Chapter 13: sleeping beauty

Publicerad 2012-12-28 14:47:19 i LGOTP [avslutad]

Killarna ville stanna över en natt så jag tillät det, självklart. Vi hade bestämt att Zayn skulle sova inne hos mig, Louis och Harry skulle sova i ett gästrum och Niall och Liam i ett annat. Ja, jag har två gästrum. Kvällen hade kommit över England och klockan var ungefär vid elva och killarna spelade fortfarande FIFA vilket fick mig att bli lite irriterad över att de suttit där i timmar och spelat men jag lät det vara inom mig. Jag sneglade på Zayn som satt med mobilen i handen och var rätt så koncentrerad. Vad håller han på med? Frågor snurrade runt i mitt huvud men allt jag ville koncentrera mig på var att få gå och lägga mig snart, ungefär. 
-Who are you texting? frågar jag nyfiket och Zayn kollar snabbt upp på mig.
-I'm not texting, twitter. Förklarar han och håller upp mobilen där Twitter lyste upp från hans pekskärm.
-Oh.. Okey, säger jag och blickar tillbaka på TV:n. Helt plötsligt känner jag hur soffan sjunker sig en aning och en arm läggs runt mina axlar. 
-Babe, don't worry. I'm not texting another girl if you thought so, viskar han i mitt höra och ett litet hemligt leende sprider sig försiktigt på mina läppar. Han pussar min öronsnibb snabbt och vänder sin blick till mobilen igen. 
-Bwhaaa, gäspar Niall högt och sträcker på sig så att han skymmer TV:n med sina armar. "I'm so tired", fortsätter han och fäller ner armarna och skakar på huvudet. 
-Go to bed then, Sleeping Beauty. Retar Harry och Niall slår till honom på armen.
-Shut up. 
-Well, I think I'm going to bed. Säger jag och gäspar. Zayn kollar på mig med en misstänksam blick.
-What? I'm tired! skrockar jag och kollar på Zayn. Han rycker på axlarna och ger mig en snabb kyss innan jag går mot mitt rum. Med tunga steg gick jag in i badrummet och borstade tänderna, tvättade bort sminket och satte upp håret i en bulle. När jag blev klar gick jag vidare mot mitt sovrum, drog av mig kläderna och tog på mig ett par pyjamasshorts samt en röd t-shirt där det stod 'Kiss Me' på och kröp under det tjocka täcket på min säng. Jag var trött, men jag kunde inte somna tack vare allt oväsen killarna förde sig utanför. Jag vände på mig, ändrade sovposition, blundade och tvingade mig själv att somna men inget funkade. 
Efter kanske 2 timmar höll jag på att somna, men jag vågade nästan inte blunda när jag hörde ett knarr från dörren och fotsteg som steg in. Jag vågade inte vända mig om och kolla vem det var, så jag låg alldeles blixt stilla och försökte att andas lugnt. Jag hör hur personen tar av sig kläderna och kryper under täcket. Justja, killarna är här. Zayn. Mitt hjärta dunkar långsammare och jag blir lugn. Jag vänder mig om och ser Zayns bruna ögon, även ifall om det är mörkt.
-Hi. Did I wake you up? viskade han och kollade på mig. Jag skakar på huvudet och kryper närmare honom. Våra kroppar möts och en rysning for genom kroppen. Hans arm lindar sig runt mig och jag känner mig trygg.
-Sweet dreams, babe. Viskar han och jag ler en aning.
-Good night, Zayn. Viskar jag tillbaka mot hans bröstkorg och med ögonen stängda och Zayn som håller om mig faller jag i en djup, trygg sömn. 
 
Nästa morgon vaknar jag av att mobilen plingar till och jag kisar med ögonen för att kunna vänja mig vid solens ljus. Zayn hade fortfarande armen om mig så jag försökte att slingra mig ur hans grepp även ifall om jag inte ville och lyckades. Jag sträckte efter mobilen som låg på nattduksbordet och tog upp den. Ett sms från Jenna. Jag suckar och öppnar det.
From "Jenna", 8.03:
I can't believe you're dating Zayn. And you didn't even told me?!?! 
Jag suckar och svarar på hennes sms, fast jag inte ville.
To "Jenna", 8.04:
Shut up. You're dating the guy from The Wanted, isn't it the same thing? Now stop texting me, I want to sleep. 
Med en djup suck la jag tillbaka mobilen och la mig i sängen. Jag försökte somna om, men det gick inte. Jag gick försiktigt upp, tog min laptop och gick ut till köket. Jag tjöt nästan till när jag såg en lång person med naken rygg framför mig. Niall vänder sig om snabbt och kollar på mig. 
-Oh, sorry. Didn't knew you were here. Mumlar jag ursäktande och sätter mig mittemot honom vid köksbordet. 
-No worry, I was just hungry, säger han med mackan i munnen samtidigt som han ler. Jag nickar och sätter igång datorn. 
-So, why are you up? frågar han sedan efter han svalt ner det han hade i munnen. 
-The phone.. Suckar jag och lägger kinden i handflatan och kollar ner på datorn. När datorn satts igång gick jag in på Twitter och kollade det senaste. Åtta tusen nya följare och snart hade jag tre miljoner följare på Twitter. Det var massa fans till både One Direction och till mig som hade skrivit till mig på min sida att de ville att jag skulle följa de, så det gjorde jag. Jag följde 20+ fans och efter bara några minuter hade de skrivit; "OMG. @KimJones just followed me. omg. i can't breathe. i love you so much. omg." Ett leende spred sig på mina läppar över hur glada de vart.  Jag älskar mina fans och skulle allvarligt talat göra vad som helst för de, jag skulle aldrig göra de besvikna.
-So, you and Zayn yeah? frågar Niall och jag tittar upp på honom.
-Hm, ger jag honom som svar och han nickar.
-Good luck, he still have Perrie on his mind. Suckar han och tar en tugga av sin macka.
-What? frågar jag och min uppmärksamhet går bara till honom.
-Yup. Säger han bara med munnen full av macka. 
-I'm sure he's not. Then why would he date me? frågar jag och kollar på honom med ett utmanande blick.
-'Cos he's kinda using you to get him over Perrie. 
-I'm sure he's not, he's too sweet. 
-Why are you trusting-. 
-Hey guys, what are you talking about? frågar Zayn när han kommer in i köket. Har han hört oss? Vi har ju nästan viska - eller? Niall tittar på mig och jag kollar tillbaka på honom med en diskret blick som inte skulle avslöja oss.
-Nothing, säger Niall snabbt och kollar på Zayn med ett oskyldigt leende. 
-Oh.. Säger han och går fram till mig och ger mig en snabb kyss. Han går sedan till kylskåpet och min blick följer med honom. Jag kollar på Niall som höjer ena ögonbrynet. Är det verkligen sant? Använder han mig bara för att komma över Perrie? Detta får inte vara sant.
Kapitel 13, fun fun! Sorry för en sjukt dålig uppdatering, har ju firat jul och så.. Sedan fick jag ideérna just IDAG så det kom upp idag. Senare än väntat. hah. Men nästa gång är jag snabbt!
5+ kommentarer för nästa (: 

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-12-28 16:31:16

Omg, meraaa! :oo

Postat av: Wilma!

Publicerad 2012-12-28 16:55:43

Jättebra, meeer! ;)

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-12-28 17:12:05

Bwaah!! asdfghjklk;lkjhgfd längtar efter fortsättningen på detta, haha!

Postat av: miranda

Publicerad 2012-12-28 17:46:10

sjuuukt bra , överlever inte ! :o

Postat av: Sanna :)

Publicerad 2012-12-28 18:58:24

sjukt bra! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-28 18:58:40

spännande...:)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-12-28 21:37:01

åååh mer!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela