Chapter 02: What the hell?

Publicerad 2012-11-17 14:09:00 i LGOTP [avslutad]

3 dagar senare..
Tre dagar hade gått sen jag träffade John och nu satt jag på stolen igen med mikrofonen nästan rörd vid min mun. Klockan hade slagit 13.46 och jag ville avsluta dagen, men samtidigt inte. Vi skulle få en väldigt känd gäst vid namnet Robyn som kom från Sverige. 
-After the break we're back with a special guest from Sweden! Säger jag mot mikrofonen och sätter på "One More Night" av Maroon 5. Samma gamla vana skedde; Jaxon kom in i rummet och sa att Robyn hade anlänt och jag gick ner och hälsade på henne. Låten tog slut och jag började att prata på som vanligt och samma gjorde Robyn.
-So Robyn, you're from Sweden? Frågar jag och hon nickar stolt. "How is it there? I've never been there".
-I haven't been in Sweden for a long time now but it's beautiful as I remember Sweden, säger hon med ett leende. Jag nickar ett 'okey' och vi körde på. Vi hade tagit in några fans som hade fått träffa henne, några hade ringt till radion för att få prata med henne och ibland körde vi lekar under pausen. 
 
Dagen tog snabbt slut och jag, vi, hade faktiskt förvånatsvärt haft rätt så kul med Robyn. Jag hade ingen aning om att svenskar kunde vara så roliga, eller hon i alla fall. 
Just nu stog jag i personalrummet och satt vid mitt bord för att ta det lugnt en stund innan jag rörde mig hemåt. 
-Honey, you better check this... Säger Carol, arbetskamrat, till mig lugnt och gav mig hennes mobil. Jag tittade på bilden som var på skärmen och kunde inte tro mig ögon. Jag såg John med en annan tjej som han hade armarna runt och kysste. 
-What the hell..? sa jag med gråten i halsen. Hur kunde han? Vad har jag gjort för fel? 
-I'm sorry, Ki.. Säger Carol tröstande och smeker min rygg upp och ner. Jag gav henne mobilen och begravde mitt ansikte i mina händer. 
-He's a jerk, I've told you that thousand of times.. fortsätter Carol.
-I know, I've should've listened to you. Snyftar jag och drog sedan bort händerna från ansiktet och torkade snabbt bort mina tårar innan jag tog upp min mobil ur jackfickan och började skriva ett sms till John.
 
To: John
HOW COULD YOU?! It's sooo over between us. Never talk to me again, NEVER EVER!
Jag la argt ner mobilen i jackfickan igen och gjorde mig i ordning för att åka hem. 
-See you tomorrow Carol, säger jag snabbt och går ut ur rummet med snabba steg. Det regnade ute men som tur var hade jag tagit min bil till jobbet. Jag sprang till parkeringen och satte mig snabbt inne i bilen och satte igång den. Med arga tankar körde jag hemåt och jag satte på radion då "Va Va Voom" av Nicki Minaj spelades. 
När jag kom fram till lägenheten sprang jag fram till dörren - med tanke på att det spöregnade - och låste upp dörren. Jag klev in och hängde av jackan och tog av mig skorna. Ett irriterande ljud pep till i fickan och jag tog upp mobilen för att läsa. 
 
From: Radiostation
One Direction are coming tomorrow on your channel, be ready for screaming fans outside the station and so many will be calling.. Good luck! -Jones Radiostation
Kort kapitel, sorry! 
Några kommentarer ska väl räcka för ett till kapitel? x
 
Felicia, x

Kommentarer

Postat av: Majmona

Publicerad 2012-11-17 14:17:16

Så braaa! :) Skriv mer <3

Postat av: One Direction Novell av Evelina

Publicerad 2012-11-17 14:18:53

Woop woop more please ^^

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-11-17 14:23:25

Jätte bra!

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-11-17 15:23:05

superbra!

Postat av: Sophie

Publicerad 2012-11-17 15:50:11

Riktigt bra!

Postat av: Fanny

Publicerad 2012-11-17 16:33:45

mermermer :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela