han innan han ger mig en passionerad kyss och jag släpper taget om hans bröstkorg och låter honom ligga på mig. Han slutar kyssa mig och lyfter upp sig själv en aning men på något vis ligger han fortfarande på mig. Han kollar på mig med en väldigt kärleksfull blick som får mig att rodna och le. 
-You're mine, you know. And I'm yours, säger han och kysser mig ännu en gång. Jag fnittrar till och kysser honom tillbaka.
-Sounds good, mumlar jag mot hans läppar och kyssen går från en vanlig kyss till en intenvis kyss. Jag känner hur Zayn särar på sina läppar samt mina läppar och på bara någon liten sekund leker våra tungor med varandra och vi båda blir en aning uppspelta. 
 
Ungefär 56 minuter hade gått och jag och Zayn hade slutat vår lilla mysstund för ett tag sedan och inväntade killarna medans vi småmös framför teven och kollade på Saturday Night Live som gick i repris. Helt plötsligt ringde det på hastigt och både jag och Zayn ryckte till och jag gick med snabba steg till dörren för att öppna den och när jag väl öppnade dörren fick jag ett par armar slängda runt om mig och höga och glada röster hördes över hela lägenheten. 
- I brought Fifa! Utbrast Niall och höll TV-spelet i luften. Jag himlade med ögonen med en suck och stängde dörren och gick sedan in till killarna. De hyllade och satte genast igång spelet. Några av killarna satte sig i skräddarställning i soffan och de andra två satt på golvet med varsinna spelkontroller och beredda för att spela, förutom Zayn som satt uppe på soffkanten och kollade på mig. Han rykte till med huvudet som menade att jag skulle komma dit, vilket jag gjorde. Jag ställde mig bredvid Zayn som lindade sina armar runt min midja och kysste min axel. Jag kollade ner på honom som vilade sin haka på min axel och kollade på mig med en speciell blick - Zayn blicken. 
-What? ler jag och rodnar en aning. 
-You're beautiful, you know that? säger han kärleksfullt och biter sin underläpp. Han reser sig upp, sätter sig mot mitt håll och för mig mellan hans ben och har sina armar lindade runt min midja. 
-Very beautiful, rättar han till och kysser sedan mig passionerat som möjligt. Jag kysser honom tillbaka och fnittrar en aning över de gulliga orden.
-But you're more beautiful, säger jag mellan kyssarna och kysser honom. Vi blev avbrutna av att det var Harry som vrålade när han vann första matchen. Jag kollar på honom och samma gör Zayn, sedan återvänder vi till varandra och kysser varann igen..
Bildlöst kapitel, I know...
Did I do a good job? ^^ Var det långt nog? 
5+ kommentarer för nästa guyyyyssss. ♥
 
-Felicia, xoxo.

Kommentarer

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-12-22 21:07:57

Åhh, perfekt :')

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-12-22 23:06:01

You did a great job!
Fortsätt att skriva, besatt av denna berättelsen :)

Postat av: WWilma

Publicerad 2012-12-22 23:34:48

Jättebra och välskriven! Mera!

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-12-23 00:00:24

Snälla mer!

Postat av: Ida

Publicerad 2012-12-23 05:59:04

Mmmmmmeeeeeerrr!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-24 00:39:36

Trycker ändå att det borde vara längre och att du borde dra ut på känslorna och allt. Dock gillade jag denna jättemycket, så ska inte klaga. Förlåt, men tycker du borde göra ännu längre :(
http://1dnoveller.devote.se/, typ som dessa!

Postat av: alva

Publicerad 2012-12-25 12:32:55

grymt bra :D:D meeer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela