Summer Paradise ~ Chapter 18

Publicerad 2012-09-08 13:50:40 i Summer Paradise [Avslutad]

(innan ni börjar läsa så råkade jag glömma ett "e" i Ellie's perspektiv, men ni vet ju att det uttalas Elli, eller hur? Haha, inget hat nu..  lite knas när jag skulle fixa på photoshop, men lägg gärna inte märke till det.. haha..)


Tidigare ur "Summer Paradise" - Chapter 17, (Kelly):
Bye" log han och vände sig om och gick.
"Bye.." mumlade jag för mig själv och började rulla mot huset som låg på andra sidan gatan. 
När jag kom in i lägenheten stängde jag dörren, sprang upp till mitt rum och sjönk ner på golvet med ett leende på läpparna. Jag har aldrig känt så här förut, men hur kommer det sig att jag känner mig så här - nu?

Ett pip hördes från min byxficka och jag fiskade upp mobilen. Ett leende smög sig på läpparna när jag läste vem det var ifrån.
From: "Niall", 7pm:
I had fun tonight, haha :) Hope we can do this again? xxx
Jag började knappade in mitt svar och leendet var fortfarande kvar.
To: "Niall", 7pm:
Me too! definitely :) xx
Jag skickade meddelandet och la ner mobilen i fickan. Jag lägger mig ner i sängen och mitt leende är fortfarande kvar. Jag måste se ut som en fåna med tanke på hur jag börjar få kramp i kinderna.. Det var en konstig känsla, verkligen. Är jag .. kär?
Kelly hade kommit hem från sin träff med Niall och jag kunde ärligt talat inte sluta tänka på hur jag var mot Harry. Varför betedde jag mig så? Jag vet att det är fel att en vanlig tjej som jag dejtar en stor kändis som han, men ändå.. Han är ju faktiskt en person också, en helt vanlig tonårskille som lever sin dröm. Jag bestämde mig för att logga in på Twitter via datorn och jag hade fått flera nya följare. Jag kollade bland mina följare och såg att Harry hade börjat följa mig. Vänta, Harry?! Mitt hjärtade gjorde volter och jag fick en känsla av att jag var tvungen att skriva till honom. Jag förde över fingret på datamusen och förde den till DM's. Jag skrev in hans twitternamn och mina fingrar började ivrigt att skriva till honom.
@Ellie_Jackson: Hey Harry , uhm sorry about that thing last night, so sorry.. I think I was kinda shoked that you wanted to be with me, but that's over now - i think.. But hey, wanna hang out someday? :) x
Jag andades djupt och kollade nervöst på skärmen när jag skickat meddelandet. Tänk om han inte vill träffa mig? Tänk om han har glömt mig? Ellie, skärp dig. Mina funderingar avbröts av att "bubblorna" på skärmen flyttades och jag kollade ner på skärmen. Ett meddelande från honom. 
@Harry_Styles: Nothing to worry about :) Yeah, sure! When? xx
Ett stort leende spredde ut sig på mina läppar och mina ivriga fingrar började snabbt att skriva ett svar.
@Ellie_Jackson: How great :) Uhm.. I don't know, I can everyday, haha! x 
@Harry_Styles: How about tonight? xx
Ikväll? Mitt hjärta gjorde dubbelvolter och jag försökte andas lugnt. Jag började genast att skriva i mitt svar - ivrigt - samtidigt som mitt hjärta slog dubbelvolter.
@Ellie_Jackson: Oh.. That came like a surprise, haha! But.. Sure :) Time? x
Jag trummade med tummarna nervöst på sidan av datorn. Bubblorna rörde sig ännu en gång.
@Harry_Styles: 1 hour? xx
@Ellie_Jackson: Sure, I need to take a shower anyway.. Haha :) x
@Harry_Styles: Great! Haha okey ;) See you in 1 hour xx
Jag la ner datorn på golvet igen och gick till min garderob där jag plockade ut myskläder - men som jag skulle byta mot "finare" kläder senare. 
Jag gick in till badrummet och tog en varmdusch. Vattnet strömmade ner för min nakna kropp och tvålade sedan in mig. Jag schampoonerade mitt tunna, blonda hår och sköljde sedan av det. Så fort jag blev klar klev jag ur duschen och ställde mig på handduken som var på golvet och var redo att bli blöt. Jag tog den andra handduken och började torka mig tills jag blev torr nog att kunna ta på mig kläderna. Jag hade duschat i bara 8 minuter och det var 52 minuter kvar tills jag skulle träffa Harry. Jag suckade och drog på mig kläderna och hängde de blöta handdukarna på hängstället och gick ut. Jag gick ner till vardagsrummet och det var helt tomt. 
"Kelly, can you join me watching Gossip Girls?" ropade jag till Kelly och hör snabbt hur dörren där uppe slogs upp och ser henne snabbt framför mig. Jag flinar och vi sätter oss ner i soffan. Jag vet hur mycket Kelly älskar ''Gossip Girl'' och vill inte missa nånting av det. 50 minuter kvar...

Tadaaa! Kapitel 18 & vad tycker ni om den nya designen?! Själv har jag gjort den och måste få säga att jag är riiiktigt stolt. :$ Såååå, vad tyckte ni om kapitlet? 
8+ kommentarer till nästa! 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-09-08 13:58:41

Så sjukt bra !
Mer ! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-08 14:05:33

Precis böjrat läsa, bra ännu ;)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-09-08 15:16:59

jättebra :)

Postat av: wilma :)

Publicerad 2012-09-08 17:01:26

O jag älskar att läsa denna ff :3

Jätte fin designe :)

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-09-08 17:55:00

AWESOME!

Postat av: Ninnistyles

Publicerad 2012-09-09 08:40:25

Din fanfics är så grym!!:D
Jättebra!! Meer!!:D

Postat av: Julia

Publicerad 2012-09-09 10:34:54

Jätte bra mer! :D

Postat av: CIssi

Publicerad 2012-09-09 15:50:41

Så jäkla bra ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela